Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Skal ha billig småbil - Trenger hjelp!

Galexon

Anbefalte innlegg

Hei forumfolk! Har nylig vært innom tanken på å skaffe meg en billig småbil, i første omgang som en prøveordning, for å se om det er gunstig. Bilen er nødt til å være billig, både i innkjøp og i bruk. Jeg tenker å kjøpe en såpass billig bil, at jeg slipper å ha kaskoforsikring, kun ansvarsforsikring. Bilen kommer ikke til å brukes til langdistansekjøring, mer til landevegskjøring og korte småturer. Det bør heller ikke sitte mange hestekrefter under panseret, da jeg er ung (20 år) og har hatt lappen i et år. Jo mer hester, jo dyrere blir vel ansvarsforsikringen :)

Har sett litt på Opel Corsa, For Fiesta osv. Altså ganske små biler. Utseendet for meg har lite å si på denne bilen, skal bare brukes for å komme meg rundt, ikke som "show off" :) hehe. Men jeg har såpass respekt for meg selv, at jeg kjører ikke rundt i en Ford Ka ;)

Trenger litt innspill på dette. Er i tanke-fasen, altså er jeg ikke sikker på om jeg skal kjøpe en bil. Tenker å gi maks 20.000,- for bilen, altså er det ikke en bil av nyere art vi snakker om her :)

Takk for alle gode tips og råd ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei! Gå for denne jeg fant på finn.no http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=24812667

Eid av et ektepar i 15 år, altså siden den var ny og er så vidt gått over 100 000km! i tillegg er bilen EU-Gokjent frem til november neste år.

Om du tar det som et pluss eller minus av den har automatgir vet jeg ikke men!

Uanset, lykke til :thumbup:

Endret av Performance27
Lenke til kommentar

Jeg har selv hatt en 1996 Fiesta med samme motor, som nylig ble skrotet (riktignok med en del høyere km). Fiesta er i utgangspunktet en grei bil, men tror jeg ville tenkt meg om før jeg kjøpte denne. Motoren er veldig gammeldags, ikke spesielt bensingjerrig og krever hele tiden justering av ventilklaringer. Automatgear gjør nok ikke saken bedre. I hvert fall ikke når det går i stykker.

Hvis jeg skulle hatt en ny Fiesta, hadde jeg gått for en med 75 eller 90 hk. Selv tror jeg Nissan Almera, Honda Civic og Peugeot 306 er minst like gode valg, som kan falle innenfor samme prisklasse.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...