Aiven Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 Høybråten stilte spørsmål til hvorfor arrangørene av forrige helgs demonstrasjon lar slike folk fronte demonstrasjonen. Et veldig godt spørsmål egelig. Mannen er jo like fanatisk som Tore Tvedt og han karen bak SIAN. Vel, når man ser på enkelte av grøthodene som representerer etniske nordmenn om dagen, så er det kanskje ikke så rart at en såpass liten minoritet sliter med rekrutteringen til politikken. Det er vel heller ikke politiker Hussein fra holmlia drømmer om å bli Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 (endret) Syns Høybråten skal klappe igjen, kristne er knapt norges mest homovennlige. Endret 16. februar 2010 av oldboy Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 Høybråten stilte spørsmål til hvorfor arrangørene av forrige helgs demonstrasjon lar slike folk fronte demonstrasjonen. Et veldig godt spørsmål egelig. Mannen er jo like fanatisk som Tore Tvedt og han karen bak SIAN. Vel, når man ser på enkelte av grøthodene som representerer etniske nordmenn om dagen, så er det kanskje ikke så rart at en såpass liten minoritet sliter med rekrutteringen til politikken. Det er vel heller ikke politiker Hussein fra holmlia drømmer om å bli Mulig det. Men muslimene (nå omtaler jeg de med vilje som en homogen gruppe) bør la være å omslutte seg rundt organisasjoner som bruker sånne folk som talere. Kan jo tenke seg ramaskrikene om Tore Tvedt hadde talt på FRP sin valgcamping i Telemark. Når det kommer til hva de kristne er og hva de ikke er så er det totalt skivebom i forhold til hva saken her dreier seg om. Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 Høybråten stilte spørsmål til hvorfor arrangørene av forrige helgs demonstrasjon lar slike folk fronte demonstrasjonen. Et veldig godt spørsmål egelig. Mannen er jo like fanatisk som Tore Tvedt og han karen bak SIAN. Vel, når man ser på enkelte av grøthodene som representerer etniske nordmenn om dagen, så er det kanskje ikke så rart at en såpass liten minoritet sliter med rekrutteringen til politikken. Det er vel heller ikke politiker Hussein fra holmlia drømmer om å bli "Demokratiet har ingen plass i islam, fordi islam forbyr menneskeskapte lover. Den eneste som kan komme med lover er Allah, sier Mohammad." Nei, det virker ikke slik. http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article3519716.ece Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 Vi har vel fått vår egen Abu Hamza, teologisk idiot med gudekompleks og mye luft.. Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Shiit. "Om Muslimer som støtter demokrati er meldingen klar: - De er enten hyklere eller frafalne". Hipp hurra. Skulle nesten tro at Vigrid, Norgespatriotene og en håndfull glade mennesker fra FRP har hatt kronerulling og fått fyren klonet hos en eller annen suspekt lege i øst-europa. De må jo tenke: "Holy shit, denne fyren er perfekt. Enda flere stemmer gjennom snikislamisering". Hvor ubeskrivelig dumme utallelsene hans er, orker jeg rett og slett ikke å gå inn på. Slike ting stjeler faen meg mer energi en aerobicen jeg ble tvunget med på igår. Damn. Lenke til kommentar
Jens72 Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Det høres mer ut som SV har hatt kronerulling for å få litt mer mangfold. Det finnes jo mange med slike holdninger i Saudi-Arabia så det er jo virkelig på tide at Norge tar til seg noen med slike holdninger også. Dette er helt i tråd med norsk innvandring- og integreringspolitikk. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Det høres mer ut som SV har hatt kronerulling for å få litt mer mangfold. Det finnes jo mange med slike holdninger i Saudi-Arabia så det er jo virkelig på tide at Norge tar til seg noen med slike holdninger også. Dette er helt i tråd med norsk innvandring- og integreringspolitikk. Om det er noen som hater disse menneskene er det SV. Realpolitisk får SV og venstresiden skylden, mens FRP kan fremstå som demokratiske helter som kjemper mot de slemme ekstremistene. At SV skulle betale for å få inn en slik mann i Norge er helt ulogisk, det vil derimot være ganske logisk om FRP gjorde det. Men jeg tror ikke ett øyeblikk at FRP har gjort noe slikt. Det er bare en bonus for FRP. Lenke til kommentar
Jens72 Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Jeg tror også SV hater disse menneskene. Men i et samfunn bygget på mangfold vil en måtte ta til seg slik holdninger også. Det finnes tross alt mange med slike holdninger rundt i verden, så hvorfor skal vi hindre de i å komme hit? Norge tar allerede imot mange med ekstreme holdninger som f.eks. tvangsekteskap, omskjøring og mer SV akseptable holdinger slik som å skille jenter og gutter, forby grisetegninger i barnebøker osv. Når SV snakker så fint om mangfold så må de ta til seg mangfoldet og ikke bare de som har samme tankegang som de selv. Det blir derfor veldig selvmotsigende når de snakker så varmt om det mangfoldige samfunnet når de samtidig hater mennesker med andre holdninger enn dem selv. Så mye for mangfold... Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Folk bør heller fokusere på det negative i denne saken, nemlig at slike folk som dette skaper strid mellom etniske nordmenn og muslimer. Det er sånne folk som dette som gir VG og Dagbladet kjøtt på beina, som igjen gir grobunn for ekstreme holdninger på høyresiden. Stiller fortsatt spørsmå til hvorfor det ikke er kommet klarere frem i media (om det har kommet fram) at de som arrangerte protesten forrige helg har gått ut og tatt avstand fra denne islamisten. Lenke til kommentar
Jens72 Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 (endret) Ja, men mennesker med slike holdninger må vi godta når vi først skal være tolerante overfor andre kulturer. Dette er tross alt holdninger som er juridisk forankret i enkelte land og dermed svært utbredt, så hvorfor skal vi hindre de i å komme hit til Norge også? Vi har allerede mange i Norge med ekstreme holdninger som er godtatt blant en større og større del av befolkningen, så hvorfor skal vi plutselig begynne å slå ned på disse holdningene som er relativt nye i Norge foreløpig? Det å forby grisetegninger i barnebøker i Norge ville vært et svært radikalt forslag for 20 år siden. Det å mene at homofile skal bli steinet til døden er ikke nødvendigvis like radikalt om 2o år når flere få slike holdninger her i Norge. Og det vil vi få når vi først skal godta et stort mangfold, spesielt når slike holdninger er helt legale blant millioner av mennesker i verden. Eller er mangfold bare holdninger som stemmer overens med SV sine holdinger? Endret 17. februar 2010 av Jens72 Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Var det meg det var rettet til? Snakker ikke om å forby noe som helst. Oppinionsledere bør ta avstand fra slike meninger. Det gjelder uansett hvilken side av den politiske fløyen de ligger på. Lenke til kommentar
Jens72 Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 (endret) Hvorfor skal de ta avstand fra slike meninger når de samtidig fronter mangfold som positivt og ikke viser noen initiativ til å gjøre noe med politikken som blir ført? Når de ikke tar avstand fra slike meninger så er de ihvertfall konsekvente i å godta mangfold, noe som ihvertfall er en sjelden, men positiv attributt blant politikere. Det er allerede ekstreme holdninger som er blitt godtatt delvis i Norge (og helt i praksis), så hvorfor skal ikke mennesker fra andre kulturer få komme med sine ekstreme holdninger? Jeg snakker her om SV som ble nevnt først, da selvfølgelig ikke alle politikere er like helhjertet i det. Og jeg er enig med deg om at disse bør ta avstand fra slike meninger og forhindre splittelse. Endret 17. februar 2010 av Jens72 Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Folk bør heller fokusere på det negative i denne saken, nemlig at slike folk som dette skaper strid mellom etniske nordmenn og muslimer. Det er sånne folk som dette som gir VG og Dagbladet kjøtt på beina, som igjen gir grobunn for ekstreme holdninger på høyresiden. Stiller fortsatt spørsmå til hvorfor det ikke er kommet klarere frem i media (om det har kommet fram) at de som arrangerte protesten forrige helg har gått ut og tatt avstand fra denne islamisten. Helt, helt enig. Media gjør en god jobb med å få slike mørkemenn frem fra mørket, ingen tjener. Enkelte politikere tjener litt på det siden det gir folk det feilaktige inntrykket nevnte politikere er avhengige av for å hamre inn budskapet sitt, men samfunnet som sådan tjener ingenting på det. Men de må få mene hva de vil og si hva de vil. Demokrati er demokrati. Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Helt, helt enig. Media gjør en god jobb med å få slike mørkemenn frem fra mørket, ingen tjener. Enkelte politikere tjener litt på det siden det gir folk det feilaktige inntrykket nevnte politikere er avhengige av for å hamre inn budskapet sitt, men samfunnet som sådan tjener ingenting på det. Men de må få mene hva de vil og si hva de vil. Demokrati er demokrati. Selvsagt. Men husk at det finnes 4,5 millioner verdensoppfatninger i dette landet. Alle politikere er avhengig av at flest mulig skal dele deres verdensyn. Ytringsfriheten er absolutt i mine øyne. Men jeg savner mer oppmerksomhet fra muslimske miljøer i denne saken. Det holder ikke at taletrengte stortingspolitikere går offentlig ut. Hvor er de som trekker i trådene i den muslimske verdenen? Hvor er islamsk råd? Hvor er landets imaner? Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Jeg tror det er veldig mange i de muslimske miljøene som er flaue. Det er på en måte det som er problemet med politikere, de er ikke så opptatt av å løse problemer og konflikter, de er mer opptatt av å skape konflikter og problemer de kan slå politisk mynt på. Jeg er møkka lei av det, og hver gang jeg ser en politiker gjøre det vil jeg erklære vedkommende en idiot, uavhengig av hvilket parti denne tilhører. Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Poenget er at dette er en god sjanse for muslimer å vise etniske nordmenn at de slettes ikke er en gjeng med fanatikere som er mer lojale mot guds lover enn de norske lovene. Men de kan jo også sitte flaue for seg selv og holde kjeft, og på den måten bli enda mer stigmatisert som gruppe. Hvorfor er de ikke ute i gatene og demonstrerer mot disse fanatiske holdningene? Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Godt spørsmål. Jeg skulle ønske de gjorde det. Det ville gi mindre ammunisjon til de som prøver å skape konflikter. Det kan være noe så enkelt som at man føler man da legitimerer sitt eget påståtte ansvar for medmuslimers utsagn. Lenke til kommentar
reverto Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Det er på en måte det som er problemet med politikere, de er ikke så opptatt av å løse problemer og konflikter, de er mer opptatt av å skape konflikter og problemer de kan slå politisk mynt på. Dette har jeg hørt flere si, uten at jeg helt forstår hvordan de kan være så sikker. Er det kun en snikende mistanke du har, eller kan du peke på noen litt mer konkret? Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Poenget er at dette er en god sjanse for muslimer å vise etniske nordmenn at de slettes ikke er en gjeng med fanatikere som er mer lojale mot guds lover enn de norske lovene. Det irriterer meg like mye når en muslim kommer ut i avisen og later som han representerer alle muslimer i Norge. Statistikk viser at ca 1/4 har ekstreme meninger til mer eller mindre grad og 1/10 har veldig ekstreme meninger, mens resten har helt vanlige meninger selv om de er ofte venstrevridde. Problemet er at det er ikke de 3/4 som lager mest bråk, det er alle de andre. En ting vi kan ihvertfall glede oss over er at norske muslimer er mye mindre ekstreme enn muslimer andre steder i Europa. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå