Hyperio Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Jeg synes hele den saken der er komisk. Lenke til kommentar
toro6 Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Jeg synes hele den saken der er komisk. Blitz, eller muslim? Whatever, egentlig, begge sakene er latterlige. Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Tenkte på husokkupantsaken. Lenke til kommentar
toro6 Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Fra vg Det ble kastet flere glasspærer med maling, steiner og glassflasker på politiet. En bil ble tagget ned og en annen fikk rutene knust av sinte demonstranter. Og det var det.. De er litt søte, også. Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Tror jeg også skal finne meg et hus jeg kan okkupere og bo i gratis. Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Én husokkupant i en bygård har ikke så mye å stille opp med. Rekker ikke bære inn madrassa engang før du blir slengt med tenna først i fortauskanten. Lenke til kommentar
toro6 Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Null problem, det er bare å fyre opp et bål. Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Her i Bergen var det for noen år siden husokkupanter som okkuperte den siste bygningen på jonsvollkvartalet. Når de ble hevet ut kom brannvesenet, spylte vann inn alle vinduer på huset. Et par timer senere kom en gjeng kalde, våte og grinete husokkupanter frivillig ut av huset. (Huset skulle rives) Lenke til kommentar
Coa Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Noe som likevell irriterer meg, er at mens de som bor på Hausemania blir kastet ut, får blitzerne bli i Blitz. Selv om Hausemania er bebod av studenter og kunstnere og kjører en generell ikke-voldelig holdning, må de ut på gata. Den eneste grunnen til at blitzerne får bli er fordi de har voldelige demonstrasjoner og politiet har ikke ressurser til å hanskes med dem. Det virker som at myndighetene ikke tør å ta et oppgjør med Blitz, og istedenfor å kaste dem ut, pusser de det opp bygget for dem. Vil heller at Hausemania forblir, og at de stenger Blitz, en omvendt. Det beste hadde vært om de stengte begge, fordi ommrådet rundt begge de okkuperte husene er forsøpplet med tagging og dritt. Lenke til kommentar
Olum Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Jeg er så enig med deg, Coa. At Hausmania-beboerne kastes ut, men ikke blitzerne er en liten skandale. Blitz har til og med fått pusset opp på kommunens regning. Det er ikke en sjel i Norge som ikke har hørt om Blitz og hvor mye faenskap de lager. Hvor mye faenskap har Haus-folka laget? Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 (endret) Det er på tide med en storaksjon mot menneskelig søppel. Få dem vekk fra gatene våre, narkiser, blitzere, negere, jøder og annet pakk. Dersom politiet ikke har kapasitet, må mannen i gata gi sitt bidrag for å gjøre byen ren! Endret 12. februar 2010 av de la Mancha Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 I samme slengen, kan vi ta trygdesnyltere, sterkt religiøse, homoseksuelle, metroseksuelle, heteroseksuelle, hvite, brune, svarte, grønne, blå og oransje personer. Så har vi rydda opp skikkelig i Norges gater. Lenke til kommentar
Jens72 Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Trolling. Blitz er ikke noen overmennesker som skal ha andre rettigheter enn andre mennesker. Folk flest må jobbe og betale for huset sitt og det kan jammen meg enn gjeng bortskjemte unger(forvokste unger) gjøre også uten å måtte skade andre mennesker(politiet/berørte tredjeparter). Hva har dere å si til alle fredlige stundenter som må jobbe dobbelt opp på kassa på rimi for å skaffe seg et krypinn i Oslo? Eller har vi kanskje glemt disse som ikke skriker høyest i klassen? Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Noe som likevell irriterer meg, er at mens de som bor på Hausemania blir kastet ut, får blitzerne bli i Blitz. Selv om Hausemania er bebod av studenter og kunstnere og kjører en generell ikke-voldelig holdning, må de ut på gata. Den eneste grunnen til at blitzerne får bli er fordi de har voldelige demonstrasjoner og politiet har ikke ressurser til å hanskes med dem. Det virker som at myndighetene ikke tør å ta et oppgjør med Blitz, og istedenfor å kaste dem ut, pusser de det opp bygget for dem. Vil heller at Hausemania forblir, og at de stenger Blitz, en omvendt. Det beste hadde vært om de stengte begge, fordi ommrådet rundt begge de okkuperte husene er forsøpplet med tagging og dritt. Prinsippielt er jeg helt enig med deg. Men det er likevel et faktum at vi oppnådde noe med å gi Blitz et hus. Ti år med gatekamper fungerte ikke, det fungerte rett og slett ikke. Var det prinsippielt rett å frigi alle IRA-terroristene i fredsprosessen? Kanskje ikke. Men det fungerte. Noen ganger må man se bort fra prinsippene og spørre hva som kan fungere. Det er derfor man aldri kan glemme å være pragmatisk. Lenke til kommentar
toro6 Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Vold fungerer! Nå ble alt mye lettere for alle. :!: Vi tenker kanskje ikke på helt det samme, Simon Aldra, men kan liksom ikke være enig med deg der. Dog, jeg vet at kompromisser kan være kjekt noen ganger. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Den stygge sannheten er at vold fungerer. Vi lever ikke i en ideell verden, det er langt fra en ideell verden. Ville noen gitt en beng i baskernes sak uten terrorisme? Ville Oslo-avtalen har kommet uten terrorisme? Jeg liker det ikke, men for å sitere House, "men shouldn't be sexist, and dogs shouldn't lick their arse, but they will". Faktum er at kampen mot Blitz var et heidundrende nederlag. Kommunen vant kampen på alle punkter da de ga dem det helvetes huset, det var trolig den verste dagen i mange blitzeres liv, de var ikke lenger rebeller, de var et punkt i Oslo kommunes budsjett, deres verste mareritt. Lenke til kommentar
toro6 Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 heh, nå er det slik at verken Gandhi eller Jesus overbeviste meg, og jeg slenger gjerne ut en velrettet neve. Min løsning på okkupasjon er å rive huset med dem inni.. Jeg liker de siste setningene dine der, det er morsomt at vi ikke har hørt så mye fra blitzere i det siste. Lenke til kommentar
snartenkt Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Jeg er så enig med deg, Coa. At Hausmania-beboerne kastes ut, men ikke blitzerne er en liten skandale. Blitz har til og med fått pusset opp på kommunens regning. Det er ikke en sjel i Norge som ikke har hørt om Blitz og hvor mye faenskap de lager. Hvor mye faenskap har Haus-folka laget? Var det ikke slik at bygningen var direkte livsfarlig og måtte rives for at ikke liv skulle gå tapt? Lenke til kommentar
toro6 Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Husker noe om stor brannfare. Lenke til kommentar
Coa Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 (endret) Prinsippielt er jeg helt enig med deg. Men det er likevel et faktum at vi oppnådde noe med å gi Blitz et hus. Ti år med gatekamper fungerte ikke, det fungerte rett og slett ikke. Var det prinsippielt rett å frigi alle IRA-terroristene i fredsprosessen? Kanskje ikke. Men det fungerte. Noen ganger må man se bort fra prinsippene og spørre hva som kan fungere. Det er derfor man aldri kan glemme å være pragmatisk. Ja, vold fungerer. Likevell, mener jeg det er feil å vike for noen, kun fordi de er voldelige. Jeg mener at vi må slutte å dulle med dem, det er helt feil at vi tilater blitzerne å oppføre seg som de gjør, når hvem som helst andre hadde vært kastet ut eller fengslet for lenge siden. Norge gjør en feil i å behandle Blitzerne som de skulle vært kongelige. Hadde det vært opp til meg hadde silkehanskene vært borte for lenge siden. Jeg ser poenget ditt, og i noen tilfeller kan det være greit å gi etter for press. På en annen side så er jeg redd det kan føre til mer vold. Om man ser at myndighetene gir etter når vold blir tatt i bruk, viser dette kun at det hjelper. Jeg tror det bare gir en oppblomstring av voldelige demonstarsjoner (bare se til Danmark). Hadde myndighetene tatt et tak og besvart blitzerne,eventuelt lignende grupper, med samme mynt helt fra starten hadde vi ikke hatt dette problemet. Vold avler vold, men som du selv sier, noen ganger må man se bort fra prinsippene og spørre hva som kan fungere. @ snartenkt: Det var asbest og diverse livsfarlige sopper og bakterier som florerte rundt om i blitz-huset. Det var steder i blitz huset der du kunne dø av forgiftning om du sov der en natt. Hausmania ble stengt pga brannfare. Endret 12. februar 2010 av Coa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå