johanf Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 Hei! Jeg prøver å finne et PCIx 8x SAS kontrollerkort med to (?) kanaler (2x4) og SFF-8484 connectors (http://www.pc-pitstop.com/sas_cables_adapters/sff-8484/). Also, MÅ støtte raid 0 og 1. Noen som vet om noe? Er ikke så sabla flink til å hogge meg gjennom jungelen av kort der ute. Takker for svar! Lenke til kommentar
johanf Skrevet 11. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2010 ...okay, det holder kanskje med 1 (?) kanal med en SFF-8484 connector. Kortet det skal erstatte, har to... Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 De fleste saskontrollere bruker minisas (SFF-8087) Denne kontakten finnes med mange forskjellige "mottager" kontakter. Minisas til sas minisas til sata minisas til SFF-8484 (SAS backplane) Enkelte kontrollere har også såkaldt "fanout" bak på kontrolleren som kan kobles til sasexpandere eller bare 4 stk sata/sas enheter. Dette har jeg på mine Areca kontrollere f.eks. Er litt usikker på hva du spør om, så kom gjerne med noen flere opplysninger Lenke til kommentar
johanf Skrevet 12. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2010 (endret) hehe - takk for innspill, Nizzen. Jeg trenger et kontrollerkort med SFF-8484 tilkoblinger. Én eller to. Det holder med én, men jeg har kabelstrekk og SAS backplane til 8 disker over "to" kanaler. Kortet skal stå i en maskin med PCIe 8x buss. Kortet MÅ ha driverstøtte for Windows XP. Kortet jeg har nå, har bare driverstøtte til server-software. Intel SRCSAS18E er egentlig midt i blink, men ikke lenger i salg(?) gjennom vanlige kanaler (Komplett, MPX et al). Endret 12. oktober 2010 av johanf Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå