Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Fremmedgjort i forholdet

Gjest Formangetanker

Anbefalte innlegg

Gjest Formangetanker

Beklager, det ble litt lengde, men vær så snill å les:

Jeg har vært i et forhold nå i ca 7 måneder. Før dette har det stort sett bare vært roting på fest sporadisk. Det var ikke før i fjor høst at jeg faktisk havnet i sengs med noen, og det var bare en fyllefadese.

Så kom hun inn i bildet. En jente som det virkelig falt meg naturlig å snakke med. Vi er begge interessert i mye av de samme tingene, samme syn på livet og verden. En kan si vi er begge ganske så like, på godt å vondt. Jeg kan sitte å se på henne mens hun snakker med andre og bare være ekstatisk over hvor heldig jeg er over å ha funnet henne. Det skal nemlig utrolig mye til for at jeg skal fatte interesse.

En plutselig sjalusi

Men nå nylig har det skjedd en utvikling som jeg virkelig hater. For noen uker siden hadde jeg en drøm, hvor jeg husket et diffust bilde av henne sammen med en annen mens de hadde sex, på en meget intim/emosjonell måte. Jeg var skikkelig sint og utav meg når jeg våknet, og hadde en skikkelig ubehagelig følelse i meg, som gjorde meg fysisk dårlig. Det føltes nesten som om det hadde skjedd. Dette førte til at jeg tenkte på det hele dagen.

Jeg endte opp med å møte henne, hvorpå jeg fortalte henne hvorfor jeg var så utav meg. Hun tok det helt rolig og sa at hun aldri kunne gjort noe slik, og at hun er veldig kresen selv. Samt at hun aldri har møtt noen hun har likt, og elsket så høyt som meg.

Senere leste jeg at dette ikke er uvanlig for nyforelskede, at en drømmer om utroskap. Det virkelig dumme i etterkant har vært at jeg blir virkelig lett sjalu. Jeg liker ikke å høre om eksene hennes, eller merke at noen fatter interesse for henne. Alt dette kom som et smell ut av ingenting etter den drømmen, og kjennes virkelig ut som en påtrengende følelse. Videreutviklingen av dette har sine røtter i noe jeg fikk vite av henne samme dag som vi ble sammen. Det var drikkelek, alle fortalte hvor mange de hadde hatt sex med. Jeg løy(selvfølgelig) og sa 5, hun sa 13-14.

Det har ikke plaget meg før nå, men er konstant noen jeg har i bakhodet. Nå bor nemlig jeg med noen ungkarer i et kollektiv, som har så og si et eneste mål, og få seg noe på onenights, konstant. Jeg vet hun har hatt onenights der hun kommer fra, eventuelt andre plasser hun har bodd før, ut fra det hun har sagt.

Fremmedgjort

Så er her er cluet: Jeg føler meg så ufattelig langt ut på sidelinjen. Jeg har ingen skikkelig erfaring utenom det jeg har med henne. Det blir liksom meg og "dem." Det faller tanker inn som gjør at jeg tenker på det faktumet at hun har vært med mange andre, mens jeg er der som en uerfaring fjott, som attpåtil har løyet om det.

En del av meg nærmest ønsker at jeg kunne fått sjansen til å ha gjort det, ikke fordi jeg på noen som helst måte føler noe for andre, men fordi jeg.. på et vis ønsker å bli "likestilt." Bare for å ha gjort det. Men ikke i svarte om jeg på noe vis har lyst til å miste henne, ikke for noe i verden! Jeg er faktisk livredd for å miste henne. Samtidig har jeg ikke lyst å fortelle henne om dette, i motsetning til alt annet. Frykten er at hun skal tenke seg jeg har en lyst eller trang til å ha sex med andre jenter, som jeg kan se for meg eroderer forholdet fra hennes side.

Det er kanskje naturligst for folk å skrive at "du elsker henne jo, og du henne, derfor går det bra. Ikke tenk på det." - Problemet er at jeg ikke slutter å tenke på det..

Men hva gjør jeg?! Ubehaget, følelsene og tankene går ikke bort. Det gjør meg deprimert og irritabel. Det å fortelle det tør jeg heller ikke. Bør jeg vente og se hvordan følelsene utvikler seg? Om de ikke gir seg, hva gjør jeg da?

Kanskje er det noen med liknende erfaring?

Jeg revner snart :no:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville ha snakket med kjæresten min om dette hvis det var et problem for meg. Har dere et sterkt forhold, vil hun om mulig elske deg enda mer etter at du har åpnet deg slik for henne. Slik jeg ser det, blir forholdet deres bare ødelagt av denne kreftbyllen du bærer på.

Lenke til kommentar
Gjest Dobbelnøkkel

Først og fremst vil jeg si at: Ja! Det finnes mange som føler, og har følt, det samme som deg. Har lest utallige tråder om akkurat det samme.

Selv hadde jeg også det problemet. Bare at jeg har aldri hatt sex, mens dama har hatt det med én fyr tidligere. Du må nok rett og slett bare akseptere at det er sånn det er. Ikke la en dum drøm ødelegge for dere. Se for deg at dere hadde vært i motsatt situasjon, og at hun hadde gått å tenkt på det.

Lenke til kommentar

Du tenker alt for mye.

Slapp av, pust ut. Du er sammen med jenta og jenta er sammen med deg. Dét er alt du behøver tenke på. La fortid være fortid, konsentrer deg om nuet og tiden fremover.

Og om du venter litt, vil du nok se at problemet går over.

Mitt råd er altså at du forstår at du tenker for mye og rett og slett venter. Om du lufter tankene for jenta, kan du risikere at hun står der som et spørsmålstegn og ikke skjønner noenting. Hun kan faktisk ta det ille opp om du sier hennes fortid er et problem...

Du drømte at hun var utro? Vel, det tar jeg som et tegn på det jeg nettopp sa - at du tenker alt for mye.

Utenom det er drømmen irrelevant. I natt drømte jeg at jeg sprang fra en mannevond tiger som hadde hoppet over et gjerde. Betyr det at jeg bør frykte tigere fremover..?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er kjedelig om man føler forskjellene er for store i et forhold. Hadde du hatt sex med flere så hadde det sikkert ikke ikke føltes så gale. Nå føler du deg utenfor fordi du ikke "er på nivå" med henne. Dette vil muligens gå over etterhvert som forholdet går.

Men hvorfor driver dere med slike drikkeleker? Vet om flere par som har vært med på slike leker, og det ender som oftest med sjalusi. Kommer sjelden noe godt ut av å bla ut om sin seksuelle historie.

Lenke til kommentar

Før drømmen var alt strålende etter ganske dårlig.

Bare ett spørsmål sover du noe i det hele tatt? Ikke fått fucka døgnrytme etc?

Problemet nå er at du bruker sammenstillingsprinsippet mellom dine og hennes antall tidligere sex - partnere.

For å si det sånn hun kunne like gjerne vært utro før drømmen din som etter, sannsynligheten for at hun vil ha det med noen andre minker etter tiden dere er sammen gitt at forelskelsen holder seg stabilt eller utvikler seg.

Så spørsmålet er egentlig hvorfor du ikke tenkte over det før drømmen? Han fyren i drømmen var han fiktiv eller vet du at han eksisterer?

Nå må du gi deg her, det finnes mange fisker i havet, bra at du har funnet drømmedama di osv. Men her er sannheten: Dere kommer mest sannsynlig ikke til å leve hele livet sammen. Følelsen din nå av frykt for brudd kommer bare pga en teit drøm som er ren fiksjon. Men om du fortsetter å være så paranoid som du er nå vil dette nærmest garantere ett brudd da kvaliteten på forholdet blir ødelagt av det og du vil etterhvert slite henne ut.

Hele problemet har vell vært der hele tiden du bare har ikke blitt klar over det før den utløsende faktoren kom som da var drømmen.

Så enten betaler du drit mye for å få en å snakke med eller så bare snakker du med henne om det. Hvis hun er så bra som du skal ha det til vil hun forstå. Hvis ikke hun forstår det er det vell ikke akkurat ei du vil være sammen med i "the long run" uansett?

Jeg ser at problemet da blir at hun vet og det kan spre seg etc men for guds skyld da har du ihvertfall svaret ditt.

Ser fram mot oppdateringer fra din side om hva du har tenkt til å gjøre!

Lenke til kommentar

Jeg har det samme problemet som deg med min kjæreste... Jeg sliter også med tanken på henne og andre sex partnere hun har hatt. Dette gjør også meg lei og gal. Så jeg tror dette er veldig normalt. Vi har vert sammen i 1 år, men jeg plages av dette enda. Problemene begynte vel egentlig da vi hadde vert sammen i et halvt år, siden da har jeg blitt deprimert av tanken. Jeg håper det vil forsvinne ettersom tiden går

Lenke til kommentar

Dette går over etter et par år. Det er ganske normalt å være sjalu, men så lenge hun ikke viser noen grunn til at du skal være det så bør du heller ikke være det. Ihvertfall ikke basert på en drøm eller noe du ser for deg. Legg merke til hvordan hun er på fest f. eks. Dersom hun ikke er flørtende mot andre på noen som helst måte har du overhodet ingen grunn til å være sjalu heller.

Lenke til kommentar

Vell det som hjalp veldig for min del var at xen min skrøyt av utstyret mitt som igjen førte til økt selvtillit og mindre bekymring og ett bedre sex - liv. Så meg aldri tilbake igjen på det punktet etter det. Så absolutt kan kvinnen gjøre mye for å endre dette. Dog vil du jo merke det om hun bare tuller. Så hvis dette ikke er realitene må jeg dessverre si at det ikke er en løsning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...