Gå til innhold

flytte tomcat sin webapps folder

enden

Anbefalte innlegg

Jeg vil gjerne flytte webapps til en annen mappe (faktisk en annen disk) Sånn for ordens skyld.

Er det noen som vet hvordan man gjør dette? Det er jo enkelt i apache, men finner pokker ikke ut hvordan man gjør det i tomcat. Liker heller ikke userguiden på jakarta.apache.org... Finner aldri det jeg leter etter i den...

PS, vet at jeg kan flytte hele TOMCAT_HOME, men jeg vil kun flytte webapps-mappa...

(win32 versjon (ikke at det har så mye å si vel))

Hjelp!?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du ser på server.xml-fila under tomcat/conf så kan du endre det der. Øverst står det litt info om hvordan.

<!-- You can add a "home" attribute to represent the "base" for 

all relative paths. If none is set, the TOMCAT_HOME property

will be used, and if not set "." will be used.

webapps/, work/ and log/ will be relative to this ( unless 

set explicitely to absolute paths ).

-->

Prøv det og se om det hjelper. Har ikke prøvd selv, så ikke skyt meg om det er feil.

Lenke til kommentar

klargjøring:

Jeg vil ikke at mappen tomcat automatisk kompilerer inn som contexts (les. TOMCAT_HOME/webapps) til å ha noe med variablen TOMCAT_HOME.

Jeg vil helst kunne hardkode i en conf fil e.l. at mappe x (gjerne d:/) skal være mappen tomcat kompilerer inn som contexts ved oppstart. Er dette virkelig ikke mulig?!?!

Har lest meg grønn på brukerveiledninger, men finner ingenting om det. (som tidligere sagt - jeg fatter ikke bæret av disse brukerveiledningene :) )

Lenke til kommentar

smetho:

Virka ikke gitt... Prøvde meg med både

<home path ="e:/" />

og

<webapps path ="e:/" />

Ingen av de så ut til å virke. Tomcat kompilerte inn contextene som ligger i TOMCAT_HOME/webapps uansett hvordan jeg vridde og vendte på det. Tror jeg har bestemt meg for å ikke like tomcat lenger :-?

Lenke til kommentar
smetho:

Virka ikke gitt... Prøvde meg med både

<home path ="e:/" />

og

<webapps path ="e:/" />

Ingen av de så ut til å virke. Tomcat kompilerte inn contextene som ligger i TOMCAT_HOME/webapps uansett hvordan jeg vridde og vendte på det. Tror jeg har bestemt meg for å ikke like tomcat lenger :-?

Det skal ikke være e: (med istedet for /) da? Kanskuje det har noe å si? Aner egentlig ikke så skal ikke si noe mer om saken.

Apache funker jo glimrende dersom du ikke vil bruke Tomcat. Ikke for vanskelig å sette seg inn i heller.

Lenke til kommentar

men apache sliter litt med servlets :)

Bruker begge.

Blir igrunn alltid litt forvirret når jeg bruker linuxware under win angående /. Tror jeg har blitt enig med meg selv om at det er riktig å holde seg til liux jargong når jeg roter i konfigurasjonsfiler, men kan jo alltids prøve gode gamle (hvordor tenkte ikke jeg på det...)

næh... Ingen endring. Kompilerer fortsatt inn TOMCAT_HOME/webapps, men ikke det som ligger på e: eller e:webapps

Lenke til kommentar

nei...

La inn en edit på forrige forrige post om at det ikke hjalp. Er igrunn litt viktig for meg. Litt fordi det er viktig, og litt fordi jeg har bestemt meg for at det går.

Får faktisk ikke sove fordi jeg grubler på dette + endel andre ting angående servern min.

Gjett om jeg mistet mange timer søvn under avslutning av pj301...

Lenke til kommentar

Kikket litt på bat-filene som ligger i /tomcat/bin-katalogen. Mulig du kan endre noe her for å få det til. Men ifølge noe av det jeg leste der må en vissnok også ha med conf-katalogen i tillegg til webapps. Har ikke noe gang på min egen tomcat for tiden, og er for trøtt til å prøve nå, men du kan jo kikke på det. Står ihvertfall noe øverst i tomcat.bat-filen.

Lykke til!

Lenke til kommentar

hehe, la inn spørsmplet på jguru.com. Det skulle jeg aldri ha gjort... Det svaret jeg fikk der var mer innviklet enn noen userguide jeg har vært innom hittil :)

Fyren trodde sikkert jeg var nettverks/web-ansvarlig i et megafirma mer 10/20 DNSer å fikle med :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...