Mr-zero Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 (endret) Hei. Jeg har bygget en pc for ca 10.000 +- 5k kr,- og nå har jeg et problem med den. Datamaskinen skrur seg av og starter uavhengig av hva jeg driver med, den fungerte helt fint før. Innhold ASUS P7P55D EVO som hovedkort Intel quad core i7 som prosessor Vanlige rambrikker uten kjøling fra kingston CPU kjøler nocuta NH d14 tror jeg. HDD samsung F1 1TB HX 650W strøm osv... som jeg sier overfor maskinen skrur seg av og starter. den skrur seg av som om jeg har trekket den ut fra strømkontakta og deretter starter den seg opp, jeg får velge mellom Sikkerhets modus eller starte på vanlig måte, jeg velger vanlig måte. når den startet opp og jeg starter å surfe på nett eller spille spill, og noen ganger før den er kommet inn i windows så skrur den seg av igjen. Jeg har sjekket CPU temp, å det er på 35 grader. Jeg har byttet hdd med en annen hdd og sjekket om det er problemet og fant ut at det ikke er problemet. ________________________________ Mr-Zero Takk for hjelpen og alle svar. ________________________________ Endret 11. oktober 2010 av Mr-zero Lenke til kommentar
Roadrunner94 Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 Hei. Jeg har bygget en pc for ca 10.000 +- 5k kr,- og nå har jeg et problem med den. Datamaskinen skrur seg av og starter uavhengig av hva jeg driver med, den fungerte helt fint før. Innhold ASUS P7P55D EVO som hovedkort Intel quad core i7 som prosessor Vanlige rambrikker uten kjøling fra kingston CPU kjøler nocuta NH d14 tror jeg. HDD samsung F1 1TB HX 650W strøm osv... som jeg sier overfor maskinen skrur seg av og starter. den skrur seg av som om jeg har trekket den ut fra strømkontakta og deretter starter den seg opp, jeg får velge mellom Sikkerhets modus eller starte på vanlig måte, jeg velger vanlig måte. når den startet opp og jeg starter å surfe på nett eller spille spill, og noen ganger før den er kommet inn i windows så skrur den seg av igjen. Jeg har sjekket CPU temp, å det er på 35 grader. Jeg har byttet hdd med en annen hdd og sjekket om det er problemet og fant ut at det ikke er problemet. ________________________________ Mr-Zero Takk for hjelpen og alle svar. ________________________________ hei. det høres ut som det er enten restart knappen havner i klemma av og til eller noen av ledningene ligger litt løst, det kan også være kortslutting. jeg kan ta helt feil nu, har du sjekka den for virus? Lenke til kommentar
roffenn Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 (endret) Hvordan skjermkort ? Funka ramen ? Endret 11. oktober 2010 av roffenn Lenke til kommentar
Mr-zero Skrevet 14. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2010 Rammen vet ikke jeg helt sikkert at det er noe med. Skjermkort XFX Radeon HD 5850 XXX Jeg har formatert pcen til slik den var som ny. så tror ikke det er virus... eller er det andre måter å være sikke på at det ikke er virus. har brukt avast og skannet alle filer på pcen, og det ble ikke funnet noe virus. Lenke til kommentar
Roadrunner94 Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 hmm, ok hvis du har reformatert så tviler jeg sterkt på at det er virus. men da vet ikke jeg kordan jeg kan hjelpe deg. Lenke til kommentar
Mr-zero Skrevet 15. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2010 Er det virkelig ingen her som har hat et sånt problem.??? Lenke til kommentar
Mr-zero Skrevet 15. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2010 Er det mulig at batteriet i hovedkortet som er problemet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå