Jan Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 Hei Jeg har i en tid nå vandret mellom 60D og 7D til videobruk. Omsider har jeg bestemt meg for at flippskjerm og manuell lyd er verdt mer enn 7Ds værtetting. Det er derimot en siste ting som må på plass før innkjøp, nemlig hvordan live histogram fungerer. 5DII har gjennom firmware-oppdatering fått live histogram i "fotomode", men med en gang man setter på video forsvinner histogrammet. Fair enough, så lenge jeg kan leke med lys uten å gå omveien ved å ta bilde for å så sjekke histogrammet i etterkant (noe 7D har). Canon har vært lite villige til å fortelle om 60Ds live histogram. Er dette identisk med 5DII eller kan dette være noe nytt (Zebra-ish) som fungerer i REC? -- Litt ekstra: Er det noen innenfor landets grenser som faktisk sitter med kameraet? Når vil prisen falle (litt) vil dere tro? Det var en merkbar priskrig på 7D rundt lansering. Nå går 7D for 10-11.000, bare noen hundrelapper over 60D. Dette stinker "early adopters". Ellers vil jeg si at jeg likte at 60D bruker samme batteri som 7D og 5DII. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 Det bør jo være noen her i landet som har en 60D - den finnes jo i butikken. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 11. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2010 Det bør jo være noen her i landet som har en 60D - den finnes jo i butikken. Har ikke funnet noe hittil. Lenke til kommentar
Derres Skrevet 18. oktober 2010 Del Skrevet 18. oktober 2010 Jeg fikk mitt idag. Har knapt nok fått prøvd det. Men jeg tror nok jeg blir fornøyd. Flippskjermen var vell noe av det jeg og falt noe veldig for. Dette med histogram har jeg dessverre ingen anelse om. Lenke til kommentar
svenni84 Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 kamera selges nå for 9000kr mange steder. Håper det faller litt til, da kan det hende det blir julegave til meg sjøl Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 Vi har et eksemplar inne til test nå. Hvis du holder til i Oslo-traktene og kan stikke innom oss på dagtid en hverdag, kan du få leke litt med det om du vil. Hvis ikke kan du si i fra til meg, så skal jeg forsøke å finne ut av det og gi deg tilbakemelding. Lenke til kommentar
seriksen Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 De hadde 60d utstilt hos Foto & Video også sist jeg var innom og der er det mulig å prøve litt i butikken. Det er det sikkert andre steder også, og hvis brukerveiledningen hjelper deg kan den lastes ned fra Canon. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 29. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2010 (endret) Vi har et eksemplar inne til test nå. Hvis du holder til i Oslo-traktene og kan stikke innom oss på dagtid en hverdag, kan du få leke litt med det om du vil. Hvis ikke kan du si i fra til meg, så skal jeg forsøke å finne ut av det og gi deg tilbakemelding. Hei og takk for det, men jeg hoppet på 7D under messen i Bergen som var uken før foto og videos i Oslo, til 8500,- Live histogram fungerer slik på 60D etter hva jeg har forhørt meg: Live i Live View i foto som 7D/5DII. Live i Live View i video -før- record trykkes inn. Etter knappen forsvinner det (Samme er det med lyd - man kun kan stille inn fast nivå før record). Ettersom jeg da ikke sitter med 60D, skal dette tas med en klype salt ... en veldig, veldig liten klype salt. Endret 29. oktober 2010 av Jan Lenke til kommentar
per-erik Skrevet 30. oktober 2010 Del Skrevet 30. oktober 2010 Hei, Jeg er ikke helt sikker på at det er kun værtetning som skiller 60D fra 7D. kan du lese litt mer og forklare nærmere? P-E Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 30. oktober 2010 Del Skrevet 30. oktober 2010 Hei, Jeg er ikke helt sikker på at det er kun værtetning som skiller 60D fra 7D. kan du lese litt mer og forklare nærmere? P-E Skuddtakt, autofokus, værtetning, byggekvalitet, lcd-linjer i søkeren, og sikkert en del mer. 60D har vendbar skjerm, men ellers er 7D en klar klasse opp. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 30. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2010 Viktigste forskjellene er husenes kvalitet (og layout), samt mindre prosesseringskraft. 60D trumfer derimot 7D på slike små irriterende ting at valget mellom de to blir vanskelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå