Gå til innhold

N8 - Utgående server, hvor

MonaH

Anbefalte innlegg

Utgående server når jeg sender mail, hvor finner jeg det?

Jeg sitter nå på online.no-nett, Jeg vet innstillingene for utgående mail på telefonen er NGT/broadpark,(mail.broadpark.no)for det la jeg inn sjøl inn da jeg satte opp mailen på mobilen.

Så når jeg nå sender mail, suser de ut på min mobil-regning (telenor-mob) :ohmy:

Hvordan stopper jeg det?

Er det ikke noe "spør først" på utgående mail da?? Vil ikke sende ut mail om den må gå via mobilnettet, for jeg vil ikke ha dette på regninga da det ikke er nødvendig.

Hva gjør jeg for at mobilen heller legger mail i utboksen inntil jeg er i eget hjemmenett (broadpark)

Oppsettet under Meny > Innstillinger og Tilkobling > Innstillinger er sånn:

Bytt til WLAN > Kun kjente WLAN-nett

Databruk via hj.nettverk > Kun WLAN-nettverk.

Databruk v.nettveksling > Kun WLAN-nettverk

Prøvde det siste, men med "Spør først".. Mailen gikk ut likevel. Også på min regning. Vil ikke ha det sånn.. :thumbdown:

Endret av MonaH
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Utgående server når jeg sender mail, hvor finner jeg det?

Jeg sitter nå på online.no-nett, Jeg vet innstillingene for utgående mail på telefonen er NGT/broadpark,(mail.broadpark.no)for det la jeg inn sjøl inn da jeg satte opp mailen på mobilen.

Så når jeg nå sender mail, suser de ut på min mobil-regning (telenor-mob) :ohmy:

Hvordan stopper jeg det?

Er det ikke noe "spør først" på utgående mail da?? Vil ikke sende ut mail om den må gå via mobilnettet, for jeg vil ikke ha dette på regninga da det ikke er nødvendig.

Hva gjør jeg for at mobilen heller legger mail i utboksen inntil jeg er i eget hjemmenett (broadpark)

Oppsettet under Meny > Innstillinger og Tilkobling > Innstillinger er sånn:

Bytt til WLAN > Kun kjente WLAN-nett

Databruk via hj.nettverk > Kun WLAN-nettverk.

Databruk v.nettveksling > Kun WLAN-nettverk

Prøvde det siste, men med "Spør først".. Mailen gikk ut likevel. Også på min regning. Vil ikke ha det sånn.. :thumbdown:

Hvis du har mail.broadpark.no som utgående server vil ikke e-posten bli sendt før du bruker et nett fra NextGenTel.

Utgående server for Telenor (online) er smtp.online.no men da vil det koste deg penger.....

Lenke til kommentar

Ja, mailene går jo ut om jeg er på online sitt nett, og koster penger, det er det jeg vil stoppe. Men finner ikek ut hvor.

Vil at mailen heller skal bli i utboksen til jeg er på eget nett.

Den kobler seg jo opp mot mobilnettet om jeg skriver mail i "fremmed nett", det er det jeg ikke finner ut hvor jeg stopper.

Endret av MonaH
Lenke til kommentar

Under

Meny > Innstillinger og Tilkobling > Innstillinger > nettverksmål > Internett

så har jeg 4 tilgangspunkter.

3 stk er internett, den 4 ser jeg nå er Telenor Internett.

Det er vel den jeg skulle ha stoppet fra å koble seg opp da?

Fikk flytta den så den nå ligger unde WAP-tjenester.

Aner ikke om dette hjelper. Får ikke testet før i morra..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...