Spirograf Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Jeg er ute etter erfaringer fra dere som har handlet hovedkort med 865PE eller 875P, uansett merke på hovedkortet. Har i lengre tid sneglet etter å oppgradere PC-en min, og nå streiker bootdisken min slik at en oppgradering påtvinger seg på en måte selv... Anyroad, jeg er i tvil hvilket hovedkort jeg skal velge (CPU, RAM og disk har jeg rimelig spikret). Jeg er ikke helt sikker på om det blir 865PE eller 875P chipset, etter det jeg har lest (ikke veldig nøye) er det ikke så stor forskjell mellom disse chipset'ene. Bl.a. kan det være nok å flashe BIOS på 865PE for å få 875P ytelse, sitter det noen med praktisk erfaring på dette blant dere? Jeg har i lengre tid (4-5 år) vært fornøyd AMD-bruker, men tenkte jeg skulle prøve Intel denne gangen. Har forøvrig lest mye positivt om nForce2 og Asus A7N8X, så jeg vil gjerne vite om det er noen der ute som kan gi meg pros/cons med det chipset'et/kortet. På forhånd takk for alle tilbakemeldinger! Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Det hele koker vel egentlig ned til vilket kort du liker best,da disse er nesten like i ytelse den forskjellen du finner blir iallefall ikke merkbar i vanlig bruk. Så jeg vil annbefale deg og se på de forskjellige kortene og hvordan de passer til ditt behov,du blir neppe skuffet uansett valg. Lykke til og velkommen i klubben Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå