Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Måleteknikk: sporbarhet og galvanisk skille?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

vis du søker på google med kun de ordene du lurer på så finner du svaret veldig enkelt der.

eventuelt så regner jeg med det står i en av bøkene du har som pensum.

hvi svaret mitt virker krast er det rett og slett at forum ikke burde være første stopp når man skal finne ut av noe.

du bør minst forsøkte google først.

du lærer mer av å finne svaret selv enn vis noen gir det til deg.

Lenke til kommentar

lesebok i det faget har vi ikke fått ennå, men oppgaveboken har vi..

søkte på google, vet ka de brukes til, men fant ikke noe konkret ka det egentlig er, det var litt forskjellige svar på ka det innebar så eg ble litt usikker..

Lenke til kommentar

Slik jeg husker sporbarhet så går vel det ut på at man skal kunne se hva måleinstrumentet er kalibrert opp i mot, ut ifra sertifikatet som følger med. Man skal vel også kunne se hva referanse instrumentet er kalibrert opp i mot osv osv.

Galvanisk skille er vel prinsippielt kun en transformator, f.eks med like mange viklinger på hver side, som kan brukes til å skjerme mot transienter, støy o.l.

Correct me if im wrong

Lenke til kommentar

optisk skille er vel da ikke per def et galvanisk skille.

dog vil det i allmenn dagligtale (eller eventuelt salgstale?) være tenkelig at ordet galvanisk blir brukt i stedet for optisk.

vis du søker på ordet "galvanisk" så blir det (for meg iallefall) tydelig at det er et ord/begrep som brukes i forbindelse med strøm og eller spenning, ikke lys iallefall

hva er hensikten med å bruke optisk skille?

Endret av stich_it
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...