Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

viften bråker noe sinnsykt!

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg kjøpte min bærbare PC for litt over en måned siden, og nå har viften på den begynt å bråke noe helt for jævlig!

Altså jeg vet at vifter på pc'er begynner å bråke litt etter hvert.

Men min pc er jo splitter ny, pluss at jeg har ikke hatt den i kontakt med noe stoff/tekstil, bare hatt den på arbeidspulten min.

Mine venner som har andre typer pc'er, og har hatt dem i snart et år til og med, de bråker ikke i det hele tatt (bortsett fra det som kommer i oppstart)

Så jeg skjønner ikke helt hvorfor min pc bråker så mye, det er sinnsykt irriterende å høre på når jeg jobber, og det er vel irriterende for andre å høre på også de sitter med meg i timen!

Jeg tenkte å kontakte butikken snartest mulig, men tenkte jeg bare skulle spørre litt rundt først.

PS! jeg mistet pc'en i gulvet for litt siden, det kan ikke ha noen sammenheng me det?

Takker på forhånd

- en som har veldig liteeeeen peil på pc

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

bærbar eller stasjonær? Vanligvis kommer unormal viftestøy fra at viften tar borti en kant mens den spinner rundt. Det kan skje som resultat av fysiske støt eller over tid med dårligere vifter. Et klassisk eksempel på det var de mange hovedkortene en del år tilbake som konsist brukte utrolig dårlige vifter på hovedkort chipsettet som nesten alltid begynnte å skrape mot rammen sin innen et par måneders slitasje.

Er det en stasjonær kan du isolere hvor lyden komer fra først og fremst ved å holde en og en vifte fast (fra før du starter den vel og merke, ikke stopp en vifte mens den går), og dermed finne feilen og se om du kan erstatte den evt.

For en bærbar bør du ikke åpne den om du har garanti eller reklamasjonstid igjen på den. Bedre å levere den inn for reparasjon da i stedet siden du kan risikere å miste garanti ved å åpne den selv.

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...