sanmann Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Hei. Har Win 2K Pro SP3 på maskinen, men enkelte spill som gamle Comanche 1 og 2 vil ikke virke her. Har noen erfaringer med å installere W98 etter at W2K er installert. B. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 Det letteste er vel andre veien. Innstallere W98 først også W2k. Men det har lett for å bli litt ustabilt da begge bruker samme partisjon. Det beste er å bruke en boot-manager, som f.eks. den som ligger med partition magic. Da må du sette opp 2 primary partitions først, også kan du legge inn hvilke os du vil på de 2 partisjonene. Lenke til kommentar
frg Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 Prøv dette(gjøres på eget ansvar...): Det du må gjøre: 1. Lag en ERD for w2k og evt. oppstartsdisketter(fordi win 98 skriver over bootsektoren til w2k). 2. Installer w98 på en egen partisjon. 3. Boot med w2k-bootdisk eller cd. 4. Velg reparer en win installasjon. 5. så blir du bedt om å sette in ERD. Da skal det bare være å boote på nytt og da skal du ha valget mellom w98 og w2k i oppstarten. Lenke til kommentar
wil Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 kanskje det beste er å ta en backup av greiene du har i 2000 å installere Windows 98 først, eller fikk faktisk til å kjøre ME å 98 i dualboot en gang, du kan jo prøve å oprette en partisjon som heter d: å installere Windows 98 der, tror du skal få et valg om du vil installere Windows 98 på c: eller en annen partisjon. selv hadde jeg tribbelboot eller var det 4, men den gangen hadde jeg 2 Windows versjon å Linux på en annen partisjon, det gikk faktisk veldig bra. men jeg synes egentlig at det er bare tull å kjøre dualboot med Windows XP å 98, det er min mening. men det å kjøre Dualboot med Linux å Windows er helt topp, for som alle vet så er jo Linux å Windows 2 helt forskjellige OS. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå