scarfaze1 Skrevet 10. oktober 2010 Del Skrevet 10. oktober 2010 Hei! Jeg har jobbet mye med web-utvikling i det siste og jeg mener at jeg er klar til å utføre arbeid for andre. Men problemet er at jeg ikke har peiling hvor jeg kan finne klienter? På grunn av at jeg er relativt uerfaren så har jeg ikke lyst på noen store jobber, men det hadde gøy og lærerikt å ha jobbet for en klient, det spiller ingen rolle om jeg får betalt eller ikke. Jeg har sjekket ut noen freelance-nettsteder, men jeg tviler på at det er så mange jobber å få der ettersom at det er veldig mange bud på jobbene og jeg antar at de fleste andre webutviklerne der har mye mer erfaring enn meg. Har dere forslag til hvor er det mulig å få tak i noen å jobbe for? -Anton Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 Ta for deg bedriftene i nærmiljøet ditt, se om du klarer å finne en hjemmeside for de på internett. Denne øvelsen har vanligvis 3 utfall, hvorav 2 er i din favør: 1. De har en hjemmeside som ser bra ut. Dropp de. 2. De har en hjemmeside, men det ser ut som den er laget i Frontpage 97. Ta kontakt. 3. De har ingen hjemmeside. Ta kontakt. Si at du ønsker å lage en hjemmeside til de gratis for å bygge opp en portefølje. Når du jobber med bedrifter så kan det være greit å lære seg et CMS-system godt. Da kan du la bedriften få legge inn saker på hjemmesiden sin selv, mens du kan tilby å vedlikeholde siden for en grei sum. -C- 2 Lenke til kommentar
Tim91 Skrevet 18. oktober 2010 Del Skrevet 18. oktober 2010 Kan ikke si meg mer enig ChristianW. Andre bedrifter vet jeg også foretrekker veldig simple nettsider med kun en nyhet, om oss, kontakt oss etc. Dette er jo også en veldig fin oppgave og enten lage selv ved hjelp av HTML,CSS og PHP. Kan du ikke PHP så har du jo så klart joomla, drupal, wordpress etc. - Tim Lenke til kommentar
AndreBH Skrevet 11. oktober 2013 Del Skrevet 11. oktober 2013 Hei! Jeg har jobbet mye med web-utvikling i det siste og jeg mener at jeg er klar til å utføre arbeid for andre. Men problemet er at jeg ikke har peiling hvor jeg kan finne klienter? På grunn av at jeg er relativt uerfaren så har jeg ikke lyst på noen store jobber, men det hadde gøy og lærerikt å ha jobbet for en klient, det spiller ingen rolle om jeg får betalt eller ikke. Jeg har sjekket ut noen freelance-nettsteder, men jeg tviler på at det er så mange jobber å få der ettersom at det er veldig mange bud på jobbene og jeg antar at de fleste andre webutviklerne der har mye mer erfaring enn meg. Har dere forslag til hvor er det mulig å få tak i noen å jobbe for? -Anton Hei, Kan du f.eks lage en enkel databasestyrt påloggingsside? Da er det bare å ta kontakt! Lenke til kommentar
Yawa Skrevet 12. oktober 2013 Del Skrevet 12. oktober 2013 Jeg pleier å gå rundt å bare fortelle at jeg eksisterer. Fortelle hva jeg kan tilby utover hva de allerede har. Om de har nettsted, eller ikke, har liten betydning for meg. For alt jeg vet så er de ikke engang fornøyd med hva de allerede har - så hvorfor ikke bare spørre alle? Å begynne å utelukke noen, så begrenser du allerede ditt marked - hvilket er helt idiotisk. Hvorfor skal ikke du overta nye kunder??? Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 12. oktober 2013 Del Skrevet 12. oktober 2013 Å begynne å utelukke noen, så begrenser du allerede ditt marked - hvilket er helt idiotisk. Hvorfor skal ikke du overta nye kunder??? Fordi at hvis de allerede har et topp moderne og awesome nettsted som de har lagt litt ressurser i, hvorfor skulle de legge det ned til fordel for en hjemmeside laget av en amatør på et gutterom med liten erfaring (dine egne ord) ? Har inntrykk av at hjemmesider blir mindre og mindre viktig for mange bedrifter. Veldig mange er mer enn fornøyd med en Facebook-side. Da får de mange følgere som leser innleggene, den er enkel å oppdatere og legge ut stoff som mange ser og kan kommentere på og dermed skape engasjement osv. En hjemmeside til en bedrift er det få som følger med på. Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 12. oktober 2013 Del Skrevet 12. oktober 2013 Å få noe å gjøre er ikke noe problem. Det kommer stadig nye "idea guys" innom på forumet her med oppdrag til deg Lenke til kommentar
Feh Skrevet 16. oktober 2013 Del Skrevet 16. oktober 2013 Har inntrykk av at hjemmesider blir mindre og mindre viktig for mange bedrifter. Veldig mange er mer enn fornøyd med en Facebook-side. Da får de mange følgere som leser innleggene, den er enkel å oppdatere og legge ut stoff som mange ser og kan kommentere på og dermed skape engasjement osv. En hjemmeside til en bedrift er det få som følger med på. Vås fra ende til annen. Det er umulig å komme med en slik generalisering da hvilken eksponering som er hensiktsmessig for en bedrift er sterkt betinget av hva de driver med. Lenke til kommentar
Yawa Skrevet 16. oktober 2013 Del Skrevet 16. oktober 2013 Fordi at hvis de allerede har et topp moderne og awesome nettsted som de har lagt litt ressurser i, hvorfor skulle de legge det ned til fordel for en hjemmeside laget av en amatør på et gutterom med liten erfaring (dine egne ord) ? Er igrunnen det samme som å si at en privatperson, eller et bitte lite lokalt firma, ikke skal forsøke å selge en ny bil til en person - bare fordi denne personen allerede har en topp moderne og awesome bil som vedkommede allerede har handlet hos en ladsdekkende aktør samt lagt mye penger og ressurser i. Det er jo en håpløs tankegang om man skal forsøke å selge sine produkter/tjenester. Om det blir salg eller ikke er en helt annen sak, men å la være å spør mener jeg at man bør unngå... Har inntrykk av at hjemmesider blir mindre og mindre viktig for mange bedrifter. Veldig mange er mer enn fornøyd med en Facebook-side. Da får de mange følgere som leser innleggene, den er enkel å oppdatere og legge ut stoff som mange ser og kan kommentere på og dermed skape engasjement osv. En hjemmeside til en bedrift er det få som følger med på. Enhver bedrift, organisasjon, veldedighet bør ha et eget dedikert nettsted hvor de presenterer seg selv og sine intensjoner. Å ha en facebook-side, google+ o.l. sosiale medieplatfomer er et tillegg, og bør ikke ansees som å være godt nok. (Ved å implementere facebook-moduler kan de publisere innhold på eget nettsted, og la folk følge deres innhold, kommentere, dele og skape engasjement rundt dem selv). Velger en bedrift å gjøre det på denne måten, kun ha facebook-side til eksempel, så er det opp til de som kan utvikle nettsteder å selge inn behovet for et eget dedikert nettsted. Når bedriften snakker samme språk, viser forståelse for hvor viktig et eget dedikert nettsted er, så kan man selge inn seg selv som "løsningen på behovet". Lenke til kommentar
Feh Skrevet 16. oktober 2013 Del Skrevet 16. oktober 2013 Å skulle gå til en bedrift med en eksisterende, profesjonelt utviklet nettside de er fornøyd med betinger jo at man innehar nok kompetanse til å legge frem en løsning for forbedring. En nybileier vil jo aldri gå med på å kjøpe en ny bil igjen med mindre han ser at den nye bilen gir vesentlige forbedringer, eller besparelser. Samme vil jo gjelde her og jeg tviler på at TS innehar all den kompetansen som skal til for å presentere en løsning som vil overgå en profesjonelt utviklet nettside hvis han er ny i gamet. Selvsagt, jo større utfordring, jo større gevinst for deg selv både mtp. egen kompetanseutvikling samt lønn, men for de første jobbene kan det være smart å ikke ta seg vann over hodet før man vet man takler de fleste utfordringer. 1 Lenke til kommentar
benuls Skrevet 16. oktober 2013 Del Skrevet 16. oktober 2013 Prøv forskjellige nettforum, det er alltids noen som trenger hjelp med mindre prosjekter. Selv har jeg alltid flere mindre prosjekter gående. Det kan være skummelt å ta kontakt med lokale bedrifter og bare spørre. Selv sliter jeg med det, og har fått mange oppdrag gjennom skole og bekjente. Bare sørg for at folk rundt deg vet hva du driver med, så dukker det gjerne opp ting. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå