- Slaktarn - Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 Heisann. Sitter her og klør meg i håret og skjønner ikke hvorfor maskina krasjer med jevne mellomrom. Kjører full scan med AdAware Free og Avast AV Free nå, ingen infeksjoner funnet. Oppsett : Gigabyte P55-USB3 Intel i5 650 Ati HD 4850 OCZ 3G 1333 x4 (8gb totalt) Intel X25 systemdisk. Windows Home Premium x64 Nexus 500w PSU Noen som kan hjelpe meg å feilsøke hva som kan være galt? Kan det rett og slett være PSU som er for svak, da ? Tips/forslag mottas med takk -Anders- Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 Ved BSOD er det vanligvis #1 Drivere, #2 Ødelagt komponent og #3 Virus og annen Malware. Så jeg ville først kontrollert om du har alle oppdateringer fra Windows Update og at du bruker de nyeste og orginale driverene. Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 Hva slags feilkode får du? Lenke til kommentar
- Slaktarn - Skrevet 11. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2010 Har nettopp oppdatert alle drivere, men kan prøve å oppdatere alle på nytt, jeg. Bruker AdAware, Avast! og Malwarebytes` Anti-Malware nå, for å sikre meg mot sånn sjit. Komponentene har fungert fint i flere måneder nå, så det er litt rart om det plutselig skulle være noe som er defekt, synes jeg. Hva slags feilkode får du? Håper denne hjelper litt, jeg har ikke peiling på feilsøking i slike koder, desverre; - <Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event"> - <System> <Provider Name="Microsoft-Windows-Kernel-Power" Guid="{331C3B3A-2005-44C2-AC5E-77220C37D6B4}" /> <EventID>41</EventID> <Version>2</Version> <Level>1</Level> <Task>63</Task> <Opcode>0</Opcode> <Keywords>0x8000000000000002</Keywords> <TimeCreated SystemTime="2010-10-10T22:42:59.989611400Z" /> <EventRecordID>13626</EventRecordID> <Correlation /> <Execution ProcessID="4" ThreadID="8" /> <Channel>System</Channel> <Computer>Admin-PC</Computer> <Security UserID="S-1-5-18" /> </System> - <EventData> <Data Name="BugcheckCode">80</Data> <Data Name="BugcheckParameter1">0xfffff6fb01ffbe38</Data> <Data Name="BugcheckParameter2">0x0</Data> <Data Name="BugcheckParameter3">0xfffff800034cf2e2</Data> <Data Name="BugcheckParameter4">0x5</Data> <Data Name="SleepInProgress">false</Data> <Data Name="PowerButtonTimestamp">0</Data> </EventData> </Event> Lenke til kommentar
- Slaktarn - Skrevet 11. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2010 Søkte litt rundt på nettet og fant en kar som har samme problem (en av en hel del, dog). Han fikk tips om å avinstallere en fil som Daemon-Tools bruker, så jeg har da også gjort det samme. Skal komme tilbake til tråden om/når ny BSOD kommer Hjertelig takk for forslag! -Anders- Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 Her er feilen du opplever - samt råd for hvordan du kan gå frem for å systematisk eliminiere den: http://www.sevenforums.com/crash-lockup-debug-how/35349-stop-0x124-what-means-what-try.html Desverre er akkurat denne feilen av en mer skjelden type som ikke gir så mye spor å gå etter for å finne årsaken, så utenom rådene som står på den siden så har jeg ingenting mer å legge til. Lykke til. -Stigma Lenke til kommentar
- Slaktarn - Skrevet 11. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2010 oh, takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå