Gå til innhold

Her er Windows Phone 7 mobilene

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De eldre vil sikkert like dette grensesnittet, da det er store og lesbare knapper. Dette blir kanskje den nye eldretelefonen! :p Ellers er jeg enig med det som flere her har nevnt - at det er lite nytt og ingen grunn til å skifte hvis man allerede har en relativt ny mobiltelefon fra før. Jeg tror ikke Windows Phone 7-telefoner vil selge så mye. Min spådom er at det blir en ny flopp for Microsoft.

knappene kan faktisk inneholde mye informasjon, de trekker ut informasjon til appen/huben eller funksjonen de tilhører. I motsetning til iOS der du må trykke inn på en app for å se hva som har skjedd.... om man sammenligner feks med Symbian^3 eller nyeste RIM/Blackberry så bringer microsoft MYE mer nytt til bordet, og som kjent har symbian og RIM gode markedsandeler.

Derfor er min spådom at WP7 ikke kan bli noen flopp.. da er folk dummere enn jeg trodde :) (nå vil jo noen definere alt under 30% markedsandel som en flopp, noe som selvsagt ikke er oppnåelig) Klarer WP7 10-15% markedsandel på 2-3 år så er det en kjempesukssess.

Endret av Fenixen
Lenke til kommentar

Microsoft kommer til å treffe ekstremt bra på den gjengse bruker som ikke er gadgetfreak opp etter ørene, men ønsker noe snappy og funksjonelt som har det man trenger, til en god pris. Det er her de kommer til å gjør det bra, og bare det å slippe alle disse 1000 sidene med 1000 ikoner og legge det i tiles og samle mer info inne på samme sted synes jeg personlig er temmelig frekt!

All ender opp med personlige preferanser og hva man selv liker. Jeg driter i alle dimlingene her inne som på død og liv skal fortelle at de ikke liker dette, de skyter jo bare seg selv i ræva. Konkurranse er bra, selv også for de som ikke liker det ene eller det andre. Å kritisere alt annet enn hva man selv liker viser i bunn og grunn egentlig bare hvor lite markeds og konkurranseorientert man er. :thumbup:

Gi WP7 tid, la det komme noen oppgraderinger...når vi i Norge får full støtte for Zune, Marketplace og Xbox vil dette bli svært interessant. Spesielt også når kritikere og andre lovpriser hvor kjapt og responsivt det er!

Endret av TheMoonMan
  • Liker 2
Lenke til kommentar

helt enig moon man.. at folk ikke går lei av side opp og side ned med bare ikoner..

Friske pust er bra!

iOS og Android har omtrent stått på stedet hvil siden release, hovedsaklig ytelsesforbedringer og bugfixes som har kommet til begge.

Endret av Fenixen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ønsker å like Windows Phone 7, men jeg klarer virkelig ikke å se hva som gjør at jeg skal velge denne fremfor en Anroidtelefon? Det virker jo som det er nok av WP-fans i denne tråden, kanskje noen av dere kunne sette opp en liste over positive sider ved Windows Phone 7?

/Espen

Lenke til kommentar

Er jeg den eneste som syntes disse firkantene er stygge og at all denne flytende og gjerne store teksten virker utrolig uoversiktlig og rotete? Potensiale ligger der, men syntes hele brukergrensesnittet virker utrolig merkelig oppbygd om du spør meg.

Ja. Jeg ikke litt med engang. Men kanskje de endrer det etterhvert. Blir spennende å se...

Lenke til kommentar

Er helt enig med deg MrEspen, i det store og det hele er android selvsagt bedre, men personlig er jeg lei og ser etter noe fresht.

kan jo prøve meg på det som trekker opp for meg:

•  
  • Exchange støtten (her har android fortsatt en vei å gå)
  • Sharepoint integrasjon (eksisterer ikke i android)
  • XboxLive integrasjon, tror spill blir større på Wp7 enn på android, microsoft har jo vist hva de kan med xbox360. Nå kan arcade spill kanskje portes til Wp7, genialt?
  • Sexy gui(se en video i god kvalitet, LEKKERT)
  • Aktive ikoner på fremskjermen som faktisk gir informasjon
  • Office2010 - førsteinntrykket er veldig bra her..
  • Huber med informasjon istedenfor 70 apps på feks iphone... ser du en film på youtube, ja så ligger den tilgjengelig i historikken på media-hubben, du må ikke starte opp en egen youtube app som på iOS.
  • Visual Studio :)

Alt dette hjelper selvsagt lite om applikasjonsbutikken blir dårlig eller multitasking ikke kommer på plass snart, men jeg håper MS også er fullt klar over dette og fikser opp i det.

Endret av Fenixen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er helt enig med deg MrEspen, i det store og det hele er android selvsagt bedre, men personlig er jeg lei og ser etter noe fresht.

kan jo prøve meg på det som trekker opp for meg:

•  
  • Exchange støtten (her har android fortsatt en vei å gå)
    Det er mulig man har utfordringer med dette i enkelte firmaer, da ikke alle policies støttes. Personlig synes jeg HTC har gjort en god jobb med sin ActiveSync integrasjon på Android.

• Sharepoint integrasjon (eksisterer ikke i android)
    Overhodet ikke testet, og heller ikke noe som er interessant for min del.

• XboxLive integrasjon, tror spill blir større på Wp7 enn på android, microsoft har jo vist hva de kan med xbox360. Nå kan arcade spill kanskje portes til Wp7, genialt?
    Irrelevant for alle som ikke bruker xbox, faktisk ganske irriterende at dette er såpass sentralt for oss som ikke har xbox

• Sexy gui(se en video i god kvalitet, LEKKERT)
    Har som sagt klådd på et par devicer, ikke imponert. Greit, Android kan oppleves rotete, og iOS er simpelt, men jeg synes heller ikke WP7 er spesielt ryddig, eller tiltalende

• Aktive ikoner på fremskjermen som faktisk gir informasjon
    Widgets? Hakket mer fleksibelt. Smaken er som baken. Det skal også nevnes at man har endel mer mulighet til integrasjon med systemen gjennom widgets på Android. Tiles på startskjermen til WP7 er kun for å vise innhold, ikke integrere med det.

• Office2010 - førsteinntrykket er veldig bra her..
    Android har også grei støtte for Office, men jeg redigerer ikke dokumenter på telefonen, så her vet jeg ikke hvem som er best.

• Huber med informasjon istedenfor 70 apps på feks iphone... ser du en film på youtube, ja så ligger den tilgjengelig i historikken på media-hubben, du må ikke starte opp en egen youtube app som på iOS.
    Greit iOS er en konkurrent, men det er også Android.

• Visual Studio :)
    Eclipse. Igjen, smaken er som baken.

Alt dette hjelper selvsagt lite om applikasjonsbutikken blir dårlig eller multitasking ikke kommer på plass snart, men jeg håper MS også er fullt klar over dette og fikser opp i det.

Grei gjennomgang.... men slett ingen dealbreakers, mine kommentarer er basert på subjektive meninger, og mine erfaringer med desire, det skal også nevnes at jeg har tilgang til en windows phone 7 telefon, og har hatt den en stund.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg synes WP7 virker lovende, spessielt med tanke på god Office integrasjon (engadget), så da er det bare å vente å se hvilke telefoner som kommer til hit, og da gjøre et valg om hvilken jeg skal ha meg.

Så da er det håp om å kunne kvitte seg med den lille dustetelefonen jeg har nå, til en telefon som virker uten å måtte laste ned en app til hver eneste ting en skal gjøre.

Lenke til kommentar

Synes grensesnittet er interessant. Å dra inn informasjon i ikonet (eller huben som Microsoft kaller det) er ikke dumt. Problemet slik jeg ser det er navigasjonen. Det ser i hvert fall særdeles uoversiktlig ut på endel av videoene jeg har sett. Synes også grensesnittet ser litt forskjøvet ut, men det er mer estetikk enn brukbarhet. Nå har ikke jeg prøvd WP7 enda, så kan hende det faktisk er oversiktlig. Jeg skal ikke si noe for sikkert før jeg har prøvd.

Skuffende at ingen fandroids har klaget på at WP7 ikke er ÅPENT enda.

Lenke til kommentar

forsåvidt enig i det meste du skriver Espen, og som jeg sier så synest jeg Android er det beste operativsystemet, men litt lei android, KJEMPELEI iOS, ønsker noe nytt :)

Vi får håpe MS utbedrer de største feil og mangler, for da har google og android endelig fått skikkelig konkurranse :)

Lenke til kommentar

Etter at Microsoft først garanterte at de ikke ville saksøke produsenter som tok i bruk WP7, for så å saksøke Motorola, som ikke har tatt det i bruk, har jeg innsett at WP7 tydeligvis ikke er et godt produkt, siden Microsoft trenger å bruke trusler for å selge.

Jeg kommer ikke til å kjøpe meg en WP7-telefon, og kommer til å advare alle jeg kjenner om Microsofts metoder.

Lenke til kommentar

Jeg kommer ikke til å kjøpe meg en WP7-telefon, og kommer til å advare alle jeg kjenner om Microsofts metoder.

Gratulerer med dagens barnsligste kommentar. Du får bare gå å advare folk mot MS, oooo så skumle de er, så kanskje du våkner opp en dag å forstår deg på slik. Akkurat nå gjør du altså ikke det :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som vet om en link til konferansen på nett? Liker å se video av det selv i etterkant :)

Må jo innrømme at et par av Engadget sine videoer av Windows Phone 7 fikk meg en smule mer imponert, jeg står fremdeles fast ved at selve hovedskjermen med så store helt firkantede ikoner hvor det bare er to i bredden ikke ser direkte pent ut, ei spesielt praktisk ut da flere av telefonene så ut til å få mye død område til sidene akkurat som de likså greit kunne hatt tre rader istedenfor bare to.

Men så fort som noen faktisk begynte å demonstrere så så det hele ganske så optimalisert ut, det gikk raskt, det var pene animasjoner og det virker langt mer gjennomført enn hva kanskje førsteinntrykket av disse firkantene gir inntrykk av.

Syntes fremdeles det virker noe snodig med dette opplegget med mye, gjerne stor tekst som gjerne blir for stor for selve skjermen, men det virker planlagt og sømløst så vi for se, mange imponerende spilltitler også så må nok gi det en fair sjanse :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Syntes fremdeles det virker noe snodig med dette opplegget med mye, gjerne stor tekst som gjerne blir for stor for selve skjermen, men det virker planlagt og sømløst så vi for se, mange imponerende spilltitler også så må nok gi det en fair sjanse :)

Jeg har Zune HD, som har så og si samme UI, og det er faktisk veldig stilig med at deler av teksten blir kuttet av.

Her kan du se keynoten med Mr. Ballmer.

Lenke til kommentar

Gratulerer med dagens barnsligste kommentar. Du får bare gå å advare folk mot MS, oooo så skumle de er, så kanskje du våkner opp en dag å forstår deg på slik. Akkurat nå gjør du altså ikke det :)

Når Microsofts strategi for å få mobilprodusenter til å bruke WP7 er å saksøke dem som ikke gjør det, så ja, da er en advarsel på sin plass. De har åpenbart et produkt som ikke holder vann, siden de må ty til slike metoder.

Lenke til kommentar

Når Microsofts strategi for å få mobilprodusenter til å bruke WP7 er å saksøke dem som ikke gjør det, så ja, da er en advarsel på sin plass. De har åpenbart et produkt som ikke holder vann, siden de må ty til slike metoder.

Hvor har du det ifra?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Anbefaler alle som har lyst og har tid til å se litt på denne videoen. 15 minutter inn kommer demoen av OSet.

http://www.microsoft.com/presspass/presskits/windowsphone/videogallery.aspx?contentID=wp7_unveil01

Jeg har IKKE tenkt å investere i en WP7 telefon. Jeg gikk for iPhone 4 i høst og har ikke angret. Android 3.0 med de rette retningslinjer (NEI TIL SENSE) kan bli veldig bra.

WP7 dog har et veldig bra potensiale. Se f.eks på IMDb App-en som er laget og alle de gode spillene. Jeg har installert MASSE dyre og nye spill på iPhone 4 og de er ikke i nærheten av grafikken vi ser på demoene til MS.

Og som en annen forumbruker i den andre WP7-tråden postet. Ser dere hvem som skiller seg ut.

phoneve.png

Jeg, ihvertfall, mener dette er positivt. Potensialet til WP7 er enormt.

Lenke til kommentar

Hvor har du det ifra?

Herifra:

http://blog.seattlepi.com/microsoft/archives/223715.asp

Endret av Thomas_H
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...