Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si

Anbefalte innlegg

Enig. Hele saken irriterer meg såpass at jeg merker jeg blir glad siden Mohyeldeen Mohammad har blitt anmeldt av både DB og Landsforeningen for lesbiske og homofile.

På tide at man setter et standunkt på hvor langt man burde gå innenfor den offentlige debatten. Dødstrusler er ikke akseptabelt : (

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er på en måte det som er problemet med politikere, de er ikke så opptatt av å løse problemer og konflikter, de er mer opptatt av å skape konflikter og problemer de kan slå politisk mynt på.

Dette har jeg hørt flere si, uten at jeg helt forstår hvordan de kan være så sikker. Er det kun en snikende mistanke du har, eller kan du peke på noen litt mer konkret?

Det er en snikende realisering jeg blir mer og mer overbist om for hvert år. Det betyr ikke at det ikke finnes politikere som er genuint engasjerte, de aller fleste er nok det til en viss grad, men til syvende og sist er det en grunn til at politikere alltid har blitt oppfattet som kyniske jævler som er mer opptatt av politisk rett og galt, politiske seiere og politisk gevinst enn å faktisk løse problemer.

Lenke til kommentar
Poenget er at dette er en god sjanse for muslimer å vise etniske nordmenn at de slettes ikke er en gjeng med fanatikere som er mer lojale mot guds lover enn de norske lovene.

Men de kan jo også sitte flaue for seg selv og holde kjeft, og på den måten bli enda mer stigmatisert som gruppe. Hvorfor er de ikke ute i gatene og demonstrerer mot disse fanatiske holdningene?

Vel, endel av forklaringen tror jeg ligger i at media ikke er interessert. Har selv vært på dialogmøte mot hat, hvor 10/11 som snakket virket kloke og gjennomtenkte, ca 5 av dem muslimer. Var selvsagt han siste suppegjøken som slengte dritt i alle retninger, som fikk pressedekning. Er det bare det som selger?

Lenke til kommentar

Tjaa. Jeg hadde blitt ganske glad for overskriften: "Vi hadde en god dialog", elns og to glade mennesker som gir hverandre ett godt gammeldags håndtrykk.

Men. Slik er det. Avisene må selge, og vi kjøper bare ting som fenger. Slik som voldtekt, drap, sjalusi, intriger og kjendiser. Tjohei.

Lenke til kommentar
«Alle er enige og vi har det fint her i landet, men det gikk tomt for syltetøy til vaflene på dialogmøtet» er ikke en særlig selgende sak.

Sant nok. Allikevel så sa de fleste, om ikke alle, spesifikt at de tok sterk avstand fra homofobien til førstnevnte. Disse utsagnene kom ikke med avisene. Og jeg så akkurat den samme reaksjonen fra enkelte forumianere: "Hvor er de moderate muslimene?? Finnes de?? De må uttale seg, i stedet for å holde kjeft!!"

Endret av de la Mancha
Lenke til kommentar
Enig. Hele saken irriterer meg såpass at jeg merker jeg blir glad siden Mohyeldeen Mohammad har blitt anmeldt av både DB og Landsforeningen for lesbiske og homofile.

På tide at man setter et standunkt på hvor langt man burde gå innenfor den offentlige debatten. Dødstrusler er ikke akseptabelt : (

Var det noen gang en dødstrussel mot homofile da? Trodde bare han sa de fortjente å dø? Og det er jo bare en politisk/religiøs/etisk ytring. Som er støttet opp under ytringsfriheten.

Lenke til kommentar

Mjo, enig i det. Jeg vemmes av utsagnet, men det endrer ingenting i seg selv.

Drapstrusselen er derimot noe helt annet.

Edit: Om noe er det jo litt morsomt at Dagbladet får ros fra høyresiden, det er som da Jens Stoltenberg pratet litt flåsete om Rimi-Hagen og hele Norge endte opp med sympati for Rimi-Hagen.

Endret av Simon Aldra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...