lady91 Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 (endret) =) Endret 11. oktober 2010 av lady91 Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 At du har bunnet deg for ett år, er ikke så viktig. Det du må sjekke er hva som står under oppsigelsestid. Den er vanligvis på 3 måneder. Det betyr at huseieren kan si at om 3 mnd må du flytte ut og gir også deg mulighet til å flytte ut på 3 mnd varsel. Lenke til kommentar
lady91 Skrevet 11. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2010 så selvom jeg har skrevt leie på et år. har jeg mulighet til å si opp, med 3 måndersoppsigelse? Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 (endret) Klart er flytting, og avslutting av studie god grunn. Du flyttet vel der pga studie? De kan uansett ikke tvinge deg å bo der. Endret 11. oktober 2010 av AvidGamer Lenke til kommentar
lady91 Skrevet 11. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2010 ja, flyttet dit for og studere. og nå som jeg har bestemt meg for og slutte da får jeg ikke lån og stipend lengre. å da vet jeg ikke hvor god råd jeg har frem over. og om jeg klarer å betale leiligheten. Lenke til kommentar
enixitan Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 Sjekk kontrakta, me sit ikkje med den. Kva står det der? "Ein god grunn". Er dette ei munnleg avtale, handskriven kontrakt, eller kva? Det var ei veldig vag formulering til å vere ei bindande avtale. Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 Du må se hva som står i kontrakten din. Har du brukt standardkontrakt så er ett av punktene oppsigelsestid. Dersom du ikke har brukt standardkontrakt eller en kontrakt hvor dette med oppsigelsestid er ett av punktene står du svakere. Ett alternativ er jo om du kjenner noen som trenger plass å bo, fåreslå for huseieren at du hjelper til med å finne noen skikkelige folk som han/hun kan leie ut til. Da får du flytta ut, huseieren får ny leietaker og han/hun som trengde plass å bo blir også fornøyd. Bare vær litt forsiktig med hvem du anbefaler å flytte inn. Huseieren tar ditt ord og du bør være ærlig når du sier at dette er en bra person å leie ut til. Kjedelig om det blir et rede for den lokale MC-klubben eller bygdas partybule. Lenke til kommentar
lady91 Skrevet 11. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2010 nei nei. er jo jeg som sitter med den. er bare første gang jeg leier og vet ikke helt hva jeg har som krav. derfor spør jeg. er en skrevet kontrakt. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 Trådstarter har slettet førsteinnlegget, stenges. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg