Gå til innhold

Hva kan man gjøre med helgevolden?

Anbefalte innlegg

Politimesteren i trondheim gikk jo ut og sa at innskrenking av sjenketidene hadde hatt stor effekt i byen her i sommer, men glemte å fortelle at dette var tendensen også der de ikke hadde innskrenket sjenketidene.

Ja, lurer på hva som har mest effekt, innskrenking av sjenketider eller det faktumet at godt over halvparten (?) av de som vanligvis reiser ut på byen reiser hjem til sine respektive hjemsteder om sommeren. Ølsalget i byen stuper jo når studentene reiser hjem.

Jeg har bodd i trondheim i snart 3 og et halvt år og jeg har faktisk bare sett 1 tilfelle av vold, og da har jeg hatt et respektabelt antall turer på byen også. Kanskje jeg bare har vært heldig i forhold til å unngå det.

Når det gjelder emnet så tror jeg mer synlig politi ville vært en svært positiv faktor, det samme kan sies om å la utesteder holde oppe så lenge de ønsker. Da vil folk reise når det passer de/kastes ut etter behov og man ikke vil få den situasjonen der samtlige raser ut i gatene samtidig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg driter i de Kristne verdiene jeg ihvertfall, jeg bryr meg om kultur og dannelse. Og det er ikke spesielt dannet å slå ned folk på gata.

Huleboer-mentalitet. Har man innestengt aggresjon kan man begynne på boksing eller noe. Man får rett og slett ikke utløp i andre folks ansikter.

Hvorfor drite i de krsitne verdier? Hvilken skamfull uttalelse

Hvorfor er de kristne verdiene viktig?

Lenke til kommentar

Jeg driter i de Kristne verdiene jeg ihvertfall, jeg bryr meg om kultur og dannelse. Og det er ikke spesielt dannet å slå ned folk på gata.

Huleboer-mentalitet. Har man innestengt aggresjon kan man begynne på boksing eller noe. Man får rett og slett ikke utløp i andre folks ansikter.

Hvorfor drite i de krsitne verdier? Hvilken skamfull uttalelse

Da de kristne verdier innebærer ting som å kaste stein på jenter som er voldtatt, homofile og andre man ikke liker, så ser jeg ingen grunn til å ta hensyn til dem. For utdypelse og en leksjon i hva Bibelen og de kristne verdier egentlig er, så kan du ta det i dertil egnede tråder på dette forum.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er for å danne en "possey"-gruppe som aktivt går rundt og leter etter folk som skaper bråk, har skapt bråk eller voldtar. For å deretter denge dem hensynsløst.

En egen natteravn-gruppe som tar loven i egne hender. Greit, det er kanskje "feil" å synke til deres nivå, men noe må gjøres. En klapp på skuldra nytter ikke.

Endret av Kenny Bones
Lenke til kommentar

Jeg er for å danne en "possey"-gruppe som aktivt går rundt og leter etter folk som skaper bråk, har skapt bråk eller voldtar. For å deretter denge dem hensynsløst.

En egen natteravn-gruppe som tar loven i egne hender. Greit, det er kanskje "feil" å synke til deres nivå, men noe må gjøres. En klapp på skuldra nytter ikke.

Du risikerer at en slik gruppe ikke alltid opptrer like rettferdig. Du kan ikke med en gang se ut av enhver situasjon hvem som er angriperen og hvem som er offeret. Det du kan gjøre er å bryte opp voldssituasjoner, men å denge først og spørre etterpå er veldig risikabelt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor ikke bare innføre anarki med en gang?

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke bare innføre anarki med en gang?

Hva i all verdens navn og rike har det med anarki å gjøre?
Lenke til kommentar

Pass dere så dere ikke går forbi noen speil eller andre reflekterende objekter..

• Liker 5
Lenke til kommentar

Pass dere så dere ikke går forbi noen speil eller andre reflekterende objekter..

Haha flott :) Tenker jo selvfølgelig ikke å gå rundt og denge løs sånn uten videre. Men man ser jo f. eks om tre svære karer står over et par spinkle guttunger og sparker mens dem ligger nede. Bare for å i det minste bryte opp det hele. Måtte selvfølgelig ha lagd egne slags uniformer som folk etterhvert gjenkjenner. Blir som natteravnene, bare badass :)

Lenke til kommentar

Tror begrensede skjenketider har mye av skylda for problemet. Begrensede skjenktider slik det er i dag fører til at nesten alle forlater byen samtidig og jeg tror dette fører til mer vold. Det blir også mer nasch siden byen stenger så tidlig, hvor det er mye mindre kontroll på hva som skjer.

Jeg hadde nok helst sett sjenkestopp skulle vært før, da jeg synes at det er tungt å omstille meg til hverdagen igjen om jeg er seint oppe i helgen...

Lenke til kommentar

Jeg har alltid lurt på hvorfor politiet i Norge kan være bevæpnet til daglig. Det er "typisk norsk" for å si det sånn. Man må se at samfunnet har forandret seg, så en bevæpning av politiet burde kommet allerede for tyve år siden. Også i tidligere tider kunne ordensmakten bevpne seg her til lands.

Nå har man imidlertid varslet at UP kan få anledning til å bevæpne seg, noe jeg synes er bra. Det skulle jo bare mangle. Hovedsaken er jo at de som skal håndtere sine våpen vet når de skal bruke dem eller ikke. Faren for misbruk er jo alltids til stede.

Når det gjelder helgevold, så er jo sikkert dette også noe som kan reduseres ved bevæpning. Av diverse reportasjer på TV har man kunnet se hvor lang tid det har tatt for politiet å sette seg i respekt og få kontroll på en situasjon. Men igjen - dette forutsetter at de som får utdelt våpen vet når det skal bruke dem. F.eks. er det stor forskjell på noen som bærer kniv og på de som faktisk bruker kniven. Liksom det er stor forskjell på folk som kommer i skade for å knuse et glass og på folk som bedriver pyromani på fritiden.

Saken er at politiet må fokusere på de rette folkene, slik at man får splittet visse skadelige miljøer..

Lenke til kommentar

Hovedproblemet med at politiet skal bevæpne seg som en regel istedenfor som et unntak, er at da vet de kriminelle at politiet altid er bevæpnet, og da er det til deres fordel å bevæpne seg selv. Nå når politiet vanligvis ikke har med seg våpen, så er det ikke like mye grunn for de kriminelle å ha dem heller.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ville latt det bli straffbart å være beruset på offentlig område.

Uten unntak burde det ført til minimum 3 dagers fengsel.

Det er absolutt ikke akseptabelt at folk raver rundt i gatene.

I så tilfelle ville det nok ikke være noen utesteder igjen i Norge, siden det ville føre til at ingen kunne drikke alkohol, og så bevege seg fra a til b på offentlig sted.

Angående bevæpning er dette noe jeg så vidt jeg kan huske ikke engang politiet ønsker, så jeg tror jeg stoler på de som gjør jobben, nemlig politiet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...