Gå til innhold

Problemer med FL-Studio

Stigah

Anbefalte innlegg

Hei. Har et litt irriterende problem i FL-studio.

Jeg har absolutt ingen anelse om hva alt kalles, så jeg håper virkelig dere forstår hva jeg mener.

Jeg har en "lyd" (Sytrus - Acid 3). Denne har jeg da lagt inn i Pattern 1. Problemet er at når jeg fjerner den fra Pattern1, altså, de der "blokkene" vi kan sette inn, så fortsetter lyden å spille. Så Acid 3 lyden går igjennom hele sangen, noe som er litt irriterende. Lyden kommer også på sangen når jeg ekstrakter den som en mp3 fil.

Noen som vet hva som er galt, og hva jeg i det hele tatt mente?

Takker og bukker for svar på forhånd!

Stig

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke akkurat slik jeg mente.

Her er et bilde fra prosjektet:

f388d83c566b93dc5c6b3cde724f0190.gif

Som du ser på bildet så har jeg allerede brukt Piano roll, og nede der har jeg valgt hvor vi skal kunne høre lyden. Det er fortsatt mulig å høre lyden der jeg har markert.

Som sagt, så er jeg utrolig dårlig med å forklare, og håper virkelig du skjønte hva jeg mente nå, hehe :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Du må bare redigere lyden i edison. når du går inn på step sequencer og trykker på lyden din så får du opp under SMP en illustrasjon av lydbølgen din. Høyreklikker du på den og trykker edit kommer du inn på et genialt program kalt edison - her kan du enkelt justere lengde, lage loops og masse annet. Noen samples, ofte de som følger med VST plugings (forhåndsinnstilt/innspilt/tuna) er innstilt slik at de vil vare så lenge du "trykker" (dette kalles looping) og det er disse som er lettest å bruke.. Om du ikke vil bruke edison kan du også gå inn step sequenser/ønsket sample/INS/VOL <- her kan du justere endel, men det er hovedsaklig release du skal skru ned for å be samplen slutte å mase.

Hvis du ikke skjønner fint lite bør du begynne å bruke youtube.. noen ting i livet må man rett og slett bare lære av andre :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...