Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si

Anbefalte innlegg

Ja, vold fungerer. Likevell, mener jeg det er feil å vike for noen, kun fordi de er voldelige.

Det var liksom det jeg ville minne om, uten egentlig å motstille meg SA. Men det fins mye værre voldelige elementer som man kan spare kanonene til. Her er det mer snakk om en rask løsning på et latterlig problem..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
heh, nå er det slik at verken Gandhi eller Jesus overbeviste meg, og jeg slenger gjerne ut en velrettet neve. Min løsning på okkupasjon er å rive huset med dem inni..

Jeg liker de siste setningene dine der, det er morsomt at vi ikke har hørt så mye fra blitzere i det siste.

Jeg er tross alt annet en humanist. Å rive et hus med mennesker inni er uakseptabelt, selv om jeg forstår at du vel kanskje ikke mente det helt seriøst. :)

Ja, vold fungerer. Likevell, mener jeg det er feil å vike for noen, kun fordi de er voldelige. Jeg mener at vi må slutte å dulle med dem, det er helt feil at vi tilater blitzerne å oppføre seg som de gjør, når hvem som helst andre hadde vært kastet ut eller fengslet for lenge siden. Norge gjør en feil i å behandle Blitzerne som de skulle vært kongelige. Hadde det vært opp til meg hadde silkehanskene vært borte for lenge siden.

Da mediene spurte politimester Willy Haugli om hvorfor han slo inn døra på en kafe og sendte inn en stor mengde politifolk med hunder, skjold og batonger for å arrestere Stein Lillevolden svarte han lakonisk "fordi vi ikke fikk inn hester".

Silkehanskene var av i godt og vel 15 år. Det hjalp ikke. Om noe gjorde det situasjonen værre og som en kunne forvente gjorde det mye godt for tilveksten av nye blitzere.

Å sette hardt mot hardt høres bra ut, det er lett å tro at det eneste språket disse pøblene forstår er makt. Men vold avler vold, og om man kan få en slutt på faenskapet uten vold er det en bedre løsning.

Jeg ser poenget ditt, og i noen tilfeller kan det være greit å gi etter for press. På en annen side så er jeg redd det kan føre til mer vold. Om man ser at myndighetene gir etter når vold blir tatt i bruk, viser dette kun at det hjelper. Jeg tror det bare gir en oppblomstring av voldelige demonstarsjoner (bare se til Danmark).

Om noe har det i dette tilfellet ført til langt mindre vold. Jeg er ikke mer glad i å vike fra prinsippene, men om prinsippene rett og slett ikke virker må man finne nye løsninger.

Når det kommer til Danmark er det snakk om mer komplekse problemer. På den ene siden har man etniske problemstillinger, på den andre siden har man et stadig mer autoritært styre og et politi som er velkjent for overdreven voldsbruk og brutalitet, man har ting som oppryddingen av Christiania som ikke passet inn i samfunnet, og jeg vil også minne om at de største opptøyene kom da man kastet ungdommene ut av ungdomshuset i København.

Det danske samfunnet med sine stadig mer autoritære trekk kan ikke sammenlignes med Norge. Norge har med stor suksess vist en evne til å bruke hodet, ikke musklene, når det kommer til demonstrasjoner. Danskene har ennå ikke mestret den kunsten.

Hadde myndighetene tatt et tak og besvart blitzerne,eventuelt lignende grupper, med samme mynt helt fra starten hadde vi ikke hatt dette problemet. Vold avler vold, men som du selv sier, noen ganger må man se bort fra prinsippene og spørre hva som kan fungere.

Jo, for det er nettopp det myndighetene gjorde. Det endret ingenting.

Det var liksom det jeg ville minne om, uten egentlig å motstille meg SA. Men det fins mye værre voldelige elementer som man kan spare kanonene til. Her er det mer snakk om en rask løsning på et latterlig problem..

Det var en velformulert form av det jeg skulle frem til.. :)

Lenke til kommentar

Ny "bomring" i Trondheim

Greitt nok at man må ha penger til bedre veier og bedre kollektivtrafikk. Men hvorfor må man gjøre det så utrolig urettferdig når man først skal i gang med dette? Mange av de som kommer til å bruke den nye E6 Øst som er under bygging kommer ikke til å betale fem flate øre, mens de som kjører sørfra kommer til å betale i dyre dommer i mange år før den nye veien til Klett engang er påbegynt.

Og de som bor i utkanten og har elendig kollektivtilbud må betale dobbelt opp med bom, mens de som bor i sentrale strøk med svært godt busstilbud kan ta bilen og likevel slippe unna bompenger.

Skal man først ha bompenger skulle heller den gamle bomringen vært innført. Dyrt, javel. Men den var iallefall rettferdig. Og kombinert med gode park&ride-anlegg i utkantene med et høyfrekvent busstilbud inn til byen kunne man fått en rettferdig pengeinnkreving og bedre insentiv til å bruke kollektivtrafikken.

Lenke til kommentar
Jeg er så enig med deg, Coa. At Hausmania-beboerne kastes ut, men ikke blitzerne er en liten skandale. Blitz har til og med fått pusset opp på kommunens regning. Det er ikke en sjel i Norge som ikke har hørt om Blitz og hvor mye faenskap de lager. Hvor mye faenskap har Haus-folka laget?

Er vel på tide at Hausmania-bermen også begynner å lage mer faenskap og vold da, så de får viljen sin....

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234

Blir John Fredriksen glad? Blir han flau? Hvilken farge har han på badebuksen? Dette er deler av tematikken i en ny danseoppsetning som er støttet med 930.000 kroner av Norsk Kulturråd.

Prosjektet skal gå over to år, med kontinuerlige premierer i Asia. Her skal også mye av researchen gjøres(...)

I søknaden til Norsk Kulturråd, som resulterte i 930.000 kroner i støtte, stilles det blant annet følgende spørsmål:

Hvem er sniken John Fredriksen, hva skjuler seg bak hamstersmilet?

Lenke til kommentar
Blir John Fredriksen glad? Blir han flau? Hvilken farge har han på badebuksen? Dette er deler av tematikken i en ny danseoppsetning som er støttet med 930.000 kroner av Norsk Kulturråd.
Prosjektet skal gå over to år, med kontinuerlige premierer i Asia. Her skal også mye av researchen gjøres(...)

I søknaden til Norsk Kulturråd, som resulterte i 930.000 kroner i støtte, stilles det blant annet følgende spørsmål:

Hvem er sniken John Fredriksen, hva skjuler seg bak hamstersmilet?

Fornøyelig. Men la oss spikke over 930.000, skal vi dere? :D

Lenke til kommentar
Eg seier som trusfella til den aktuelle muslimen: Det går alltid eit fly.

Kvifor er det slik at dei muslimane det gjeld, kjem til eit land der dei slepp å tenke i slike banar for å overleva, plent skal hevde sin rett til å leva det livet dei flykta frå?

Gudene vet, hva folk mener legger jeg meg ikke opp i med mindre de er viktige offentlige personer, men det er jo et paradoks.

Nett, det er visstnok populær nå for tiden

Ikke egentlig, jeg tror faktisk det er upopulært selv i Afghanistan.

Lenke til kommentar
Forsvarer drap på homofile

"Mohyeldeen Mohammad, som holdt hovedappellen under den muslimske demonstrasjonen mot Dagbladet i Oslo fredag, sier til Klassekampen at homofile må drepes."

Det er noe av det mest idiotiske jeg har hørt siden lørdag.

Det mest idiotiske er at Aftenposten gir denne vattnissen sideplass. Men artikkelen selger vel, det er mange som trenger å få bekreftet sine fordommer. Da er Saudi-Arabisk fundamentalisme en sikker vinner.

Endret av de la Mancha
Lenke til kommentar
Forsvarer drap på homofile

"Mohyeldeen Mohammad, som holdt hovedappellen under den muslimske demonstrasjonen mot Dagbladet i Oslo fredag, sier til Klassekampen at homofile må drepes."

Det er noe av det mest idiotiske jeg har hørt siden lørdag.

Det mest idiotiske er at Aftenposten gir denne vattnissen sideplass. Men artikkelen selger vel, det er mange som trenger å få bekreftet sine fordommer. Da er Saudi-Arabisk fundamentalisme en sikker vinner.

Det er jo så sin sak, ja. Saudi-Arabia beviser relativismen, på samme måte som FRP hadde fremstått som en gjeng liberale hippier i USA vil Iran fremstå som en liberal hippie-nasjon i Saudi-Arabia.. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...