Gå til innhold

Hjelp til kjøp av skjermkort

kasza

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har et Asus Crosshair IV Formula hovedkort, og en AMD Phenom II X6 1055T prosessor, 8gb ram og en 460W strømforskyning. skal kjøpe nytt skjermkort og strømforskyning. har sett litt på ASUS GeForce GTX 480 1536MB, men veit ikke hvordan det fungerer om jeg kjøper et till senere? fungerer d på mitt hovedkort? hvordan andre skjermkort kan jeg kjøpe i samme pris klasse? og hvordan strømforskyning burde jeg ha med tanke på at jeg kansje skal kjøpe et till skjermkort senere? jeg vill helst ha en modulær strømforskyning.

Takk på forhånd for alle svar! : )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du planer om å kjøre 2x skjermkort, må du på ditt nåværende Hovedkort benytte deg at Radeon HD serien GPU.

Når det gjelder antall Watt så er 750-850W nok for de aller fleste, pass også på at amperen på +12v linjen er tilstrekkelig. 60 til 70 ampere er om jeg ikke husker feil god standard på nyere kvalitets strømforsyninger.

Lenke til kommentar

Har du planer om å kjøre 2x skjermkort, må du på ditt nåværende Hovedkort benytte deg at Radeon HD serien GPU.

Når det gjelder antall Watt så er 750-850W nok for de aller fleste, pass også på at amperen på +12v linjen er tilstrekkelig. 60 til 70 ampere er om jeg ikke husker feil god standard på nyere kvalitets strømforsyninger.

ok, har sett på Asus matrix kortet ( https://prisguiden.no/produkt/127755 ) en stund nå, og vurderer og kjøpe det. Fant også denne strømforskyningen: https://www.abbo.no/abbo/default.asp?page=vare&ProdusentID=RSA00-AMBAJ3-EU

Jeg har ikke mye kunskap når det gjelder strømforskyninger.

Men jeg lurer på om den har nokk 8 pin kontakter hvis jeg skal kjøpe et till skjermkort etter hvert. Asus kortet trenger 2x8Pin. Og hva synes du om denne strømforskyningen? Kom gjerne med andre forslag (linker) som er bedre for samme pris. Men har ikke så lyst og gi ut mer en 5k for ett skjermkort og strømforskyning :p

Takk for svaret Svenni212000 :)

Lenke til kommentar

Corsair sin HX850W og ett HD 5870 1GB. Det er ingen vits i å kjøpe ett 2GB kort, når du uannsett ikke har bruk for det. Men var jeg deg, ville jeg ha ventet en liten måned på nye skjermkort og da synker prisene, samt at det blir bedre skjermkort på markedet. En vinn-vinn situasjon. Ellers ville jeg ha brukt pengene du sparer på en SSD. Det hjelper stort i.

Lenke til kommentar

Corsair sin HX850W og ett HD 5870 1GB. Det er ingen vits i å kjøpe ett 2GB kort, når du uannsett ikke har bruk for det. Men var jeg deg, ville jeg ha ventet en liten måned på nye skjermkort og da synker prisene, samt at det blir bedre skjermkort på markedet. En vinn-vinn situasjon. Ellers ville jeg ha brukt pengene du sparer på en SSD. Det hjelper stort i.

Takk for svaret ^^

Jeg tror jeg skal gå for Corsair HX850W, men hvilke nye skjermkort er det som kommer nå? er det radeon hd 6000+? burde jeg gå for et 5870 da siden prisen vill synke? har hørt/lest at 5870 ikke er så god i crossfire :S en 5970? vill den synke veldig i pris? isåfall er det vell et godt valg? og vilket merke er "best" av asus, msi, xfx osv. har bare hatt problemer med msi så langt. er veldig glad i asus, men asus har somregel høye priser : / så hva burde jeg ta?

Unskyld for så mage dumme/lage spørsmål :p vill bare ikke waste pengene mine : )

Lenke til kommentar

Det er 6xxx som kommer nå, ja.

Ville ha ventet med oppgraderingen til slutten av året. Det kommer flere skjermkort, som vil presse prisene nede og det kommer nye SSD-er som er bedre og større lagringsplass på. Og det forventes ett prisdrypp på SSD mot slutten av året.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...