Gjest Slettet+891234 Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 http://www.aftenpost...icle3545050.ece Lensmann Marit Stigen ved Stjørdal lensmannskontor sier i en pressekonferanse tirsdag morgen at 31-åringen er godt kjent av politiet, med mellom 40 og 50 uavklarte lovbrudd mot seg bare siden sommeren 2009. Ifølge Stigen var mannen utstyrt med en skarpladd pistol av typen Luger da han mandag kveld truet til seg en politibil og stakk av. (...) Røddesnes opplyser at mannen ble stoppet etter melding om tyveri av snøscooter i Storlien. Da mannen ble vinket inn på Skatval hadde han en henger med en snøscooter på. Røddesnes forteller at bilen mannen kjørte var leid fra et utleiefirma i Oslo, men ikke levert inn til avtalt tid. - Alvorlighetsgraden av hendelsen i natt gjør at vi ikke vil slippe mannen ut før en eventuell dom, mener Røddesnes. Med en slik forhistorie, hvordan kan det ha seg at denne ubrukelige herremannen forble fri? Hva slags samfunnsbeskyttelse er det? Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Det er lovlig med abort i alle stater i USA. http://en.wikipedia.org/wiki/Roe_v._Wade Det jeg mistenker er at hun gikk over perioden man kan ta abort, og valgte å få aktivt spontanabort fordi hun ikke ønsket barnet. Hvis Utah hadde vært en stat hvor det var ulovlig å ta abort, ville det også vært naturlig at det var ulovlig å få aktivt spontanabort, fordi hvorfor skulle det være lovlig å prøve aktivt å få spontanabort når det ikke er lovelig å få vanlig abort. Fair enough, det er lovlig, men det betyr ikke at det er lett å få til det. Ikke at jeg vet noe om saken, men jeg vet om flere samfunn i USA hvor det å ta abort er praktisk talt umulig/sosialt selvmord. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Abort er da sosialt selvmord i mange miljøer også i Norge? Ikke at det forsvarer noe som helst, naturligvis. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Abort er da sosialt selvmord i mange miljøer også i Norge? Ikke at det forsvarer noe som helst, naturligvis. Den almenne aksepten er uansett mye høyere i Norge. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Er det bare jeg som reagerer på alle debattinnleggene på db.no og andre steder der folk går angrep på Harald Eia og nye serien hans, ingen av dem velger å snakke om det faglige. Kun hersketeknikk og angrep på han som person, 40års krise, at må levere tilbake diplomen sin osv. Rimelig teit ja. Debattnivået i samfunnet er skremmende lavt. Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 Tror en av grunnene til det er at media lar bare ytterpunktene hamre løs på hverandre. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 Det er tidvis vanskelig å få til en god, spredt og variert debatt om enorme, folkelige og fluffye tema som sosialpolitikk.. Debatt om gener? Det blir enda mindre spredning. Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 Skandale at folk bryr seg så voldtsomt om hvem som får hoppe først i Holmenkollen. Tv2 nyhetene har nå denne saken som hovedsaken. Sak nr 2 er at Huildfelt ikke er invitert til åpningen. Sak nr 3 er at det er diplomatisk krise mellom Norge og Iran. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 Skandale at folk bryr seg så voldtsomt om hvem som får hoppe først i Holmenkollen. Tv2 nyhetene har nå denne saken som hovedsaken. Sak nr 2 er at Huildfelt ikke er invitert til åpningen. Sak nr 3 er at det er diplomatisk krise mellom Norge og Iran. Sport er den nye folkesykdommen. Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 Kan ikke finne en eneste referanse til diplomatisk krise mellom Iran og Norge, fant en sak om litt trøbbel ved den norske ambassaden, men utover det er det da vitterlige lite krisetilstander ute og gå. On other notes: Puseklepp og Morten "se jeg gjør det på egenhånd og sentrer ikke" Moldskred sørget for 1-0 seier, in yo face! Second note: http://www.dagbladet.no/2010/03/02/magasinet/india/religion/opptoyer/10667050/ Fordømte musli....oh..vent. Vel, de er ihvertfall dumme ara.....vent... Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 Når vi begynner å utvise diplomater så begynner vel det å bli ganske anspent? Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 Det har da alltid vært ganske anspent med Iran, men det er ikke akkurat noe krise. Lenke til kommentar
reichspöbel Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 Et par artige innslag i DRM- og piratkopieringsdebatten Lenke til kommentar
toro6 Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 (endret) Ja, det er genialt. For da slipper jeg å noensinne bruke argumentet "det er gratis" når jeg forsvarer min nedlastning. Sak nr 3 er at det er diplomatisk krise mellom Norge og Iran. Det er bare en formell greie. Alle hater Iran, og alle er klar over det det.. Endret 3. mars 2010 av toro2 Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Jeg har en godt over gjennomsnittelig stor samling med lovlig kjøpte DVD-filmer, filmer og serier. Jeg trenger faktisk et nytt, større skap å ha dem i, når jeg tenker meg om. Jeg er en aktiv fildeler. Men jeg er likevel en god kunde. Det er rimelig lite forskning, men det som eksisterer tyder på at om man ser bort fra alt annet er fortsatt piratene bransjens beste kunder, de kjøper mer media enn ikke-pirater per capita. Har fildeling påvirket salget? Det er det neppe mye tvil om, men det er noe vi ikke får endret, om noe ikke lar seg endre bør man anerkjenne det og jobbe med noe produktivt. Og på tross av sviktende salg er det FORTSATT piratene som er de beste kundene. Krigen mot fildeling er som krigen mot narkotika. Man ender opp med mye skumle saker med bestemødre som må betale Malawis statsbudsjett i bøter til bransjen, det ser sikkert fint ut på papiret, men det kan ikke vinnes. USA ga seg etter ti virkningsløse år i Vietnam, det må være mulig å få korporasjoner som tross alt skal være smarte, tilpasningsdyktige og løsningsorienterte til å innse at en tapt kamp er en tapt kamp.. Lenke til kommentar
toro6 Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Jeg kjøper mindre og mindre, hvis jeg først kjøper noe er det BD'er, eller en billig DVD jeg kommer over. Noe av grunnen kan være at jeg også blir mer gjerrig med åra.. Hollywood og kompani tror nok lovens lange arm kommer til å stoppe oss til slutt. Eller så hadde de gjort litt mer for å vinne folk tilbake? Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Enten tror de det, eller så tror de det ikke, og da blir handlingene deres så vanskelige å forklare at det minner om å forsøke å forklare en mann som skjærer av sine egne fingre, en etter en, i full oppmerksomhet om at det er en grunnleggende idiotisk ting å gjøre. Det er store interesser som tjener penger på kampen mot piratkopiering. Advokater, bedrifter som leter etter pirater, det er også god politikk på samme måte som det er god politikk å være "tough on drugs". Men man glemmer fort at å være "tough on drugs" ikke nødvendigvis er å være "smart on drugs", og å låse inn millioner av mennesker for ikke-voldelig narkotika-kriminalitet høres strengt tatt ikke så smart ut. Men å innrømme at man har tatt feil i veldig mange år er vanskelig, det er noe som heter at så snart en arme er klar for angrep er det pleint umulig å stoppe den. Man kan med fordel studere den franske hæren i 1940, de fleste i den franske generalstaben forsto at Maginoit-linjen ikke ville stoppe Wehrmacht, de forsto at å plassere brorparten av de beste troppene der var feil, men om man skulle omorganisere den franske hæren over natten ville det ikke bare by på enorme logistiske problemer, det ville være å innrømme at tyve år med fransk forsvarspolitikk var en fiasko. Jeg tror nok de tror de gjør det rette, om det er på grunn av dårlige rådgivere eller ideologisk blindhet får noen andre svare på.. Lenke til kommentar
toro6 Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Det er ting som tyder på at de ikke alltid vil selge til oss engang. Hva er det f.eks med det sone tullet? Jeg har en BD jeg ikke får spilt av.. Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Det er ting som tyder på at de ikke alltid vil selge til oss engang. Hva er det f.eks med det sone tullet? Jeg har en BD jeg ikke får spilt av.. Det er for å regulere markedet og sikre at folk ikke får sett filmen hjemme før den har gått på kino. Dette er av en eller annen grunn dødsviktig for Hollywood, dessverre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå