Gå til innhold

Win 98 i W2K

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det letteste er vel andre veien. Innstallere W98 først også W2k.

Men det har lett for å bli litt ustabilt da begge bruker samme partisjon. Det beste er å bruke en boot-manager, som f.eks. den

som ligger med partition magic. Da må du sette opp 2 primary

partitions først, også kan du legge inn hvilke os du vil på de 2 partisjonene.

Lenke til kommentar

Prøv dette(gjøres på eget ansvar...):

Det du må gjøre:

1. Lag en ERD for w2k og evt. oppstartsdisketter(fordi win 98 skriver over bootsektoren til w2k).

2. Installer w98 på en egen partisjon.

3. Boot med w2k-bootdisk eller cd.

4. Velg reparer en win installasjon.

5. så blir du bedt om å sette in ERD.

Da skal det bare være å boote på nytt og da skal du ha valget mellom w98 og w2k i oppstarten.

Lenke til kommentar

kanskje det beste er å ta en backup av greiene du har i 2000 å installere Windows 98 først, eller fikk faktisk til å kjøre ME å 98 i dualboot en gang, du kan jo prøve å oprette en partisjon som heter d: å installere Windows 98 der, tror du skal få et valg om du vil installere Windows 98 på c: eller en annen partisjon. selv hadde jeg tribbelboot eller var det 4, men den gangen hadde jeg 2 Windows versjon å Linux på en annen partisjon, det gikk faktisk veldig bra. men jeg synes egentlig at det er bare tull å kjøre dualboot med Windows XP å 98, det er min mening. men det å kjøre Dualboot med Linux å Windows er helt topp, for som alle vet så er jo Linux å Windows 2 helt forskjellige OS. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...