Duttelille Skrevet 10. oktober 2010 Del Skrevet 10. oktober 2010 Først og fremst: jeg er totalt (vel, nesten) grønn på dette, at jeg vet hva noe av dette heter skyldes desperat googling, så snakk sakte og tydelig (evt. som til en femåring). Hvis jeg har feilpostet så håper jeg noen flytter dette dit det skal. Jeg har en stor LG flatskjerm med alskens innganger, og en PC med bare en utgang, nemlig en helt vanlig VGA. Den lille Fujitsu-skjermen min uten høyttalere gjør seg ikke så godt som filmfremviser, så jeg kjøpte VGA til RGB og plugget i, skrudde over på component på TVen og - ingenting. Har prøvd å plugge i mens PCen er av/på, mens TVen er av/på, ingen endring. "Intet signal" sier TVen. Lar dette seg gjøre, i så tilfelle hvordan? TVen har blant annet innganger for s-video, HDMI og vanlig AV, men det hjelper lite når alt jeg har på PCen er VGA og audio ut. HDMI med TVen som klone fungerer aldeles nydelig det - problemet er bare at laptopen med HDMI-utgang er bortreist, og jeg sitter altså igjen med dette rakkelet med en ussel VGA. Har integrert skjermkort, nVIDIA GeForce 6100 nForce 420. Var på handlerunde etter nytt skjermkort med video ut, men det var det faktisk ingen i Arendal som hadde. Derav denne tullete ideen. Fant jo ikke noe annet enn VGA til RGB. Så.. En eller annen, hjelp? Værsåsnill? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 10. oktober 2010 Del Skrevet 10. oktober 2010 Du har antagelig bare kjøpt en kabel med VGA i ene enden og komponent plugger i andre enden. Det vil ikke fungere. Mange som går i den fella. Det du trenger er en konverter. Det koster en god del mer enn en kabel. Her er et eksempel på hva jeg mener: http://www.amazon.com/Component-Video-Converter-640X480-1600X1200/dp/B000FPF44M Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 10. oktober 2010 Del Skrevet 10. oktober 2010 Har du ingen VGA inngang på tven ? Da vil det muligens fungere hvis du bruker en kabel som har VGA -> DVI . det er bar den analoge delen som da vil fungere . d.v.s DVI-A og DVI-I. Se etter om TV støtter noe av dette. VGA til HDMI ( vi noen fler overganger vil ikke fungere) da HDMI er hel digital på bildesignalet Lenke til kommentar
Duttelille Skrevet 11. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2010 Du har antagelig bare kjøpt en kabel med VGA i ene enden og komponent plugger i andre enden. Det vil ikke fungere. Mange som går i den fella. Det stemmer. Godt jeg ikke er alene, hehe. Har du ingen VGA inngang på tven ? Jo, men ingen kabel som er VGA i begge ender. Da vil det muligens fungere hvis du bruker en kabel som har VGA -> DVI .det er bar den analoge delen som da vil fungere . d.v.s DVI-A og DVI-I. Se etter om TV støtter noe av dette. Her ble jeg forvirret. Vil det fungere med VGA-kabel eller trenger jeg noe annet? Kan ikke se at det står noe om DVI ved noen av inngangene. Det er denne TVen jeg har. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 Skaff deg en vanlig VGA kabel. Er ikke noe å lure på, absolutt enklest og best. Lenke til kommentar
Duttelille Skrevet 11. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2010 Da får jeg prøve å få tak i det. Kan jeg overføre lyd til TVen fra PCen samtidig når jeg bruker VGA eller går ikke det? Altså, må jo ha kabel selvsagt, det har jeg - den går til anlegget (som er litt kaputt). Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 (endret) Da får jeg prøve å få tak i det. Kan jeg overføre lyd til TVen fra PCen samtidig når jeg bruker VGA eller går ikke det? Altså, må jo ha kabel selvsagt, det har jeg - den går til anlegget (som er litt kaputt). je tok utgangspunkt i at tv ikke hadde VGA ingang , men når den har det så er det bare å skaffe seg en VGA kabel ( VGA kontakt i begge ender ) som Hårek sier. For å overføre lyden trenger du en egen kabel også. hvilken type kommer litt an på hvilke inn og utganger du har. Denne pleier å være en ganske sikkert valg. alternativt kan du bruke en optisk kabel hvis både tv og pc støtter dette Endret 11. oktober 2010 av den andre elgen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå