Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kurere vorter med immunotherapi?

Gjest Vortemannen

Anbefalte innlegg

Gjest Vortemannen

Jeg sliter med vorter på fingrene og har en del av dem. Har lagd noen tråder her på forumet tidligere, men satser her på å få litt seriøse svar fra folk som kanskje vet litt om emnet. Driver og fryser og styrer på nå da og har gjort det en stund. Tror kanskje jeg har fire, fem frysinger totalt nå. Og det har jo fungert! Men det tar veldig lang tid. Samtidig har jeg også et par utrolig fæle som sitter ved neglene og neglerota. Og disse er jeg mest bekymret over..

Samt prøver jeg Verucid på den éne nå, over lengre tid. Og på en annen prøver jeg noe greier som heter Bio-T herbal som jeg kjøpte over nettet. Tenkte bare å prøve det egentlig.

Anyways, så leste jeg om såkalt "Intralesional immunotherapy".

http://www.medicalnewstoday.com/articles/24572.php

http://www.news-medical.net/news/2005/05/16/10088.aspx

Tanken her er å injektere såkalte antigener direkte inn i vortene. Såvidt jeg forstod det så bør kroppen ha allerede bekjempet samme type infeksjon fra før av. Det er også forskjellige ting man kan injektere inn i vortene som f. eks Candida, eller andre bakterieinfeksjoner.

Les også en kommentar fra en leser, nederst i artikkelen i første link. Der beskrives det at vedkommende skapte sår i huden og klarte å skape en bakterieinfeksjon på stedet. Så, etter at det hadde helet så begynte alle vortene på kroppen å bli mindre og til slutt forsvinne.

Jeg synes dette virker svært interessant, men ingen jeg har snakket med av helsepersonell tar dette noe seriøst. Selv om det finnes massevis av undersøkelser som viser at dette faktisk fungerer. St.Olavs hospital i Trondheim "tør ikke" å gjøre det, da de aldri har hørt om det. Hudspesialisten i Trondheim tør heller ikke, og fastlegen hadde aldri hørt om det men syntes det var interessant.

Skal jeg selv prøve å få en infeksjon i området? Bare for å teste? Jeg tenker, jeg har brukt Verucid på de vanskelige vortene ved fingerneglene flere ganger nå, dog ikke over lengre tid. Men etter å ha tatt bort veruciden så er området ofte helt herpa. Så jeg er ikke redd for en infeksjon for å si det sånn! Men hvordan skal jeg isåfall klare å skape en infeksjon? Helst noe som kroppen allerede vet å bekjempe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Vortemannen

Vet det høres litt dodgy ut. Men det er basert på seriøs forskning.

Tanken er at virus er generelt rimelig ukjent av Vitenskapen. Man vet enda ikke hvordan man får immunforsvaret til å reagere mot det. Mens bakterier og/eller soppinfeksjoner vet immunforsvaret meget godt hvordan det tar seg av. Tanken er rett og slett å tvinge immunforsvaret til å oppdage viruset i samme slengen.

Har spurt både legen om dette, samt biologer og de forstår tanken bak. Og mest sannsynligvis vil det fungere, men ingen vil anbefale det likevel med mindre det foregår under overvåkning av kvalifisert personell.

Jeg blir rett og slett rimelig rådvill og dette er det eneste som virker logisk.

Har dog forsøkt en krem som heter Aldara og denne har fungert ganske godt hittil.

Og det bygger såsi på samme prinsipp, at kremen inneholder kjemikalier som forårsaker en mild irritasjon/allergi som fører til tilstrømning av T-celler. Men jeg vil helst at immunapparatet skal huske viruset også. Jeg vet kanskje ikke nok om dette for å uttale meg helt, men hos de som har vært med på disse forsøkene med candida-injeksjon har det fungert over 80% av tilfellene. Og de som deltok i utgangspunktet hadde forsøkt alle tradisjonelle midler som frysing etc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...