s2bu Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 Noen som vet om man kan få tilgang på apps dersom man benytter seg av utenlandsk sim? Kunne det på android, men dette er jo noe helt nytt, noe som i mine øyne er en bra ting Dog litt skuffet over modellene vi får tilgang på fra starten, men det er jo en såkalt "soft-start", så de dyrere og mer fancy modellene nok ikke dominere markedet siden vi har begrenset tilgang i oset. Men tror Microsoft får en ny vår med wp7. Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 Jeg kommer ikke til å kjøpe meg en WP7-telefon, og kommer til å advare alle jeg kjenner om Microsofts metoder. Gratulerer med dagens barnsligste kommentar. Du får bare gå å advare folk mot MS, oooo så skumle de er, så kanskje du våkner opp en dag å forstår deg på slik. Akkurat nå gjør du altså ikke det Når Microsofts strategi for å få mobilprodusenter til å bruke WP7 er å saksøke dem som ikke gjør det, så ja, da er en advarsel på sin plass. De har åpenbart et produkt som ikke holder vann, siden de må ty til slike metoder. Hvor har du det ifra? Herifra: http://blog.seattlepi.com/microsoft/archives/223715.asp Og det at det er snakk om brudd på Microsoft sine patenter utelater du å nevne? De gjør jo noe ulovlig for svingende Apple saksøker jo også i hytt og helsike når folk bryter deres patenter. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 Jeg kommer ikke til å kjøpe meg en WP7-telefon, og kommer til å advare alle jeg kjenner om Microsofts metoder. Gratulerer med dagens barnsligste kommentar. Du får bare gå å advare folk mot MS, oooo så skumle de er, så kanskje du våkner opp en dag å forstår deg på slik. Akkurat nå gjør du altså ikke det Når Microsofts strategi for å få mobilprodusenter til å bruke WP7 er å saksøke dem som ikke gjør det, så ja, da er en advarsel på sin plass. De har åpenbart et produkt som ikke holder vann, siden de må ty til slike metoder. Hvor har du det ifra? Herifra: http://blog.seattlepi.com/microsoft/archives/223715.asp Og det at det er snakk om brudd på Microsoft sine patenter utelater du å nevne? De gjør jo noe ulovlig for svingende Apple saksøker jo også i hytt og helsike når folk bryter deres patenter. Alle saksøker alle i denne bransjen. Jeg så et flytdiagram med bedre forklaringer også, men er ikke kar om å finne det igjen. 1 Lenke til kommentar
Pjassop Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 Jeg kommer ikke til å kjøpe meg en WP7-telefon, og kommer til å advare alle jeg kjenner om Microsofts metoder. Gratulerer med dagens barnsligste kommentar. Du får bare gå å advare folk mot MS, oooo så skumle de er, så kanskje du våkner opp en dag å forstår deg på slik. Akkurat nå gjør du altså ikke det Når Microsofts strategi for å få mobilprodusenter til å bruke WP7 er å saksøke dem som ikke gjør det, så ja, da er en advarsel på sin plass. De har åpenbart et produkt som ikke holder vann, siden de må ty til slike metoder. Hvor har du det ifra? Herifra: http://blog.seattlepi.com/microsoft/archives/223715.asp Og det at det er snakk om brudd på Microsoft sine patenter utelater du å nevne? De gjør jo noe ulovlig for svingende Apple saksøker jo også i hytt og helsike når folk bryter deres patenter. Det er mange søksmål i bransjen ja, men ingen er så overtydelige som Microsoft på at de vil tvinge andre til å bruke det nye operativsystemet til enhver pris, om de så skal trues til det. Da kan ikke Microsoft ha mye tro på det nye operativsystemet sitt, for å si det slik. Det er et desperat trekk av en utdatert, gammel kjempe. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 Jeg kommer ikke til å kjøpe meg en WP7-telefon, og kommer til å advare alle jeg kjenner om Microsofts metoder. Gratulerer med dagens barnsligste kommentar. Du får bare gå å advare folk mot MS, oooo så skumle de er, så kanskje du våkner opp en dag å forstår deg på slik. Akkurat nå gjør du altså ikke det Når Microsofts strategi for å få mobilprodusenter til å bruke WP7 er å saksøke dem som ikke gjør det, så ja, da er en advarsel på sin plass. De har åpenbart et produkt som ikke holder vann, siden de må ty til slike metoder. Hvor har du det ifra? Herifra: http://blog.seattlepi.com/microsoft/archives/223715.asp Og det at det er snakk om brudd på Microsoft sine patenter utelater du å nevne? De gjør jo noe ulovlig for svingende Apple saksøker jo også i hytt og helsike når folk bryter deres patenter. Jeg bare postet kilden, den som er interessert får lese selv Lenke til kommentar
TheMoonMan Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 (endret) Hvem i huleste bryr seg om hvorvidt MS og Motorola kommer overrens? Motorola har jo et ikke-eksisterede marked i Norge, samt at vi er forbrukere....vi boikotter ikke utviklere fordi de har uoverenstemmelser med noe så fjernt som en produsent vi mest sansynlig ikke får se her igjen, og spesielt ikke når det er en drøss andre produsenter som kommer med telefoner. Når ble dette en sak overhodet? Barnslig tankegang fra noen som tror alt for mye på det de leser, og har en utrolig svak innsikt i hvordan firmaer opptrer. Vi, som forbruker, får såvidt et kakestykke med info, disse firmaene sitter med resten av kaka i sin egen business, nøyaktig slik alle gigantiske firmaer opptrer. La oss heller fryde oss for at økt konkurranse gir oss bedre og fler produkter å velge i mellom. Dessuten er WP7 et enormt friskt pust i dagens telefon OS'er, og det er faktisk svært så behagelig å vite at de ikke går for ikoner etter ikoner uten noen sammenheng med hverandre, men heller forsøker å gjøre det første du hele tiden ser på mer personlig. Anbefaler alle å ta en kopp te/kaffe og få med seg gårsdagens pressevisning http://www.engadget.com/2010/10/12/microsofts-windows-phone-7-keynote-video-now-available-to-watch/ og faktisk lytter til, og ser på mye av det som faktisk er genialt. Og vi alle kan være enig i en ting: å tilfredsstille alle mennesker er umulig! Som Ballmer sier så handler ting om livet ditt, om mer enn å trykke seg gal på en telefon, og for de fleste forbrukere vil dette fungere veldig bra! Ikke alle mennesker er kravstore gadgetfreaks som mange av oss her, men går tvert for noe som ikke svir i lommeboka, gir for stor frustrasjon og som rett og slett fungerer smertefritt. Og det er liten tvil hos kritikerne og de som har testet dette at det faktisk er noe av det raskeste og deiligste hittil å bruke. Så er det rett og slett opp til de andre å komme etter med sine ting, samt MS å komme med oppdateringer i fremtiden som gjør dette enda mer fullverdig. Moro for alle Endret 12. oktober 2010 av TheMoonMan Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 Enig i at det er bra med litt nytenkning angående å forenkle og samle informasjonen. Men synes det er en ganske dårlig start, med hverken marketplace, zune eller live tilgjengelig ved lansering i Norge. Ikke engang gratis apps såvidt jeg har forstått. Lenke til kommentar
TheMoonMan Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 Men nå får Norge en "soft release". Vi er bittesmå og langt oppe i nord i den store sammenhengen, og har vel aldri vært først i noe som kommer ut for første gang. Og jeg kan forstå at MS ikke ønsker å kjøre på for fult i hele verden med noe så nytt. La det gro litt først, mens de gjør ferdig ting. 2011 er like rundt hjørnet, mye kan og vil skje Kjøper man telefonen nå er man klar over manglene. Men man har full tilgang til å prøve telefonen, og liker man den så ser jo fremtiden lys ut for oss alle Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 Hvis de ikke kan levere hele produktet så bør de vente med lansering til de kan det. 1 Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 Det er jeg forsåvidt enig i.. Enkelte ting er greit at ikke er helt optimalisert for norske forhold fra dag en, men skal Windows Phone 7 selges i Norge så burde norsk språk og tastatur være på plass, samtidig som Windows Market burde være åpnet for norske brukere. Hvorfor ikke market som er tilgjengelig for kunder i USA ikke kan være åpent for oss her i Norge også er for meg en gåte, og det å lansere et produkt på det norske markedet uten noen form for norsk programvare eller tastatur er det sjeldent vi ser? Ting som Bing optimaliseringer og lokaliseringer osv.. Er greit at tar litt tid og ikke er der fra starten av, men med Windows Phone 7 virker det mer eller mindre som du kjøper noe som ikke er ferdig og klart for slag enda når såpass mye uteblir og mye av det er jo nøkkelfunksjonalitet på smarttelefoner anno 2010 / 2011. Lenke til kommentar
s2bu Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 Hvis de ikke kan levere hele produktet så bør de vente med lansering til de kan det. Og hadde de gjort det ville folk reagert da også.. Vi vil ha både i pose og sekk. Folk vil klage åkke som! (les: ikke siktet direkte til deg) Lenke til kommentar
Lionel_Luthor Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 (endret) Markedsplace er jo ikke klart for norge enda, men tror dere ikke det går og laste ned programmer til PCen, også legge de inn på mobilen? http://marketplace.windowsphone.com/Default.aspx Her er det windows mobile 6.5 programmer, er vell en egen side for Windows mobile 7 også. EDIT: det gjorde vist ikke det! Endret 13. oktober 2010 av Lionel_Luthor Lenke til kommentar
TheMoonMan Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 Hvorfor ikke market som er tilgjengelig for kunder i USA ikke kan være åpent for oss her i Norge også er for meg en gåte, og det å lansere et produkt på det norske markedet uten noen form for norsk programvare eller tastatur er det sjeldent vi ser? De telefonene som kommer i Norge kommer med Engelsk språk, men også med norsk for tekstskriving. Så den påstanden er feil Lenke til kommentar
Pjassop Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 Hvem i huleste bryr seg om hvorvidt MS og Motorola kommer overrens? Motorola har jo et ikke-eksisterede marked i Norge, samt at vi er forbrukere....vi boikotter ikke utviklere fordi de har uoverenstemmelser med noe så fjernt som en produsent vi mest sansynlig ikke får se her igjen, og spesielt ikke når det er en drøss andre produsenter som kommer med telefoner. Når ble dette en sak overhodet? Barnslig tankegang fra noen som tror alt for mye på det de leser, og har en utrolig svak innsikt i hvordan firmaer opptrer. Vi, som forbruker, får såvidt et kakestykke med info, disse firmaene sitter med resten av kaka i sin egen business, nøyaktig slik alle gigantiske firmaer opptrer. La oss heller fryde oss for at økt konkurranse gir oss bedre og fler produkter å velge i mellom. Dessuten er WP7 et enormt friskt pust i dagens telefon OS'er, og det er faktisk svært så behagelig å vite at de ikke går for ikoner etter ikoner uten noen sammenheng med hverandre, men heller forsøker å gjøre det første du hele tiden ser på mer personlig. Anbefaler alle å ta en kopp te/kaffe og få med seg gårsdagens pressevisning http://www.engadget.com/2010/10/12/microsofts-windows-phone-7-keynote-video-now-available-to-watch/ og faktisk lytter til, og ser på mye av det som faktisk er genialt. Og vi alle kan være enig i en ting: å tilfredsstille alle mennesker er umulig! Som Ballmer sier så handler ting om livet ditt, om mer enn å trykke seg gal på en telefon, og for de fleste forbrukere vil dette fungere veldig bra! Ikke alle mennesker er kravstore gadgetfreaks som mange av oss her, men går tvert for noe som ikke svir i lommeboka, gir for stor frustrasjon og som rett og slett fungerer smertefritt. Og det er liten tvil hos kritikerne og de som har testet dette at det faktisk er noe av det raskeste og deiligste hittil å bruke. Så er det rett og slett opp til de andre å komme etter med sine ting, samt MS å komme med oppdateringer i fremtiden som gjør dette enda mer fullverdig. Moro for alle Her er det ikke snakk om at Microsoft og Motorola ikke kommer overens, men at Microsoft har så liten tro på produktet sitt at de må drive med trusler og søksmål for å skaffe seg kunder. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 Her er det ikke snakk om at Microsoft og Motorola ikke kommer overens, men at Microsoft har så liten tro på produktet sitt at de må drive med trusler og søksmål for å skaffe seg kunder. Nei, Microsoft krever en lisensavgift for helt legitime patenter. At de gjør det har sikkert noe med at de har kommet litt i bakleksa i forhold til konkurrentene, men jeg ser ikke helt de sammenhengene du snakker om. Så kan man selvsagt diskutere om det er heldig at disse selskapene patenterer alt mellom himmel og jord og fyller opp rettsalene med mer eller mindre legitime søksmål og motsøksmål, men det er en annen sak. Lenke til kommentar
Pjassop Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 Her er det ikke snakk om at Microsoft og Motorola ikke kommer overens, men at Microsoft har så liten tro på produktet sitt at de må drive med trusler og søksmål for å skaffe seg kunder. Nei, Microsoft krever en lisensavgift for helt legitime patenter. At de gjør det har sikkert noe med at de har kommet litt i bakleksa i forhold til konkurrentene, men jeg ser ikke helt de sammenhengene du snakker om. Så kan man selvsagt diskutere om det er heldig at disse selskapene patenterer alt mellom himmel og jord og fyller opp rettsalene med mer eller mindre legitime søksmål og motsøksmål, men det er en annen sak. Det er egentlig to sider av samme sak. Microsoft mener åpenbart at de ikke er i stand til å konkurrere, og må derfor ty til trusler og søksmål for å tvinge andre til å bli kunder. Lenke til kommentar
Lionel_Luthor Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 Her er det ikke snakk om at Microsoft og Motorola ikke kommer overens, men at Microsoft har så liten tro på produktet sitt at de må drive med trusler og søksmål for å skaffe seg kunder. Nei, Microsoft krever en lisensavgift for helt legitime patenter. At de gjør det har sikkert noe med at de har kommet litt i bakleksa i forhold til konkurrentene, men jeg ser ikke helt de sammenhengene du snakker om. Så kan man selvsagt diskutere om det er heldig at disse selskapene patenterer alt mellom himmel og jord og fyller opp rettsalene med mer eller mindre legitime søksmål og motsøksmål, men det er en annen sak. Det er egentlig to sider av samme sak. Microsoft mener åpenbart at de ikke er i stand til å konkurrere, og må derfor ty til trusler og søksmål for å tvinge andre til å bli kunder. Hva vet vell du om hva microsoft mener? Microsoft sier de er i stand til og konkurrere, det er de jo tydeligvis også når man ser på første inntrykkene til de som har testet WM7, folk er meget positive.. Så en 60 minutters presentasjon av windowsmobile 7 og det ser utrolig bra ut. Klipp og lim funksjon skulle også komme i firmware update tidelig i 2011.. Lenke til kommentar
Androod Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 Det blir altfor mye "mediacenter" grensesnitt. Greit for de som liker det, men flashy animasjoner blir fort veldig kjedelig. Var ikke spesiellt imponert over det jeg så fra hands-on videoer heller. Nei, holder meg til min kjære android telefon Lenke til kommentar
Pjassop Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 Her er det ikke snakk om at Microsoft og Motorola ikke kommer overens, men at Microsoft har så liten tro på produktet sitt at de må drive med trusler og søksmål for å skaffe seg kunder. Nei, Microsoft krever en lisensavgift for helt legitime patenter. At de gjør det har sikkert noe med at de har kommet litt i bakleksa i forhold til konkurrentene, men jeg ser ikke helt de sammenhengene du snakker om. Så kan man selvsagt diskutere om det er heldig at disse selskapene patenterer alt mellom himmel og jord og fyller opp rettsalene med mer eller mindre legitime søksmål og motsøksmål, men det er en annen sak. Det er egentlig to sider av samme sak. Microsoft mener åpenbart at de ikke er i stand til å konkurrere, og må derfor ty til trusler og søksmål for å tvinge andre til å bli kunder. Hva vet vell du om hva microsoft mener? Microsoft sier de er i stand til og konkurrere, det er de jo tydeligvis også når man ser på første inntrykkene til de som har testet WM7, folk er meget positive.. Så en 60 minutters presentasjon av windowsmobile 7 og det ser utrolig bra ut. Klipp og lim funksjon skulle også komme i firmware update tidelig i 2011.. Jeg forholder meg til Microsofts offentlige uttalelser og gjerninger. Der har de vært veldig klare på at man må lisensiere WP7 for å slippe patentsøksmål. At Microsoft sier de er i stand til å konkurrere er svært lite troverdig. Microsoft sa jo også at Vista var et bra operativsystem. Selvsagt vil Microsoft innbitt hevde at alt de gjør er konkurransedyktig. Lenke til kommentar
Prognatus Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten): De eldre vil sikkert like dette grensesnittet, da det er store og lesbare knapper. Dette blir kanskje den nye eldretelefonen! Ellers er jeg enig med det som flere her har nevnt - at det er lite nytt og ingen grunn til å skifte hvis man allerede har en relativt ny mobiltelefon fra før. Jeg tror ikke Windows Phone 7-telefoner vil selge så mye. Min spådom er at det blir en ny flopp for Microsoft. Derfor er min spådom at WP7 ikke kan bli noen flopp.. da er folk dummere enn jeg trodde De som velger Android istedet for Windows-mobiler er langt fra dumme, tvert imot. Se f.eks. bare på hvor ofte mobil-OS-ene oppgraderes - Windows Phone oppgraderes sjelden, på samme måte som Windows for PC-er, mens Android kommer med flere oppgraderinger hvert år. Android er i voldsom vekst fordi det er bra og fordi folk vil ha det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg