Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Brev til norges ungdom


Anbefalte innlegg

Jeg ser virkelig ikke problemet. Om verden går til helvete får den bare gjøre det, men hva er poenget med å ødelegge livet sitt med å bekymre seg, deppe og hate livet og verden av den grunn?

 

Men takk for førsteposten, blir alltid i godt humør av å lese slikt:) Alltid underholdende med ekstreme meninger når en selv kan studere dem fra utsiden^^

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest _Target_

Jeg er faktisk enig med mye av det som blir nevnt. Vi nordmenn er selvsentrerte,egoister og verdensmestre. Ikke noe galt med det men det går en grense for alt

Jeg har alltid forsøkt å være høflig og respektfull, men det er visst et språk som holder på å dø ut i dette landet.

 

Problemet er at nordmenn har ikke ser dette! Det er først når man opplever dette utenfra. Leve,jobbe og kommunisere med andre kulturer,språk og ikke minst sosialt samvær. Da først der man hvor utrolig språkfattige og uhøffelige vi er.

 

Norske toppledere er ikke ønsket i utlandet! Hvorfor? Jeg ser den, gjør du?

Lenke til kommentar

Hei du. Ikke skyld på ungdommene, skyld på samfunnet. Står veldig med det du skriver, er helt enig. Men hvem sin feil er at vi tenker slik? Dessverre er det samfunnet som har satt oss mål her i livet: 1) Penger - 2) Utsende.

 

Så kan vi se videre. Hvem har ansvaret for at samfunnet er slik det er idag? VI.

 

Det der er en skummel sannhet.

 

Problemmet kommer inn at. Ja det finnes mange pene mennesker. Som en jente sa til meg "Hva rater du meg som?". Jeg "Vet du? Å være pen er ikke en sjelden ting. Du er 3-4" Og hun "Hva??". Jeg avsluttet samtalen med å si "Gjør deg fortjent!"

 

Faktum er at det er et SVÆRT problem, men en svær følge. Noen er født naturlige "fine", de tror at de får alt i hednene dems. Mange av dem jeg kjenner gjør det dårlig på skolen, og skal forvente at alt kommer i hendene dems. Det meste gjør det ja. Men så ser jeg også bort på den andre kanten, der de "minde pene" er, de jobber rassen av seg for å bli noe. De er høffelige og respektsfulle.

Endret av Knife
Lenke til kommentar

Jeg ser virkelig ikke problemet. Om verden går til helvete får den bare gjøre det, men hva er poenget med å ødelegge livet sitt med å bekymre seg, deppe og hate livet og verden av den grunn?

 

Men takk for førsteposten, blir alltid i godt humør av å lese slikt:) Alltid underholdende med ekstreme meninger når en selv kan studere dem fra utsiden^^

du ser virkelig ikke problemet nei.

jeg hater ikke livet og verden.. jeg hater bare ENKELTE menneskers oppførseller som de anser som riktige.. vi bare farer på, dum-glade som sau.. "bare jeg får den kaka hjemme i kjøleskapet så går alt bra".. "bare kjøper meg den gensern her til 2000kr jeg"

og fordi idioter som deg skal få noe å spørre om

 

værsågod for førsteposten, og du må gjerne forklare meg hvorfor du blir i godt humør.. jeg har jo mine aninger.. folk flest blir jo glad av og finne ut at de har det bedre enn andre.. og at de egentli ikke trenger å bry seg en dritt om noen problemer i det hele tatt.." bare har det nye pc-utstyret så "

Lenke til kommentar

Jeg er faktisk enig med mye av det som blir nevnt. Vi nordmenn er selvsentrerte,egoister og verdensmestre. Ikke noe galt med det men det går en grense for alt

Jeg har alltid forsøkt å være høflig og respektfull, men det er visst et språk som holder på å dø ut i dette landet.

 

Problemet er at nordmenn har ikke ser dette! Det er først når man opplever dette utenfra. Leve,jobbe og kommunisere med andre kulturer,språk og ikke minst sosialt samvær. Da først der man hvor utrolig språkfattige og uhøffelige vi er.

 

Norske toppledere er ikke ønsket i utlandet! Hvorfor? Jeg ser den, gjør du?

Jeg er helt enig med deg, nordmenn ser det ikke.. Og komme tilbake og kommunisere med nordmenn er som å kommunisere med evneveike.. Jeg prøver virkelig hardt for å like den norske kultur og lære av den, men hva jeg lærer er jo ingen hemmelighet.. enkelte steder så gir folk som fulle faen i kultur og hverandre at jeg mange ganger føler meg flau og dårlig av norge

så ja jeg ser den, helt klart ser jeg den..

 

hva skal til for å få folk til å våkne opp? hva skal til for å få en forandring? er mine spørsmål

Lenke til kommentar

Hei du. Ikke skyld på ungdommene, skyld på samfunnet. Står veldig med det du skriver, er helt enig. Men hvem sin feil er at vi tenker slik? Dessverre er det samfunnet som har satt oss mål her i livet: 1) Penger - 2) Utsende.

 

Så kan vi se videre. Hvem har ansvaret for at samfunnet er slik det er idag? VI.

 

Det der er en skummel sannhet.

 

Problemmet kommer inn at. Ja det finnes mange pene mennesker. Som en jente sa til meg "Hva rater du meg som?". Jeg "Vet du? Å være pen er ikke en sjelden ting. Du er 3-4" Og hun "Hva??". Jeg avsluttet samtalen med å si "Gjør deg fortjent!"

 

Faktum er at det er et SVÆRT problem, men en svær følge. Noen er født naturlige "fine", de tror at de får alt i hednene dems. Mange av dem jeg kjenner gjør det dårlig på skolen, og skal forvente at alt kommer i hendene dems. Det meste gjør det ja. Men så ser jeg også bort på den andre kanten, der de "minde pene" er, de jobber rassen av seg for å bli noe. De er høffelige og respektsfulle.

ja jeg har offisielt henvist brevet til norges BEFOLKNING i et svar på et innlegg på forrige side :tease:

Lenke til kommentar

Skal du ha resten av dopapiret mitt for å tørke tårene dine crybaby Ola? Reis ut og finn en annen kultur som passer deg bedre. SELFØLGELIG finnes det naut i norge som alle andre land, bare ignorer dem og heng med folk du liker istedenfor å sitte å grine om det. Anbefaler Costa Rica, varme folk men grådige når de ser penger :p

Lenke til kommentar

Norge er fult av idioter, akkuratt som samtlige andre steder i verden, og de største idiotene er de som leter etter idioter og klager over at de bare finner idioter.

 

Let etter noe annet enn idioter så er det ikke noe problem å finne dem, hverken i norge eller noe annet sted.

 

Jeg er heller ikke norsk, og må si at det norske folk er et veldig lite imøtekommende folk, og når alle andre er veldig lite imøtekommende blir det enda mer "skummelt" å snakke med ukjente, og du har en isolerende spiral.

Men utover akkuratt det er nordmenn mindre serviceinnstillte enn de fleste, og bryr seg mindre om de de kjenner enn ellers.

Men rundt de de kjenner, er det mye av det samme som i resten av verden.

 

Jeg har aldri trivdes noe særlig i norge, fordi folkementaliteten er at man skal drite i de man ikke er venn med, and guess what i did, jeg flyttet, problem solved.

 

Problemet er dog mindre blandt de som har vokst fra seg "jeg-skal-være-penere-og-bedre-og-frekkere-enn-alle-andre"-alderen, som jeg pleier å anse ligger rundt 25, så det er mulig at jeg flytter tilbake når "min aldersgruppe" har modnet litt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Neh, jeg-er-ikke-opptatt-av-sminke-rikdom-popularitet-og-alt-annet-90%-av-min-aldersgruppe-trakter-etter.

 

En ren observasjon, jeg går helt fint overens med folk i 25-årsalderen, og en stor del av mine venner er rundt 5 år eldre. Hele deres tenkemåte er annerledes.

 

Har aldri påstått at jeg var mer intelektuell enn alle andre, men får jeg foreslå et par briller slik at du ikke leser ting som ikke står igjen?

Lenke til kommentar

Til Ola:

Du ser det ikke nå men er de færreste som gir "slemme blikk" på gata.. Faktisk så har folk flest nok med seg selv i hverdagen til å gå rundt å tenke på folk som deg som de ikke kjenner, eller ha noe spesiell mening om deg (og meg, og alle andre randoms man møter på gata)

 

Det virker som du føler du har sett noe som få andre har, en slags dyster underliggende sannhet om menneskerelasjoner. Men sannheten er at mye av hvordan verden "er" handler om hvordan du opplever og ser verden selv.

Det er haugevis av ting man kan kritisere om samfunnet og andre.. Du rører såvidt på noen av dem i posten din, men desverre så blir det altfor lite spesifikt og altfor emosjonelt ladet til å bli noen analyse av situasjonen.

Du snakker om distansering fra andre, om førsteinntrykk basert på utseende, isolasjon, interne verdener, selvmord og depresjon, men du tar det aldri til det neste steget.

 

Spør deg selv ting slik som hvor mange føler seg distansert? Hvorfor føler de seg isolert? Hvor mye teller førsteinntrykk og utseende? Hvor mange prosent av befolkningen tenker for mye op utseende til andre? Er vi isolert fra hverandre? De som ikke er isolert hva slags hverdag har de? Hva slags oppvekst? Hvordan kan man putte alt dette i systemer som faktisk forteller noe? etc..

 

Forresten du sier at du får stygge blikk på gata hele tiden, mens du selv ser på dem som kjøtthuer. Da hjelper du jo ikke akkurat situasjonen for du er akkurat som dem.

Men mest sannsynlig har de ikke tenkt en eneste vond tanke om deg da de gikk forbi deg.. Du skal føle deg ganske heldig egentlig hvis folk på gata du ikke kjenner faktisk tenker på deg mer enn i 5 sekunder. Folk flest henger seg sjeldent opp i slikt..

  • Liker 4
Lenke til kommentar

kjenner du 90% av din aldersgruppe? Forresten når ble det dumt å tenke på rikdom? Sminker ikke alle kvinner seg da? og farger håret når de turner 40? klipper det kort for å se yngre ut? Det jeg reagerte på var liksom at du tok hele gjengen under en kam, ting kan bli oppdaget selv om du ikke skriver det konkret vettdu. Sånn du uttrkker deg * jeg vet bedre en de fleste * henger lizzm med folkz 5 år over

Lenke til kommentar

Ikke alle kvinner sminker seg, (og i hvert fall ikke i den grad som alt for mange i tenårene gjør), og hvis du ikke kan svare på resten av spørsmålene selv så sier det egentlig nok om deg.

 

Jeg tar ikke hele gjengen over en kam, jeg tar de aller fleste. Jeg uttrykker meg aldeles ikke slik du skriver, du skriver som om du er en jente på 14, som tror hun er kul fordi hun kjenner en som er 25, jeg uttrykker meg slik at jeg rent statistisk sett går bedre overens med de som er en del eldre, at jeg har mer til felles med dem, og spesielt at de er langt hyggeligere ved første møte, da folk over 25 ikke er like opphengte i at de skal være kulere og bedre enn alle andre, de er stort sett ferdig med skole, begynt jobb, flyttet hjemmefra, der majoriteten av de på 18-20 fortsatt bor hjemme, så vidt har fått seg jobb på den lokale matbutikk eller går på mer skole.

 

Det at du ikke ser forskjellen sier som sagt mye om din egen modenhet, og evnen til å ta et skritt tilbake og se på din egen situasjon fra et annet perspektiv er noe som kommer med blandt annet modenhet.

 

Så hva med at du tar den butt-hurt innstillingen din et annet sted, du ble truffet og såret av det noen sa på internet, og ingen bryr seg, voks opp.

Lenke til kommentar

hoho.. det at du pounder en wall of tekst i selvforsvar tilisier heller at det var du som ble såret. Hva har du sagt som skulle ha gått innpå meg? De siste linjene i veggen din er nok et resultat av black out der underbevisstheten din prøvde å skrive litt vet inn i skallen din :thumbup:

Lenke til kommentar

Skal du ha resten av dopapiret mitt for å tørke tårene dine crybaby Ola? Reis ut og finn en annen kultur som passer deg bedre. SELFØLGELIG finnes det naut i norge som alle andre land, bare ignorer dem og heng med folk du liker istedenfor å sitte å grine om det. Anbefaler Costa Rica, varme folk men grådige når de ser penger :p

 

nei du kan godt beholde det selv å tørke munnen din med :p

skal nok ut og reise en del senere kan du banne på, men akkurat nå så bor jeg i norge og det blir vanskelig og gå rundt å late som jeg er i en annen kultur når jeg er omringet på alle kanter..

det virker som du har litt peiling, siden du har reist en del, og tips har du jo.. så kansje du har noen tips til bosted her i norge?

MED VENLIG HILSEN CRYBABY OLA

Lenke til kommentar

Til Ola:

Du ser det ikke nå men er de færreste som gir "slemme blikk" på gata.. Faktisk så har folk flest nok med seg selv i hverdagen til å gå rundt å tenke på folk som deg som de ikke kjenner, eller ha noe spesiell mening om deg (og meg, og alle andre randoms man møter på gata)

 

Det virker som du føler du har sett noe som få andre har, en slags dyster underliggende sannhet om menneskerelasjoner. Men sannheten er at mye av hvordan verden "er" handler om hvordan du opplever og ser verden selv.

Det er haugevis av ting man kan kritisere om samfunnet og andre.. Du rører såvidt på noen av dem i posten din, men desverre så blir det altfor lite spesifikt og altfor emosjonelt ladet til å bli noen analyse av situasjonen.

Du snakker om distansering fra andre, om førsteinntrykk basert på utseende, isolasjon, interne verdener, selvmord og depresjon, men du tar det aldri til det neste steget.

 

Spør deg selv ting slik som hvor mange føler seg distansert? Hvorfor føler de seg isolert? Hvor mye teller førsteinntrykk og utseende? Hvor mange prosent av befolkningen tenker for mye op utseende til andre? Er vi isolert fra hverandre? De som ikke er isolert hva slags hverdag har de? Hva slags oppvekst? Hvordan kan man putte alt dette i systemer som faktisk forteller noe? etc..

 

Forresten du sier at du får stygge blikk på gata hele tiden, mens du selv ser på dem som kjøtthuer. Da hjelper du jo ikke akkurat situasjonen for du er akkurat som dem.

Men mest sannsynlig har de ikke tenkt en eneste vond tanke om deg da de gikk forbi deg.. Du skal føle deg ganske heldig egentlig hvis folk på gata du ikke kjenner faktisk tenker på deg mer enn i 5 sekunder. Folk flest henger seg sjeldent opp i slikt..

dette innlegget likte jeg svært godt

og du har helt klart ting og si som jeg kan dra lærdom av, ingen tvil om det

 

men om jeg opplever og ser verden som jeg har beskrevet den, da blir det jo vanskelig å late som den er noe annet enn den egentli er..for meg.. for hvordan ER faktisk verden? hva ER sannheten, det er det mitt spørsmål er, og det er det svaret jeg er på jakt etter.. og late som verden "er" noe annet er bare ikke godt nok, og for meg blir det falskt og ingenting av det virker ekte i det hele tatt..

 

jeg takker for konstruktiv kritikk, og jeg har tatt til meg disse spørsmålene som jeg kan stille meg selv.. så nå gjenstår det å bare finne svar

Lenke til kommentar

Norge er fult av idioter, akkuratt som samtlige andre steder i verden, og de største idiotene er de som leter etter idioter og klager over at de bare finner idioter.

 

Let etter noe annet enn idioter så er det ikke noe problem å finne dem, hverken i norge eller noe annet sted.

 

Jeg er heller ikke norsk, og må si at det norske folk er et veldig lite imøtekommende folk, og når alle andre er veldig lite imøtekommende blir det enda mer "skummelt" å snakke med ukjente, og du har en isolerende spiral.

Men utover akkuratt det er nordmenn mindre serviceinnstillte enn de fleste, og bryr seg mindre om de de kjenner enn ellers.

Men rundt de de kjenner, er det mye av det samme som i resten av verden.

 

Jeg har aldri trivdes noe særlig i norge, fordi folkementaliteten er at man skal drite i de man ikke er venn med, and guess what i did, jeg flyttet, problem solved.

 

Problemet er dog mindre blandt de som har vokst fra seg "jeg-skal-være-penere-og-bedre-og-frekkere-enn-alle-andre"-alderen, som jeg pleier å anse ligger rundt 25, så det er mulig at jeg flytter tilbake når "min aldersgruppe" har modnet litt.

hvilken interesse har jeg av å gå rundt og LETE etter idioter når de ikke er til å unngå? meninga er jo at folk skal slutte å være idioter, og gjøre livet bedre, ikke bare for dem selv, men for alle andre

 

og hvis jeg ignorerer idioter, hvordan kan jeg da kjenne igjen de som ikke er det?

Endret av ola_nordmann
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...