kyrsjo Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 Hei! Når jeg lager likninger i LaTeX, med ^ eller _, så skriver acutex noen ting med liten font. Det ser bra ut, men det har en kjip bivirkning: Lengden på tegnene forandrer seg, og monospace'n min slutter å være monospace. Dette gjør det vanskeligere å lese tabeller og likninger med split i koden. Se vedlagt bilde (veldig mildt tilfelle, menmen) Noen som vet hvordan dette kan fikses, dvs. få emacs til å "padde" småtegnene så de blir like brede som de andre tegnene? Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 12. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2010 Et annet AUCTEX problem: Når jeg har et stort dokument som består av ett hoveddokument og mange \input{...} (kapitler), hvordan kan jeg få emacs til å kalle LaTeX på hoveddokukmentet når jeg trykker C-c C-c i kapittelet? Har satt inn %%% Local Variables: %%% mode: latex %%% TeX-master: t %%% End: i hoved-dokumentet, og %%% Local Variables: %%% mode: latex %%% TeX-master: "../ACE3P_benchmark" %%% End: i kapittlene. Lenke til kommentar
D3f4u17 Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 Beklager at jeg ikke har noe svar til deg, men har du funnet ut av dette? Lurer på det samme selv. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 14. november 2010 Forfatter Del Skrevet 14. november 2010 Siste spørsmålet var greit: Restart emacs Første derimot, aner jeg stadig ikke... Kanskje dette egentlig er noe for LaTeX-tråden i Tek&Vit? Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 Emacs i grafisk modus antar jeg? Om ikke auctex har en innstilling for dette er, jeg redd eneste løsning er å hacke kildekoden. Alternativt bruk terminal modus (emacs -nw), som i mine øyne er mest fornuftig. Grafisk modus er bare teit, unødvendig og gjør emacs veldig treig. De fleste tunge emacsbrukere bruker utelukkende terminalmodus. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 24. november 2010 Forfatter Del Skrevet 24. november 2010 Vel, maskina mi drar Eclipse greit, så emacs burde gå greit, selv med en del tillegg Bruker dog ofte emacs i -nw modus over SSH. Men noe skal man nå bruke alle disse desktop'ene til... Hacke kildekoden til AcuTeX... Lisp... Urk... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå