J@cob Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Enig. Hele saken irriterer meg såpass at jeg merker jeg blir glad siden Mohyeldeen Mohammad har blitt anmeldt av både DB og Landsforeningen for lesbiske og homofile. På tide at man setter et standunkt på hvor langt man burde gå innenfor den offentlige debatten. Dødstrusler er ikke akseptabelt : ( Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Det er på en måte det som er problemet med politikere, de er ikke så opptatt av å løse problemer og konflikter, de er mer opptatt av å skape konflikter og problemer de kan slå politisk mynt på. Dette har jeg hørt flere si, uten at jeg helt forstår hvordan de kan være så sikker. Er det kun en snikende mistanke du har, eller kan du peke på noen litt mer konkret? Det er en snikende realisering jeg blir mer og mer overbist om for hvert år. Det betyr ikke at det ikke finnes politikere som er genuint engasjerte, de aller fleste er nok det til en viss grad, men til syvende og sist er det en grunn til at politikere alltid har blitt oppfattet som kyniske jævler som er mer opptatt av politisk rett og galt, politiske seiere og politisk gevinst enn å faktisk løse problemer. Lenke til kommentar
reverto Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 (...) alltid har blitt oppfattet som kyniske jævler (..) Nja. Skepsisen står vel sterkere hos enkelte enn oss andre, regner jeg med. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Tjo, og av og til stoler vi til og med på politikere, men til syvende og sist, power corrupts. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Poenget er at dette er en god sjanse for muslimer å vise etniske nordmenn at de slettes ikke er en gjeng med fanatikere som er mer lojale mot guds lover enn de norske lovene. Men de kan jo også sitte flaue for seg selv og holde kjeft, og på den måten bli enda mer stigmatisert som gruppe. Hvorfor er de ikke ute i gatene og demonstrerer mot disse fanatiske holdningene? Vel, endel av forklaringen tror jeg ligger i at media ikke er interessert. Har selv vært på dialogmøte mot hat, hvor 10/11 som snakket virket kloke og gjennomtenkte, ca 5 av dem muslimer. Var selvsagt han siste suppegjøken som slengte dritt i alle retninger, som fikk pressedekning. Er det bare det som selger? Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 «Alle er enige og vi har det fint her i landet, men det gikk tomt for syltetøy til vaflene på dialogmøtet» er ikke en særlig selgende sak. Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Det er nok uspennende mennekser her i landet så det hadde kanskje solgt allikevel. Eller bare i sin kraft med å være eksotisk og dermed spennende! Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Tjaa. Jeg hadde blitt ganske glad for overskriften: "Vi hadde en god dialog", elns og to glade mennesker som gir hverandre ett godt gammeldags håndtrykk. Men. Slik er det. Avisene må selge, og vi kjøper bare ting som fenger. Slik som voldtekt, drap, sjalusi, intriger og kjendiser. Tjohei. Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Det er en forklaring - ingen unnskyldning. De moderate muslimene må sørge for å bli hørt. Det gjør de enklest ved å arrangere en demonstrasjon mot ekstremisme enten det er islamister, kristne eller hva enn det er. Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 True that. Forhåpentligvis så skjer det om ikke så alt for lenge. Jeg for min del velger å tolke hendelsene denne uken som en indikator på at ting endelig kan begynne å skje. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 (endret) «Alle er enige og vi har det fint her i landet, men det gikk tomt for syltetøy til vaflene på dialogmøtet» er ikke en særlig selgende sak. Sant nok. Allikevel så sa de fleste, om ikke alle, spesifikt at de tok sterk avstand fra homofobien til førstnevnte. Disse utsagnene kom ikke med avisene. Og jeg så akkurat den samme reaksjonen fra enkelte forumianere: "Hvor er de moderate muslimene?? Finnes de?? De må uttale seg, i stedet for å holde kjeft!!" Endret 18. februar 2010 av de la Mancha Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Hva er det du prøver å si? Lenke til kommentar
.... Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 (endret) Endret 3. januar 2012 av .... Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Enig. Hele saken irriterer meg såpass at jeg merker jeg blir glad siden Mohyeldeen Mohammad har blitt anmeldt av både DB og Landsforeningen for lesbiske og homofile. På tide at man setter et standunkt på hvor langt man burde gå innenfor den offentlige debatten. Dødstrusler er ikke akseptabelt : ( Var det noen gang en dødstrussel mot homofile da? Trodde bare han sa de fortjente å dø? Og det er jo bare en politisk/religiøs/etisk ytring. Som er støttet opp under ytringsfriheten. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 (endret) Mjo, enig i det. Jeg vemmes av utsagnet, men det endrer ingenting i seg selv. Drapstrusselen er derimot noe helt annet. Edit: Om noe er det jo litt morsomt at Dagbladet får ros fra høyresiden, det er som da Jens Stoltenberg pratet litt flåsete om Rimi-Hagen og hele Norge endte opp med sympati for Rimi-Hagen. Endret 18. februar 2010 av Simon Aldra Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Mulig jeg ikke har fått det med meg, men hvor roser høyresiden Dagbladet? Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Aner ikke, men det vil være merkelig om det ikke kommer litt høyreside-støtte til Dagbladet etter drapstrusselen. Det ligger i den politiske natur, og når det er den påståtte venstreorienterte avisen Dagbladet blir det jo ekstra mye stas. Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Etter det jeg har forstått så får ikke Dagbladet noe særlig støtte fra noen her. et er bare til å bla seg noen sider tilbake her i denne tråden og se reaksjonene Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 19. februar 2010 Del Skrevet 19. februar 2010 Vi viser heller avsky til ekstrimister og fundamentalister! Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 19. februar 2010 Del Skrevet 19. februar 2010 Det er merkelig nok sant. Hadde vi sakket om Vebjørn Selbekk hadde vi vel sett litt støtteerklæringer i media, morsomt hvor selektive enkelte politikere er i sin fordømmelse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå