Gå til innhold

Fakturaprogrammer med avgift pr. faktura

Lifeform

Anbefalte innlegg

Hei,

Er nå i dialog med en norsk faktura- og økonomisystemleverandør i Norge hvor opplegget og alt virker veldig bra.

Er enkelt å ta i bruk, abonnementsfakturere m.m.

Dog: Det jeg reagerer på er at de vil ta betalt pr. innskannet faktura, samt for hver faktura som skal ha KID nummer på seg.

1 krone pr. inngående faktura og 2 kr pr faktura med KID.

Føler da at dette, spesielt med KIDnr på faktura er NOE dyrt, og virker litt grådig.

Hva tenker dere om dette? Er dette mer og mer vanlig måte å gjøre det på i bransjen...?

For 1000 utgående fakturaer må jeg da betale kr. 2000,- til dette firmaet bare for å få påtrykt KIDnr på fakturaene.

Når de i tillegg også skal ha 2 kroner til pr. faktura for å lese inn innbetalingene fra kunden (direkte remetering) så synes jeg de virker litt grådige... Altså kr. 4000,- i rene avgifter for utsendelse og registrere innbetaling på 1000 fakturaer.

Rettelse: Nå har firmaet informert meg om at det koster kun kr. 2 for å få OCR-fakturaer markert som innbetalte i systemet og da er det i grunn OK.

Er nok et spm om volum dette, når pris pr. faktura/bilag krysser evt. fast mndspris man kan få fra leverandøren.

Endret av Lifeform
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Hei,

Veldig interessant at du tar opp dette, og jeg skal prøve å gi deg svar uten å bli altfor inhabil.

Trenden i markedet er helt klart slik som du skisserer og etterlyser, nemlig å fastsette en fast månedspris eller annen abonnementsløsning, der brukerne kan benytte seg av programmet ubegrenset i abonnementsperioden. Da snakker jeg selvfølgelig om SaaS (Software as a Service) produkt og ikke programmer som du må kjøpe og installere direkte på din maskin.

Når det kommer til Saas produkter er dette en trend som ikke bare vises i regnskapsprogrambransjen, men også i de fleste andre. Bare se på musikkbransjen (Spotify, Wimp), business collaboration(Meltwater, Projectplace etc..) og i fremtiden vil mer og mer av det du trenger ligge tilgjengelig på eksterne servere, i den såkalte "nettskyen".

Det finnes mange ulike leverandører av denne type tjeneste innenfor økonomi- og regnskapsprogrammer, og det vil komme flere fremover. Jeg skal ikke fortelle deg hva som er best, for det avhenger jo ut fra hvilket behov du har, hva du trenger etc, men jeg vil absolutt anbefale deg å ta en titt på e-conomic sitt online regnskapsprogram. I og med at jeg arbeider for e-conomic Norge anbefaler jeg deg også på det sterkeste å undersøke flere andre leverandører i markedet, og googler du "regnskapsprogram" eller "økonomisystemer" vil du finne mange tilbydere.

Lykke til med søk og valg av tjeneste!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...