Boralis Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Ser i en del diskusjoner her på forumet at mange er veldig opptatt av timingen på minnet,har nå sett litt på det og jeg finner ut at timingen ikke er så viktig som mange vil ha det til,feks: Jeg har to Corsair 3500xms brikker disse kjører jeg med en timing på 2-5-2-2 med prosessorn på feks 3,3 på mine 2 Geil Golden Dragon 3500 brikker må jeg på samme hastighet ha timingen på 2-7-4-4 men alikevel kjører de ræva av corsairbrikkene, en del av årsaken til at jeg må ha den timingen er at geilbrikkene krever 2,9-3,0 ved høye hastigheter (de er godkjent for 3,1) men hovedkortet leverer bare 2,8v. Så det jeg prøver å si er at det hjelper lite med god timing vist ikke brikkene totalt klarer å yte maks. Noen synspunkter?? Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Ser i en del diskusjoner her på forumet at mange er veldig opptatt av timingen på minnet,har nå sett litt på det og jeg finner ut at timingen ikke er så viktig som mange vil ha det til,feks:Jeg har to Corsair 3500xms brikker disse kjører jeg med en timing på 2-5-2-2 med prosessorn på feks 3,3 på mine 2 Geil Golden Dragon 3500 brikker må jeg på samme hastighet ha timingen på 2-7-4-4 men alikevel kjører de ræva av corsairbrikkene, en del av årsaken til at jeg må ha den timingen er at geilbrikkene krever 2,9-3,0 ved høye hastigheter (de er godkjent for 3,1) men hovedkortet leverer bare 2,8v. Så det jeg prøver å si er at det hjelper lite med god timing vist ikke brikkene totalt klarer å yte maks. Noen synspunkter?? Hørtes greit ut det.. synes corsair er for dyrt, går for GEIL sjøl:) Lenke til kommentar
Combat33 Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Ser i en del diskusjoner her på forumet at mange er veldig opptatt av timingen på minnet,har nå sett litt på det og jeg finner ut at timingen ikke er så viktig som mange vil ha det til,feks:Jeg har to Corsair 3500xms brikker disse kjører jeg med en timing på 2-5-2-2 med prosessorn på feks 3,3 på mine 2 Geil Golden Dragon 3500 brikker må jeg på samme hastighet ha timingen på 2-7-4-4 men alikevel kjører de ræva av corsairbrikkene, en del av årsaken til at jeg må ha den timingen er at geilbrikkene krever 2,9-3,0 ved høye hastigheter (de er godkjent for 3,1) men hovedkortet leverer bare 2,8v. Så det jeg prøver å si er at det hjelper lite med god timing vist ikke brikkene totalt klarer å yte maks. Noen synspunkter?? Hva er test resultatene i Sandra Sisoft på de minne brikkene? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 26. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2003 Ser i en del diskusjoner her på forumet at mange er veldig opptatt av timingen på minnet,har nå sett litt på det og jeg finner ut at timingen ikke er så viktig som mange vil ha det til,feks:Jeg har to Corsair 3500xms brikker disse kjører jeg med en timing på 2-5-2-2 med prosessorn på feks 3,3 på mine 2 Geil Golden Dragon 3500 brikker må jeg på samme hastighet ha timingen på 2-7-4-4 men alikevel kjører de ræva av corsairbrikkene, en del av årsaken til at jeg må ha den timingen er at geilbrikkene krever 2,9-3,0 ved høye hastigheter (de er godkjent for 3,1) men hovedkortet leverer bare 2,8v. Så det jeg prøver å si er at det hjelper lite med god timing vist ikke brikkene totalt klarer å yte maks. Noen synspunkter?? Mem bandwidtch: Ram int buffered isse2 bandw 5719 MB/s Ram float buffered isse2 bandw 5744 MB/s Cache/memory bandwitch MB/s 38990 Hva er test resultatene i Sandra Sisoft på de minne brikkene? Lenke til kommentar
Combat33 Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Det var jo kanon bra resultater.... Men jeg synes den er i dyreste laget. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 26. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2003 Det var jo kanon bra resultater.... Men jeg synes den er i dyreste laget. Vel det kommer ann på hva du sammenligner med, en Geil 512mb Golden Dragon 3500 koster 1333.- mot en Corsair xms 3500 512mb koster 1606.- så den er faktisk 273 kroner billigere i tillegg er den mye raskere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå