Gå til innhold

Aubrey de Grey

Gjest Slettet-EZE0dRsY

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-EZE0dRsY

Hei.

Tenkte jeg skulle starte en tråd om teoriene og forskningen til Aubrey de Grey om å leve til man er tusen eller enda lengre.

Egentlig så er jeg på utkikk etter andes meninger rundt hans teorier og forskning. Om det han prater om er bare svada, eller om det faktisk er noe i det han forteller om.

Det kan også gjerne diskuteres rundt dette temaet om livsforlengelse og evig liv. Gjerne mulige løsninger og problemstillinger.

Ville også vært fint å lese om noen andre som jobber med det samme som De Grey, da jeg ikke vet om noen andre som jobber med dette temaet.

Noen artikkler på norsk fra De Grey:

Artikkel fra side3.no

Artikkel fra nrk.no

Wiki artikkel

Nettside til stiftelsen han driver

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tesen hans er at hvis man klarer "reparere" sykdommer og diverse negative konsekvenser av aldring i samme tempo som de oppstår så vil man nå en "unnslipningshastighet" hvor man altså kan leve så lenge man vil (hvis man ser bortifra ulykker osv.)

Syns ikke det høres så alt for utenkelig ut, jeg vet dog ikke nok om sykdommer og aldringsprosessens biologi til å si noe meningsfylt om hvor gjennomførbart prosjektet hans er.

Men på meg virker han som en seriøs forsker, noe eksentrisk, men han prater nok ikke bare svada.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...