kentroan Skrevet 10. oktober 2010 Del Skrevet 10. oktober 2010 Hei lurer på hvordan jeg kan sette passord på filer slik at de ikke kan åpnast uten. Det jeg vil sette passord på er bilder/mapper med bilder i, dokumenter som world og excel, powerpoint osv. Er det noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 (endret) hvilkent OS bruker du? ## dette er post nummer 10.000 ## Endret 11. oktober 2010 av ilpostino 1 Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 Bruker selv Truecrypt og er svært fornøyd med det. Dette programmet kan brukes på tvers av OS. Lenke til kommentar
fiskejeger Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 Jeg pleier bare å bruke WinRar jeg, og setter passord på arkivene der funker da (veit ikke hvor sikkert det er da, men holder for å klassekammerater unna ;P) Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 Jeg pleier bare å bruke WinRar jeg, og setter passord på arkivene der funker da (veit ikke hvor sikkert det er da, men holder for å klassekammerater unna ;P) Det er en grei løsning. Eneste (mulige) minuset er at det ikke er transparent for brukeren, så er litt pes å søke etter filer. Utgiverne av winrar sier jo (en eller annen plass på hjemmesiden dems) at de ikke kan hjelpe brukere med å få passordet tilbake. Tror det skal være ganske trygt, men det finnes også programmer som er spesialdesignet for å brute-force winrar-passord. Lenke til kommentar
kentroan Skrevet 12. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2010 Bruker da en tishiba pc med vista. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå