treor Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 (endret) Her er saken: Under sesjonen kryssa eg av for at eg kunne svømme 200m(300m?), når eg har tenkt meg om i etterkant, tviler eg på at eg får det til. (Ikkje pga at hadde blitt utslitt, men eg er vanvittig dårlig/får ikkje til å svømme). Har hørt at militæret kan nærmest velge og vrake nå for tida? Eg er ferdig med lærlingtida i 2012 og har fått utsettelse til då. Så, kva er sjansen for å slippe førstegangstjeneste? Er ikkje det at eg ikkje har lyst, men i den bedrifta eg jobba i, kommer det til å skje vanvittig mye i årene som kommer og eg vil da gjerne være der i denne tida. Alternativt, kva er den praktiske sjansen for å faktisk få jobbe under førstegangstjenesta? Endret 11. oktober 2010 av treor Lenke til kommentar
krangel Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 (endret) Øv heller på å svømme et par ganger i uka i en mnd så skal du se at det fikser seg. Er utrolig hvor mye du går glipp av, for en liten filleting som at du er usikker på om du klarer å svømme 200 meter. Kjøra på! Endret 11. oktober 2010 av krangel.no Lenke til kommentar
aklla Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 Det var 4-5 i troppen min som knapt klarte å holde seg flytende i vannet uten at det var noe grunn til dimming. Men, de tar in veldig få folk til førstegangstjeneste, så de det er noe "feil" med slipper veldig fort unna, så det er ingen umulighet at du kanskje slipper. Lenke til kommentar
treor Skrevet 11. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2010 La meg klarifisere. Eg har mye mer lyst til å jobbe enn å bli innkalt til førstegangstjeneste. Eg har og ryggproblemer som kommer og går. Dette sa eg fra om på sesjonen. (Disse er blitt merkbart verre, men ikkje uutholdelige). Om eg må inn i forsvaret vil eg da helst jobbe. (Holder på å ta fagbrev som dataelektroniker). Lenke til kommentar
krangel Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 Tviler på at mange her på forumet vet hva akkurat DIN sjanse for å slippe er. Uansett så er det jo bortimot 2 år til, så du får nok bare vente å se hvordan det går. Hvis du blir innkalt er vell valget å enten fullføre fgtj (militært eller siviltjeneste) hvis du ikke bare vil gå inn i forsen å etter en uke si at du sliter med sengevæting og angst osv. Uansett så vil jeg anbefale å ta et år i grønt da dette er veldig givende (hvis ikke ryggen da stopper deg). Lenke til kommentar
itsjasonyall Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 Svømming er ikke noe krav i Forsvaret(mulig enkelte avdelinger i SJØ) når du er vernepliktig. Jeg ble hvertfall ikke bedt om å hoppe ut i Oslofjorden når jeg var på sesjon Men litt usikker på hva du mener her, er det det at du ikke kan svømme som bekymrer deg eller ryggproblemer? Lenke til kommentar
Mr. Sandåker Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 Har folk i min tropp som ikke kan svømme, og som bare slapp svømmingen. Har også folk med prolaps og diverse ryggproblemer og skader. Folk som gikk med krykker i flere uker osv, og ingen av de slapp unna. Men om du sier dette under innrykksdagen, så er det jo fult mulig du slipper unna. Hvis bataljonen du skal inn i har litt for mye folk såklart! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå