Simen1 Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Det er Oslofolk som har stemt frem sine dårlige kommunerepresentanter. Egentlig synes jeg at noe av boten burde blitt gitt privat for tjenesteforsømmelse hos de ansvarlige personene. Lenke til kommentar
toro6 Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Det er Oslofolk som har stemt frem sine dårlige kommunerepresentanter. Egentlig synes jeg at noe av boten burde blitt gitt privat for tjenesteforsømmelse hos de ansvarlige personene. Kommunal justice. Jo, kan være med på den, men hva med de som stemte riktig, som ikke får den nye nyra pga multen? Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Det er Oslofolk som har stemt frem sine dårlige kommunerepresentanter. Egentlig synes jeg at noe av boten burde blitt gitt privat for tjenesteforsømmelse hos de ansvarlige personene. Kommunal justice. Jo, kan være med på den, men hva med de som stemte riktig, som ikke får den nye nyra pga multen? Det er ikke mye penger uansett. Hva regjeringen velger å gjøre har langt mer å si for oslobeboere. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Dette er rimelig OT, men operasjoner finansieres ikke via kommunalbudsjettet. Det er også umulig å si nøyaktig hva som ikke blir finansiert på grunn av boten, fordi beslutninger i stor grad påvirkes av budsjettrammene. Men synes du virkelig at Oslo kommune skal få ture frem ustraffet med fravær av konkurranseutsetting? Det blir i hvert fall ikke bedre kommuneøkonomi av sånt. Forskjellen er at pengene (~42 millioner fordelt på X antall år) da vil gå i lomma på private aktører i stedet for å gå tilbake til staten i form av en bot. Pengene vil sløses bort på overprisede tjenester pga null konkurranse helt til det får konsekvenser for de ansvarlige. F.eks i form av en bot. Et lignende spørsmål dukket opp i forbindelse med terra-skandalen. Da lurte mange på hvorfor innbyggerne skulle ta smellen for latterlig uprofesjonelt og slett arbeid av de ansatte i forhold til de summene de skulle forvalte. Men hvilke signaler ville det gitt til landets innbyggere og kommuner dersom staten hadde gått inn og betalt ut blemma og sveipet kritikken under teppet? Da hadde vi fått reprise på reprise med tilsvarende skandaler. Poenget er at slikt MÅ få konsekvenser for at det ikke skal utarte seg. Lenke til kommentar
toro6 Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Nei, men jeg regner med at kommunen ville funnet noe nyttig å bruke 40 mill på? Uansett er det bedre at pengene går tilbake til staten fremfor private aktører.. Det var vel noe slikt jeg ville høre, noe logisk. Jeg skjønner dog ikke hvem i kommunen som blir straffet? De ansatte får nok ikke mindre i lønn? Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Høire liker ikke Markedskreftene [tm] når det er de på det sentrale Østlandet det går ut over: http://www.dn.no/privatokonomi/article1834841.ece Jaggu. En tøddel ulempe ved å være utkant (altså det man er når transportkostnadene ikke er lavest i landet), det Går Jo Ikke An når det er Oslo det går ut over. Gnåle, syte, ris til egen ræv. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Høire liker ikke Markedskreftene [tm] når det er de på det sentrale Østlandet det går ut over: http://www.dn.no/privatokonomi/article1834841.ece Jaggu. En tøddel ulempe ved å være utkant (altså det man er når transportkostnadene ikke er lavest i landet), det Går Jo Ikke An når det er Oslo det går ut over. Gnåle, syte, ris til egen ræv. Som sagt, sett opp prisen tilsvarende på alle andre tjenester som transporteres fra byene og ut, så kan utkantstrøkene få beholde strømprisen sin... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Som sagt, sett opp prisen tilsvarende på alle andre tjenester som transporteres fra byene og ut, så kan utkantstrøkene få beholde strømprisen sin... Statlig diktering av priser? Er det gamle Sovjetunionen eller nye Venezuela du ser opp til? Fjern stedsbaserte subsidier sier nå jeg så får markedskreftene (inkludert transporttjenester) påvirke prisene på ulike steder. Det virker bare nedverdigende å bruke statlige midler på å lokke og lure folk til å bo på steder som de ikke ville bodd i et sunt og fritt marked. (Sunt og fritt marked = god konkurranse, lite statlig styring og lite monopoltendenser) Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 (endret) Det er Oslofolk som har stemt frem sine dårlige kommunerepresentanter. Egentlig synes jeg at noe av boten burde blitt gitt privat for tjenesteforsømmelse hos de ansvarlige personene. Kommunal justice. Jo, kan være med på den, men hva med de som stemte riktig, som ikke får den nye nyra pga multen? Kommunal multejuiceis er sikkert flott. Men de brushodene i Oslo kommune vil heller bruke penger på bautasteiner og holmenkoller, enn på skole og helse uansett. Endret 11. februar 2010 av de la Mancha Lenke til kommentar
Vice Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Statlig diktering av priser? Er det gamle Sovjetunionen eller nye Venezuela du ser opp til? Fjern stedsbaserte subsidier sier nå jeg så får markedskreftene (inkludert transporttjenester) påvirke prisene på ulike steder. Det virker bare nedverdigende å bruke statlige midler på å lokke og lure folk til å bo på steder som de ikke ville bodd i et sunt og fritt marked. (Sunt og fritt marked = god konkurranse, lite statlig styring og lite monopoltendenser) Nei mente ikke bokstavelig talt å sette opp prisene gjennom statlig regulering. Det jeg mener er, som du sier, å fjerne alle subsidier. Enten de går fra bygda og inn til byen eller fra byen og til bygda. Lenke til kommentar
Coa Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 http://www.dagbladet.no/2010/02/11/nyheter...anter/10352437/ Blir forbannet når jeg ser sånn som dette. Blitzere bruker enhver anledning får til å kaste stein mot politiet. Om det skader saken eller ikke, det gir dem faen i. I et diktatur så kan det være et alternativ for å bli hørt, men i et demokrati som Norge finnes det flere løsninger som ikke innebærer tilfeldig vold mot noen som strengt tatt ikke har noe med dette å gjøre. Selv om politiet ikke var de som bestemte at Hausmania skulle tømmes, går raseriet ut over dem. Ikke Oslo-kommune. Flere av beboerne i ommrådet må holde seg inne. Mange tørte ikke å komme hjem fra jobb i ren frykt. Skjønner ikke hvordan noen kan støtte blitz når de gjør ting som dette. Lenke til kommentar
Suppekatten Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 FAAAAAEN Begynte å lakkere moped kåpene i dag, og hvet dere hva? Den jævla lakken skillte seg (altså slik at det ble noen prikker uten lakk) i tilleg til at den helvettes smørja begynte å renne, ettersom den var så tynn! FML!!!! Da var det på'n igjen med pussepapir, slipper heldigvis å pusse helt ned igjen da ^^ Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Ja, jeg hater når det skjer.... (?) Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Det der er jo et alvorlig samfunnsproblem. Hvordan kan myndighetene tillate salg av lakk som skiller seg? Lenke til kommentar
Olum Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Hva skjer med nye opptøyer i Oslo. Er dette en tendens vi vil se mer av? Lenke til kommentar
toro6 Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Når jeg så overskriftene, trodde jeg det var muslimer som hadde begynt protestene tidlig.. men så var det hvitinger, gitt. So what, toro? Det kommer til å bli mere slikt.. Folk blir jo bare sintere og sintere. Lenke til kommentar
Olum Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Skal visstnok bli noe greier på fredag også. Taxisjåførene skal demonstrere, men det ligger an til at det kommer mange, også yngre, mulsimer. Lenke til kommentar
toro6 Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Det blir action fremover.. Flere som har på følelsen at FRP vinner det neste valget? Jeg har en liten "teori" om at norske muslimer kommer til å stemme seg selv ut av landet. Er de mange nok til å skape skikkelige opptøyer? Lenke til kommentar
Vice Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Folk trenger hus. Hus trenger folk! var blant slagordene demonstrantene ropte i gatene. http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article3513271.ece Selvfølgelig trenger folk hus!? Slutt med neandertaleroppførselen deres, skaff dere jobb og skaff husly på normal måte slik som alle andre. Forbanna gjørmehuer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå