snik1 Skrevet 10. oktober 2010 Del Skrevet 10. oktober 2010 Jeg kom hjem fra hytta for et par timer siden og skrudde på pcen min. Og den startet, men skjermbildet dukket ikke opp på tven. Deretter fikk jeg øye på at diodene på mottaker for mus og tastatur ikke lyste. Og ettersom diodene der ikke lyste sjekket jeg om dioden til det trådløse nettverkskortet lyste. Neida, lyste ikke den heller gitt... Akkurat som jeg mistenkte... Jeg testet mottaker på min bærbare, og den fungerte som den skulle. Jeg åpnet deretter opp sidepanelet på kabinettet, og sjekket led displayet på hovedkortet. Der lyste det opp "d2". Alle andre ledlys som omfattet hardware som CPU, MEMORY etc. indikerte at de var OK. Jeg sjekket manualen, men ingenting var å finne om "d2" meldingen. Ingen av utgangene på hovedkortet fungerer. Jeg oppdaget også at HDD led ikke lyste rødt, noe den skal ved write/read. Forøvrig startet skjermkort og CPU og gikk. Jeg bygde denne pcen ifjor august, og har aldri hatt problemer inntil nå.. Håper noen virkelig kan hjelpe meg, da jeg er fattig student som ikke har råd til et nytt hovedkort med det første. Takk på forhånd Lenke til kommentar
snik1 Skrevet 11. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2010 Jeg fant noe her; http://www.ami.com/support/doc/AMIBIOS8_Checkpoint_and_Beep_Code_List_PUB.pdf Der sto følgende på kode "d2" "Verify the bootblock checksum. System will hang here if checksum is bad" Hva er det dette sier meg? Lenke til kommentar
snik1 Skrevet 7. november 2010 Forfatter Del Skrevet 7. november 2010 Jeg testet akkurat disken på en annens pc. Det er ikke noe galt med hardisken. Har forøvrig googlet: "Verify the bootblock checksum. System will hang here if checksum is bad" Og vel...ble ikke klokere av det søket Håper noen her er langt klokere enn meg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå