Gjest tocwee Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 Hei. jeg lurer bare på 1 liten ting , når en jente har gått på p-piller i ca 2 år og har tatt de helt riktig , er det 100& safe og ha sex med henne og sprute i henne da ? takk for svar. Lenke til kommentar
TheHawk Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 Det er ikke noe som heter 100% prevansjon utenom å ikke gjøre det Lenke til kommentar
Substitute Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 En jeg kjenner har to barn. Begge fikk de mens hun gikk på p-piller. Så så sikkert er det... De er ikke alene. Har hørt noe sånt som at p-piller er 95% sikkert. Det er ikke nok synes jeg. Lenke til kommentar
StockDama Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 Nei, det er ikke 100% sikkert. Lenke til kommentar
Gjest touchwe Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 så man burde bruke kondom uansett ? Lenke til kommentar
13375k1133z Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 P piller er 99.99% sikker når dem brukes riktig. Graviditet når en bruker p piller skyldes feil bruk, enkelt å greit. Lenke til kommentar
blured Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 (endret) Trådstarter: les. "Ulike prevensjonsmidler gir ulik sikkerhet mot graviditet. De minst sikre prevensjonsmidlene er kondom og pessar. Av 1000 kvinner som bruker et av disse midlene, vil i gjennomsnitt ca. 100 bli gravide i løpet av ett år. Brukes derimot p-piller, er det bare 2 av 1000 kvinner som vil bli gravide i løpet av ett år. Ved bruk av livmorinnlegg (spiral) blir ca. 5 til 7 av 1000 gravide i løpet av ett år. Med et aktivt seksualliv uten bruk av noen form for prevensjon, vil 8 av 10 kvinner bli gravide i løpet av ett år." EDIT. Tommelfingerregelen er at det uansett skal være en form for prevensjonsmiddel inne i bildet når du har sex, (om ikke barn er hva en ønsker selvfølgelig..). Jeg skriver dette fordi du i førsteposten hentyder at det er greit å sprute utenfor dama om et prevensjonsmiddel ikke er tilgjengelig, det er det virkelig ikke. Det er alltid mulig for rester av sæd å komme ut sammen med glidemiddelet ditt når du penetrerer, og muligheten for at du en gang vil komme før du rekker å trekke deg ut er alltid tilstedeværende. Endret 13. oktober 2010 av blured Lenke til kommentar
Gjest touchwee Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 takk for svar!. da er det egentlig bare og stenge tråden siden jeg nå har fått svar. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 Ingen vits å stenge tråden for det Uansett så er tallet 99,7% sikkert ved riktig bruk det første året ifølge Wikipedia. Å bruke kun p-piller som prevensjon burde være sikkert nok for de som ikke er totalt paranoide. Ingen grunn til å male fanden på veggen. Også får jeg vel som Røde Korser mase litt om kjønnssykdommer. Før du er sikker på din nye partner er kondom veien å gå! Lenke til kommentar
Gjest Harley Quinn Skrevet 15. oktober 2010 Del Skrevet 15. oktober 2010 Jeg har gått på p-piller nå i ca 6-7 år og ikke brukt noen annen form for prevesjonsmiddel. Og ikke noe her i gården nei. kjenner også flere som har gått så lenge og ikke skjedd noe med de heller så jeg ville kalle det ganske trygt, men som med alt annet er det alltid sjangs for at noe kan skje, men den er altså veldig lite. Lenke til kommentar
TheHawk Skrevet 15. oktober 2010 Del Skrevet 15. oktober 2010 Jeg har gått på p-piller nå i ca 6-7 år og ikke brukt noen annen form for prevesjonsmiddel. Og ikke noe her i gården nei. kjenner også flere som har gått så lenge og ikke skjedd noe med de heller så jeg ville kalle det ganske trygt, men som med alt annet er det alltid sjangs for at noe kan skje, men den er altså veldig lite. Sjangsen er liten for at man blir gravid når man går på p-pillen for veldig veldig mange, men det er noen som er ekstremt fruktbare og noen som pillen ikke virker 100% som den skal på og denne gruppen er det ikke mange av, men de blir gravid Lenke til kommentar
Substitute Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 (endret) Og så er det noen som er litt slurvete med å ta pillen, som glemmer den av og til, og ikke tar den på rett tidspunkt, dette har jo ikke gutten peiling på. Endret 16. oktober 2010 av Substitute Lenke til kommentar
13375k1133z Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 (endret) Og så er det noen som er litt slurvete med å ta pillen, som glemmer den av og til, og ikke tar den på rett tidspunkt, dette har jo ikke gutten peiling på. det finnes jo fler type p-piller. har jeg forstått det riktig gjør det ikke spesielt mye dersom du skulle glemme å ta den "vanlige" p-pillen til "normal" tid, mener å ha hørt at det går greit opp til en dag(da må du såfall ta to piller), at du glemmer å ta den. Når det gjelder den såkalte minipillen, er det derimot viktig at du tar den til ca samme tid hver dag. Ikke ta det jeg sier for god fisk, mener bare å huske det var slik. Sikkert noen som kan bekrefte/avkrefte dette. Endret 17. oktober 2010 av 13375k1133z Lenke til kommentar
Minamo Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 Og så er det noen som er litt slurvete med å ta pillen, som glemmer den av og til, og ikke tar den på rett tidspunkt, dette har jo ikke gutten peiling på. det finnes jo fler type p-piller. har jeg forstått det riktig gjør det ikke spesielt mye dersom du skulle glemme å ta den "vanlige" p-pillen til "normal" tid, mener å ha hørt at det går greit opp til en dag(da må du såfall ta to piller), at du glemmer å ta den. Når det gjelder den såkalte minipillen, er det derimot viktig at du tar den til ca samme tid hver dag. Ikke ta det jeg sier for god fisk, mener bare å huske det var slik. Sikkert noen som kan bekrefte/avkrefte dette. Confirmed Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå