Gå til innhold

Hvordan lage egen religion?

Anbefalte innlegg

Alle detaljene er enda ikke klarlagt, men alle pengene som kommer fra staten og den aktuelle kommunen, samt renter går til å drifte Church of Awesome. For å bli ansett som awesome skal man gjøre det man selv syntes er awesome, så lenge det ikke strider imot lover og regler.

Hadde nesten vært kult å prøvd å få til noe sånt, får rekruttert en hel haug med folk så vi får mye statsstøtte. Deretter brukes pengene på å lage et lokale med servering, og ALLE er velkomne (mere penger i kassa til å drifte/utvide). Er vel bedre med en stor fest (eller mange) for hvermansen, enn at noen korrupte ledere skal sitte på et bakrom og kose seg med donasjoner fra lettlurte religiøse?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Awesomeismen gjør!

Nei.. jeg er redd vi får 30.000 grener av Awesomeismen her også... The Holy Book of Awesome vil bli tolket forskjellig, og vi får forskjellige grener...

Ikke hvis man skriver spesifikke awesome regler fremfor noen vage vandrehistorier og metaforer, gjerne gjengitt i 3-4 forskjellige versjoner av forskjellige skribenter til verket :p

Lenke til kommentar

Awesomeismen gjør!

Nei.. jeg er redd vi får 30.000 grener av Awesomeismen her også... The Holy Book of Awesome vil bli tolket forskjellig, og vi får forskjellige grener...

Ikke hvis man skriver spesifikke awesome regler fremfor noen vage vandrehistorier og metaforer, gjerne gjengitt i 3-4 forskjellige versjoner av forskjellige skribenter til verket :p

Å tro du meg. Troende er villig til å gå langt for å tolke tingene på sin måte..

Lenke til kommentar

Awesomeismen gjør!

Bok? Wiki, takk.

LOL!

Det skulle tatt seg ut. Lurer på hvilke religion av en viss størrelse som en gang dukker opp, der alle hellige skrifter kun finnes digitalt :)

Lenke til kommentar

og hvordan oppretter man en statskanal?

Du går til Stoltenberg og viser han bilder fra hans "gutte tur" til et mindre hyggelig bordello i thailand, så sier du at bildene ikke vil bli publisert om du får din egen kanal.

Så får du 12 milliarder i året og det eneste du trenger å gjøre er å ha en kanal der du viser videoer fra youtube.

Lenke til kommentar

Har faktisk vært i mail korrespondanse med lederen av The Brights, som er en sekulær bevegelse for de som har et naturalistisk og skeptisk verdenssyn (mener på bl. a. Dawkins er medlem her)

Han sa at det finnes 373 medlemmer i Norge, så det hadde jo vært veldig kjekt om de fikk statsstøtte fra Norge :) Vi får se hva det blir til, men hadde jo vært spennende å starte av. Norge av The Brights...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har faktisk vært i mail korrespondanse med lederen av The Brights, som er en sekulær bevegelse for de som har et naturalistisk og skeptisk verdenssyn (mener på bl. a. Dawkins er medlem her)

Han sa at det finnes 373 medlemmer i Norge, så det hadde jo vært veldig kjekt om de fikk statsstøtte fra Norge :) Vi får se hva det blir til, men hadde jo vært spennende å starte av. Norge av The Brights...

Jeg er medlem der faktisk... og har vært det i noen år... :) Så jeg er en av de som skal ha den stats støtten jeg da? Venter i spenning, skal skjekke postkasse når jeg komemr hjem om det ikke ligger en utbetalings blankett der... he he ....

(Det er bare en liten hake ved det og det er at The Brights ikke er et trossamfunn.... Filler'n!!)

Navne forslag: The brights of norway! (Syntes jeg ser neon skiltet (For det MÅ det jo være!) lyse opp det norske land der kirkens mørkemenn før holdt til.... Ai, for et flott syn..)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...