Chr1stian Skrevet 10. oktober 2010 Del Skrevet 10. oktober 2010 Har bestemt meg for å kjøpe en HTC Desire HD da min gamle Sony Ericson K530i ikke funker så alt for bra lenger. Lurer på hvor jeg burde kjøpe telefonen og med hvilket abonnement. Det jeg er mest interessert er en lav månedspris. Samtidig kommer jeg nok til å bruke internett på telefonen en hel del, også som mobilt bredbånd for en eller flere PCer/iDingser. Ringe og meldingsprisene burde heller ikke være alt for høye, men dette er ikke like viktig da jeg ikke bruker dette så alt for mye. Noen som har noen tips til hva jeg burde kjøpe av abonnement? Og om det abonnementets leverandør ikke tilbyr telefonen samtidig, hvor bør jeg kjøpe den? Christian Lenke til kommentar
AudunXetrov Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 (endret) For øyeblikket er det bare Netcom (som jeg så) av mobiloperatørene som tilbyr Desire HD i sin nettbutikk. Av andre nettbutikker ser det ut til at det er Amentio som har den billigst, for 4638 kr. Hos Netcom får du mobilen for 5575 kr for det første året, om du bestiller med iConnect. Da har du fri bruk av data. Så vidt jeg ser vil det beste alternativet om du kjøper mobil og abonnement for seg, være LUDO Vinner med datapakken, men da havner du på 6666 kr (fin og rund pris ;p) for et år, om du kjøper mobilen hos Amentio. Det ser altså ut til at det kan være lurt å kjøpe den gjennom Netcom med iConnect, og så bytte til LUDO Vinner når bindingstiden går ut. Edit: Med LUDO Vinner + datapakken får du 1000 MB/mnd, og selv om det ikke er fri bruk, burde det være nok med mindre du torrenter med mobilen Her er forresten en fin side for å finne ut hvilken nettbutikk som er billigst: http://www.prisjakt.no/product.php?p=712468 Endret 17. oktober 2010 av AudunXetrov Lenke til kommentar
PoWerFeeD Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 (endret) På ucan2.no blir totalprisen rett under 3800kr. Jeg har ikke funnet noen bedre. Her har du mulighet til å låse opp telefonen, å bruke det abonnementet du har lyst på. (Litt dumt at du lager en egen post for dette. Hadde blir mange poster om alle som skulle hatt telefonen gjorde det samme ) Endret 17. oktober 2010 av PoWerFeeD Lenke til kommentar
AudunXetrov Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 (endret) På ucan2.no blir totalprisen rett under 3800kr. Jeg har ikke funnet noen bedre. Her har du mulighet til å låse opp telefonen, å bruke det abonnementet du har lyst på. (Litt dumt at du lager en egen post for dette. Hadde blir mange poster om alle som skulle hatt telefonen gjorde det samme ) Husk at abonnementet ikke har noen pakkeløsning for data, men heller en makspris på 9 kr per dag. Siden det er 9 kr per MB, så blir det fort 9 kr/dagen, siden OP planlegger å bruke internett på telefonen mye, og da blir det plutselig over 7000 kr i totalpris for et år. Edit: Du sier man kan låse opp telefonen med én gang? Da blir det plutselig billigere igjen. Da vil du i så fall spare ca en hundrelapp på å kjøpe den der, låse opp med én gang, og så bruke den med f.eks. LUDO Vinner + datapakke. Endret 17. oktober 2010 av AudunXetrov Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå