Gå til innhold

Bygge pc, 15-16k

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har planer om å kjøpe meg ny pc (for spilling). Det er en stund siden jeg fulgte med på hva som skjer på den fronten, så derfor tenkte jeg å spørre om råd.

Jeg har satt opp en liste med deler, men jeg er litt usikker i forhold til om alt fungerer sammen og slik.

Ny pc - Komplett.no

På forhånd takk

Mvh

Christian

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En kvalitets 850W PSU holder i masser her.

Han kjøper AMP! versjonen, som er et godt valg, men den tar også opp 3 PCI-e slots, som betyr at SLi muligheter blir betydelig begrenset.

Forøvrig vil også to kort eventuelt bråke en del, dog ikke like ille som med vanlige 480 GTX kort.

Husk at AMP! har mindre strømforbruk enn vanlig 480 da temperaturene er betydelig lavere.

Kortet i seg selv gir jo masse kraft, og det spørs om en vil drive å tukle med driverproblemer og det som er med SLi setups. Tror ikke det blir særlig aktuelt med to 480 GTX uansett i fremtiden lenger med de nye AMD GPUene, og forhåpentligvis et snart svar fra nVidia.

Ellers støtter jeg C300, eller Vertex 2 over Force forsovet pga at den modifiserte sandforce 1200 kontrolleren som gir litt ekstra boost.

Du kan forøvrig få en Corsair AX 1200W for samme pris som den HXen hos Amentio. En langt bedre PSU på alle måter, men spørsmålet om det er verdt å legge inn så mye.

Uansett vil jeg råde deg å titte på litt andre nettbutikker en Komplett. Dustin Home er meget politelige.

Personlig ville jeg ikke gått for den oppgraderingspakken, da den kommer med litt slapt ram.

Legg også for guds skyld mer penger i skjerm enn det du har valgt.

Regner med at gaming er aktuelt her så kanskje en 120hz monitor som Acer GD245HQbId hadde vært en idè? Er jo litt tøft å kunne teste ut 3d også.

Endret av Maccan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...