monzilla Skrevet 19. februar 2010 Del Skrevet 19. februar 2010 Hvilke politikere er det du mener er selektive? Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 19. februar 2010 Del Skrevet 19. februar 2010 Jeg finner en støtteerklæring fra Siv Jensen til Selbekk, noe jeg selvfølgelig støtter, men jeg finner ingen likelydende støtteerklæring til Dagbladet. Det vil jeg kalle selektivt. Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 19. februar 2010 Del Skrevet 19. februar 2010 Leste du den linken du la ut i det heletatt? Det er for meg helt ubegripelig at du ikke ser at dette er to vidt forskjellige saker. Har fått med meg at du ikke kan fordra Siv Jensen og FRP, men det får være måte på hvor mange sleivspark du kan tillate deg selv å slenge i den retningen. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 19. februar 2010 Del Skrevet 19. februar 2010 Ja, jeg leste linken. Poenget mitt er at Siv Jensen ikke hadde noe problem med å støtte Selbekk, men ikke har vist noen støtte til Dagbladet. Et magasin publiserer noen tegninger av profeten Muhammed, magasinets redaktør får drapstrusler, Siv Jensen støtter redaktøren. En avis publiserer noen tegninger av profeten Muhammed, en tid senere utsettes journalister fra nevnte avis for drapstrusler, Siv Jensens støtte uteblir. Jeg forventer ikke at alle politikere skal løpe ut av døren og støtte alle som får drapstrusler, men Jensen har selv etablert en slags tilstand der muslimer alltid må gå ut og ta avstand fra absolutt alle idioter som løst kan defieneres som muslimer, da syns jeg Siv Jensen forplikter seg selv til å støtte ALLE som får drapstrusler i denne saken. Det har lite med Siv Jensen å gjøre, og selv om jeg etter hvert har blitt svært lei av Jensen er det underordnet. La meg si det slik; dersom det var Selbekk som igjen ble drapstruet tror jeg vi hadde sett en tornado av en FRP-leder på Dagsrevyen samme kveld. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 19. februar 2010 Del Skrevet 19. februar 2010 (endret) Trusselbildet i Norge nærmer seg nå nivået i europeiske land hvor terrorangrep enten har blitt gjennomført eller planlagt, mener Politiets sikkerhetstjeneste (PST). Men ikke få panikk. For å presisere, så sier PST også at: PST mener imidlertid det er liten reell fare for terroraksjoner på norsk jord. Støtten går først og fremst til ekstremister i utlandet med lokal eller regional agenda. Dette må tolkes. PST redefinerer ordet trusselbilde, til å være en risiko for trusler. I Norge har man nå en schwær risiko for trusler, spesielt i tiden etter at griseebilder dukker opp hos en velrenomert instans som PST. Risikoen for trusler er nå like høy som i land, der det foreligger reell fare for terrorangrep. Men faren for terrorangrep er fremdeles tilnærmet null. Denne tilsynelatende paradoksale uttalelsen, kan kanskje ha ett eller annet å gjøre med hvem som får økt sine budsjetter, når "trusselbildet øker"? Det gjelder å smi mens jernet er varmt! ------------------------------------------------------------------------ Jeg har, tilfeldigvis kommet over et par "moderate muslimer", til sultne forumianere, som ikke har lyst eller ork til å følge opp sin jaktlyst på denslags. Dagsavisen.no - Muhammed tåler en trøkk Ble trakassert av Mohammad Endret 19. februar 2010 av de la Mancha Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 19. februar 2010 Del Skrevet 19. februar 2010 Ja, jeg leste linken. Poenget mitt er at Siv Jensen ikke hadde noe problem med å støtte Selbekk, men ikke har vist noen støtte til Dagbladet. Fordi at det dreier seg om to vidt forskjellige saker. Et magasin publiserer noen tegninger av profeten Muhammed, magasinets redaktør får drapstrusler, Siv Jensen støtter redaktøren. En avis publiserer noen tegninger av profeten Muhammed, en tid senere utsettes journalister fra nevnte avis for drapstrusler, Siv Jensens støtte uteblir. Du hopper elegant over hvorfor Siv Jensen støtter Selbekk. Noe som er essensen i saken. Som også står fint forklart i linken du selv postet. Jeg forventer ikke at alle politikere skal løpe ut av døren og støtte alle som får drapstrusler, men Jensen har selv etablert en slags tilstand der muslimer alltid må gå ut og ta avstand fra absolutt alle idioter som løst kan defieneres som muslimer, da syns jeg Siv Jensen forplikter seg selv til å støtte ALLE som får drapstrusler i denne saken. Nei, det er en tilstand du tilegner henne. Så det får stå for din regning. Ser du ikke hvor urimelig det er at du tillegner henne prinsipper - som du hevder hun bryter - og som du kritiserer henne for å bryte? La meg si det slik; dersom det var Selbekk som igjen ble drapstruet tror jeg vi hadde sett en tornado av en FRP-leder på Dagsrevyen samme kveld. Hva har det med noe som helst å gjøre? Selbekk skulle drepes av hele den muslimske verden fordi at han var redaktør i et ukeblad som omtalte Jyllandposten sin sak. Og som var langt på nær den første avisen i Norge som omtalte den saken. Men alikevel ble uthengt som syndebukk av både Støhre og Stoltenberg. Jeg har, tilfeldigvis kommet over et par "moderate muslimer", til sultne forumianere, som ikke har lyst eller ork til å følge opp sin jaktlyst på denslags. Dagsavisen.no - Muhammed tåler en trøkk Ble trakassert av Mohammad Er det meg du henviser til? Isåfall kan du lese det jeg skrev og forholde deg til det, i stedet for å gå rundt grøten som en eller annen sulten nisse. Lenke til kommentar
Coa Skrevet 19. februar 2010 Del Skrevet 19. februar 2010 Skjønner ikke hvorfor det er så mange som vil kaste Mohyeldeen Mohammad ut av landet. Han har noen syke meninger, men når ble det å ha egne meninger forbudt i Norge? Jeg forsvarer på ingen måte det han sa, men sist jeg sjekket hadde vi ytringfrihet i Norge. Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 19. februar 2010 Del Skrevet 19. februar 2010 Ser det er noen facebookgrupper rundt om kring. Mohammad har like mye rett til å ytre seg som Tvedt og andre fanatikere. For meg er den saken krystallklar. Men samtidig får han tåle at det offentlige viser interesse for han som person - akkurat som Tvedt og andre fanatikere. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 19. februar 2010 Del Skrevet 19. februar 2010 (endret) Dagsavisen.no - Muhammed tåler en trøkk Ble trakassert av Mohammad Er det meg du henviser til? Isåfall kan du lese det jeg skrev og forholde deg til det, i stedet for å gå rundt grøten som en eller annen sulten nisse. Dette er synspunkter som jeg har sett flere her på forumet ytre og ja, jeg lar meg provosere, fordi jeg ser på det som ren ignoranse. Klar tale? Endret 19. februar 2010 av de la Mancha Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 19. februar 2010 Del Skrevet 19. februar 2010 Egentlig ikke. Om jeg fremstår som ignorant ser jeg helst at du påpeker det, og hva jeg har sagt som er ignorant. Er det ikke derfor vi er her inne? Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 19. februar 2010 Del Skrevet 19. februar 2010 (endret) Om jeg fremstår som ignorant ser jeg helst at du påpeker det, og hva jeg har sagt som er ignorant. Nånå, ingen vanskelige følelser? Husk jeg er kun en sulten nisse, som kjenner lukten av grøt Er det ikke derfor vi er her inne? Mulig Endret 19. februar 2010 av de la Mancha Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 19. februar 2010 Del Skrevet 19. februar 2010 Og jeg er en ignorant forumitaner som ikke orker å søke opp informasjon. Men da er vi enig da Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 19. februar 2010 Del Skrevet 19. februar 2010 (endret) Og jeg er en ignorant forumitaner som ikke orker å søke opp informasjon. Men da er vi enig da Jepp. Alltid godt å kunne enes, etter langt og hardt munnhoggeri Endret 19. februar 2010 av de la Mancha Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 Ja, jeg leste linken. Poenget mitt er at Siv Jensen ikke hadde noe problem med å støtte Selbekk, men ikke har vist noen støtte til Dagbladet. Fordi at det dreier seg om to vidt forskjellige saker. Akkurat det tror jeg vi får være enige om å være uenige om. Jeg ser klare likheter, du ser klare ulikheter. Jeg ser poenget ditt, det er ikke det, men jeg syns fortsatt det er ganske åpenbart at Jensen tok et klart standpunkt om å faktisk støtte Selbekk, ikke bare overfor Stoltenbergs utsagn, men også i selve publiseringsspørsmålet. Og det gjør hun selvfølgelig rett i. Du hopper elegant over hvorfor Siv Jensen støtter Selbekk. Noe som er essensen i saken. Som også står fint forklart i linken du selv postet. Essensen i saken er rett nok Stoltenbergs utsagn, men jeg oppfatter det også dithen at Jensen støtter Selbekks rett til å publisere. Nei, det er en tilstand du tilegner henne. Så det får stå for din regning. Ser du ikke hvor urimelig det er at du tillegner henne prinsipper - som du hevder hun bryter - og som du kritiserer henne for å bryte? Jeg tillegger henne? Var det altså ikke Siv Jensen som spurte hvorfor muslimer ikke demonstrerer mot "tvangsekteskap og kvinneundertrykkelse"? Jensen er snart ute med å kreve at muslimer skal ta avstand fra overgrep som gjennomføres i islams navn, men er heller lite aktiv i å ta avstand fra direkte drapstrusler mot norske journalister på norsk jord. Ærlig talt, tror du det er fordi Siv Jensen støtter drapstrusler mot journalister, eller kanskje det kan ha noe å gjøre med at journalistene som ble truet kom fra Dagbladet, en avis som strengt tatt får min misnøye med Jensen til å virke som kjærlighet? Hva har det med noe som helst å gjøre? Selbekk skulle drepes av hele den muslimske verden fordi at han var redaktør i et ukeblad som omtalte Jyllandposten sin sak. Og som var langt på nær den første avisen i Norge som omtalte den saken. Men alikevel ble uthengt som syndebukk av både Støhre og Stoltenberg. Utvilsomt, men Jensen støttet også Selbekk mot selve drapstruslene, ikke bare mot Stoltenbergs utsagn. Akkurat det bør vel kunne påstås å være ganske klart. Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 Gratis bordell i Bergen. Grenser vel mot et luftslott, men er ideen god? Og hva er det med disse Frank'ene? Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 Aftenposten: Strenge jobbregler holder unge ute De unge betaler prisen for at Norge har blant verdens strengeste regler for midlertidige ansettelser.Flere unge ledige Her er rapporten som LO-sjef Roar Flåthen neppe er glad for, og som hverken den rødgrønne regjeringen eller fagbevegelsen vil snakke høyt om. En undersøkelse som det norske konsulentselskapet ECON har gjort for arbeidsminister Hanne Bjurstrøm, peker på at strengt stillingsvern gir en rekke negative følger: * Økt ledighet blant unge. * Økt langtidsledighet. * Mindre gjennomstrømning og mobilitet i arbeidsmarkedet. * «Sterkere vern av faste stillinger svekker produktivitetsveksten». ECON-rapporten «Effekter av lovreguleringer av stillingsvern og arbeidstid» ble bestilt av Arbeidsdepartementet i september, og skal blant annet brukes som grunnlag for nye forskningsprosjekter. Temaet er svært følsomt både i Regjeringen og fagbevegelsen. På flere områder har de rødgrønne skjerpet reglene for midlertidige ansettelser de siste årene. - Det foreligger ingen planer om å endre politikken på dette feltet. Departementet har bestilt denne rapporten for at vi skal kunne holde oss à jour med kunnskapen på våre forvaltningsområder, sier statssekretær Jan-Erik Støstad. På tide å gi opp "retten til arbeid"? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 Om dere leste avisen, så kunne dere lese samtidig at 95%(!) av alle leger som spesialiserer seg jobber i vikariater, pga av disse reglene. Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 Ba bankene lage smutthull for Norsk Tipping Hvor langt er norske myndigheter villige til å gå for og hevde Norsk Tippings monopol? Jeg blir trist som nordmann når jeg ser slik kontrollmani som dette... Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 Ba bankene lage smutthull for Norsk Tipping Hvor langt er norske myndigheter villige til å gå for og hevde Norsk Tippings monopol? Jeg blir trist som nordmann når jeg ser slik kontrollmani som dette... Dette er såpass kritikkverdig at jeg ikke finner ord. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 Det er ikke unntaket for Norsk Tipping som er problemet, problemet er at man legger så mye arbeid inn i å stoppe folk fra å bruke pengene sine på utenlandske sider. Det er ikke bra når folk blir avhengige, men forbud er ikke veien å gå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå