Hefla Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Har lest i forumet at det er mulig å bruke flere ipadresser hos Bluecom, men har ikke klart å finne ut hvordan man får brukt de. For øyeblikket har jeg en router med trådløs lan, der det bare er en ip ut...Hvordan får jeg egen ip til hver maskin? Hallvard Lenke til kommentar
agvg Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Har lest i forumet at det er mulig å bruke flere ipadresser hos Bluecom, men har ikke klart å finne ut hvordan man får brukt de. For øyeblikket har jeg en router med trådløs lan, der det bare er en ip ut...Hvordan får jeg egen ip til hver maskin? Hallvard Du får ikke dette når du bruker router, du kan prøve og disable DHCP på routeren og plugge ledningen fra modemet i switchen. Lenke til kommentar
Hefla Skrevet 26. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2003 Går det å bruke en switch før routeren, sånn at jeg fortsatt kan bruke det trådløse? Lenke til kommentar
ludomp3 Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Modemet du har fått har innebygget router, du kan koble denne rett til switchen sånn at de andre maskinene da får egen ekstern ip... Modem - switch - pc'er.... Det er veien du skal koble... Lykke til ! Lenke til kommentar
agvg Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Går det å bruke en switch før routeren, sånn at jeg fortsatt kan bruke det trådløse? Det funker det. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Modemet du har fått har innebygget router, du kan koble denne rett til switchen sånn at de andre maskinene da får egen ekstern ip... Ingen av Bluecom sine modemer har innebyggd router, muligens kommer dette med tiden men ikke til dags dato. Lenke til kommentar
Hefla Skrevet 26. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2003 Går det med modem --> switch --> trådløs router --> bærbar med en pc koblet rett på switchen ? Skjer da ting automatisk eller må jeg stille inn noe? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå