Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si

Anbefalte innlegg

Religionsfriheten gjør at de bl.a ikke blir tvangkristnet
Sant, men alle som blir døpt blir i praksis og formelt det. Men det er en annen sak.

Nei, la både hijab og caps være tillatt i klasserommene, men kidsa må gjerne oppfordres til å droppe begge deler ved hjelp av god læring om vitenskap og... vel, folkeskikk...

Hijab og andre religiøse klesplagg (burka ja) hindrer mange jenter i å delta i gym og svømmeundervisning. Det er utelukkende negativt. For ikke å snakke om kommunikasjonsbarrieren det medfører og det tydelige sosiale skillet i en klasse der målet er å sosialisere alle elevene med hverandre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
- Vi har denne regelen for at elever ikke skal få melde seg ut. De skal ha av seg yttertøyet for å vise at de er klare for å kommunisere, sier assisterende rektor Dag Stensrud ved Skullerud ungsomsskole til VG Nett.

Jeg kommuniserer helt greit med lue på..

Endret av toro2
Lenke til kommentar
Sant, men alle som blir døpt blir i praksis og formelt det. Men det er en annen sak.

Jepp, derfor er ikke min datter døpt, og det på tross av min samboers innstendige ønske om å følge denne tradisjonen. Jeg måtte overbevise henne om at denne "tradisjonen" i praksis er et overgrep. Skal hun døpes, så skal hun selv ta denne avgjørelsen, og det i en alder hvor hun er bevisst på hva det betyr å bli døpt. La barna ta stilling til dette selv, og gjerne samtidig som de tar stilling til om de vil konfirmere seg.

Lenke til kommentar
Problemet er at mange aldri vil ta den av, ikke for svømming eller ellers når det er nødvendig.

Noen har fått barnet til å tro at det vanker evig pine hvios de tar den av.. Det er ille, ass.

Endret av toro2
Lenke til kommentar

Vet ikke hva som er værst, om jenta er redd for far, eller for Gud.

Men det er rart at enkelte syns det er dårlig folkeskikk å bære et plagg uten å forklare hvorfor.. Religiøse folk tror i det minste at det skal være slik, de fleste nordmenn har ikke denne begrensningen.

Nesten skremmende.

Lenke til kommentar

Å si at et hodeplagg ødelegger for kommunikasjonen er en tankefeil. Om man dekker til ansiktet er det noe annet, men en lue, en caps eller en hijab ødelegger ikke kommunikasjonen, med mindre du er en så dårlig kommunikator at du ville ha problemer med å kommunisere med en humørfult, jovial nordlending.

Lenke til kommentar

Så brennpunkt episoden "Engler uten grenser" om Hells Angels. Jeg skjønner ikke hvorfor politiet ikke gjør mer for å stanse disse gjengene. Alle veit at Hells Angels er bygd opp som et kriminellt miljø, og at det er dette de baserer hele virksomheten sin på. Jeg skjønner at politiet ikke har nok ressurser, men det er en altfor dårlig unskyldning. Skal samfunnet ha denne belastningen fordi det ikke bevliget mer til utdannelse av politifolk?

Anbefaler alle å se filmen.

http://www1.nrk.no/nett-tv/klipp/614385

Lenke til kommentar
Så brennpunkt episoden "Engler uten grenser" om Hells Angels. Jeg skjønner ikke hvorfor politiet ikke gjør mer for å stanse disse gjengene. Alle veit at Hells Angels er bygd opp som et kriminellt miljø, og at det er dette de baserer hele virksomheten sin på. Jeg skjønner at politiet ikke har nok ressurser, men det er en altfor dårlig unskyldning. Skal samfunnet ha denne belastningen fordi det ikke bevliget mer til utdannelse av politifolk?

Uansett hvordan politiet må prioritere fordi de har for lite ressurser, er det samfunnet som tar belastningen. Dessuten er ikke politiet allmektige. Og de må følge føringene fra de som styrer.

Du må nesten ta dette opp med politikerne.

Lenke til kommentar

Med forbehold om at jeg ikke kjenner HA-virksomheten i detalj, så vil jeg tro at en del av problemet er at deres virksomet er tilsynelatende fullt lovlig. Altså, de går langt i å skjule deres ulovlige virksomhet og ha den lovlige delen av organisasjonen som et "skall" som skjuler de mer lyssky virksomhetene.

Da blir det svært vanskelig for politiet å ta selve organisasjonen så lenge de ikke har bevis på at alle er involvert i det som skjer, selv om de selvsagt kan ta enkeltpersoner for kriminelle handlinger. Dette har med rettssikkerhet å gjøre, og egentlig veldig vanskelig å gjøre noe med.

Lenke til kommentar

Det er klart at disse gutta ikke leker butikk, men det er heller ikke bare politiet som må jobbe mot dem. Som det sies i slutten av dokumentaren så har ikke polititet lykkes de siste årene. Hadde staten bare gått inn for å stoppe dem, så hadde de lett knekkt dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...