Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si

Anbefalte innlegg

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/elevavi...hp?artid=589152

Trodde Halvorsen hadde en "ufarlig" statsrådpost, men dette kan bli farlig. Altså, i stedet for å gi ressurssvake barn ekstratilbud og bedre oppfølging, så sørger man da for at alle andre blir holdt igjen. SV mener fortsatt at myndighetene er bedre til å oppdra sine barn enn foreldre, og vil nå fjerne muligheten til å følge opp sine egne barn ved leksearbeid.

Og man lurer på hvorfor folk sender ungene sine på privatskole??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er så lei muslimer som mener at ytringsfrihet er greit, så lenge Islam ikke blir krenket. Bor du i et fritt land, så har du rett til å kritisere hva du vil, og du må også forvente at du blir kritisert.

Tenk om vi tar med bussene, trikkene og t-banen. Vi kunne lammet hele landet hvis muslimene streiker, sier Ghazi.

Lamme hele landet? Hvorfor det? Jeg skjønner ikke hvordan man kan tilate dette. Vi skulle svart med samme mynt, og boikotte alle muslimske taxisjåfører i Norge.

http://www.tv2nyhetene.no/innenriks/parker...ne-3130490.html

Endret av Coa
Lenke til kommentar

Så disse drittsekkene syntes det ikke var nok å ulovlig sabotere sin egen arbeidsplass, men de måtte i tillegg forsøke å sabotere lang mer alvorlige ting??

Det kom til munnhoggeri med politiet da demonstrasjonen gjorde det vanskelig for en ambulanse å passere.
Lenke til kommentar

De tror visst at om de skriker høyt nok og er trassige som en treåring, så skal de få viljen sin. Jeg mener staten burde gripe inn, slik at ikke det skjer igjen. Lar vi de muslimske taxisjåførene få viljen sin, viser det bare at ulovlige streiker funker. Sett hard mot hardt.

Endret av Coa
Lenke til kommentar

Ser vist ikke ut som det kommer til å bli billig strøm på de som bor på østlandet:

http://www.dn.no/privatokonomi/article1833863.ece

Fra 11. januar ble det innført et fjerde prisområde for strøm i Norge, da strømområdet Sør-Norge delt i to: Sørvestlandet (til og med Bergen) og Oslo og Østlandet.

Resultatet så langt har vært skyhøye priser for østlendingene, og lavere priser for sørvestlendingene.

Ferske tall DN.no har hentet ut, viser at spotprisen i gjennomsnitt de siste åtte dagene, inkludert i dag, har vært 50,89 øre pr kilowattime på Østlandet. Nordmenn på Sør-Vestlandet har i samme periode sluppet unna med 40,52 øre kw/h.

Til sammenligning var spotprisen i Sverige i snitt 51,49 øre kw/h i samme periode.

Med en forskjell på 10 øre i strømpris vil eneboligkunder på Østlandet med et strømforbruk på 25.000 kw/h i året kan derfor regne med 2.500 kroner mer i strømutgifter enn en tilsvarende husstand på Sør-Vestlandet, dersom prisforskjellen fortsetter.

Lenke til kommentar

Breal: Det er jo gode nyheter. Jeg skjønner ikke hvorfor sørvestlendingene har funnet seg i å subsidiere østlendingene så lenge. Vannkraften produseres jo på vestlandet, ikke på østlandet.

Hvis prisforskjellen holder seg og vi antar det er like mange og like store husstander i de to nye regionene så har hver gjennomsnittlige enebolig på sørvestlandet subsidiert hver enebolig på østlandet med 1250 kr/år.

DN har vinklet saken helt feil. Dette er en gladsak der urettferdighet blir til rettferdighet. Typisk tabloid å lage kriseoverskrifter. Til alt overmål har de klart å vinkle denne gladsaken negativt.

Lenke til kommentar
Fox: Jeg regner med at alle de muslimske taxisjåførene har Norge som hjemland. Arbeidstillatelser for taxisjåfører uten norsk statsborgerskap regner jeg med er helt fraværende i den bransjen.

Hvordan kan de anse Norge som hjemland når de ikke klarer å leve i norsk kultur. Men beholde kultur fra deres opprinnelse hjemland. Dit kan de godt vende tilbake hvis de ikke ønsker å godta norsk kultur.

Lenke til kommentar

Muslimer i Norge har stort sett norsk statsborgerskap. Mange av de er født og oppvokst her også. Da er dette deres hjemland. Hvilken kultur de har er irrelevant for hva som er hjemland. Kulturen i Norge er hverken statisk eller ensformig. Muslimsk kultur er en del av Norsk kultur.

Lenke til kommentar
Breal: Det er jo gode nyheter. Jeg skjønner ikke hvorfor sørvestlendingene har funnet seg i å subsidiere østlendingene så lenge. Vannkraften produseres jo på vestlandet, ikke på østlandet.

Hvis prisforskjellen holder seg og vi antar det er like mange og like store husstander i de to nye regionene så har hver gjennomsnittlige enebolig på sørvestlandet subsidiert hver enebolig på østlandet med 1250 kr/år.

DN har vinklet saken helt feil. Dette er en gladsak der urettferdighet blir til rettferdighet. Typisk tabloid å lage kriseoverskrifter. Til alt overmål har de klart å vinkle denne gladsaken negativt.

Greit nok at subsidier er en uting, men da er det kanskje på tide at vi også snart får en gladsak hvor byene slipper å subsidiere distriktene på "alt annet"? Oslo mister vel noe sånt som 25milliarder hvert år til distriktene!

La oss være rause og si at vi gir vestlendingene ekstra 2000 tilbake i året for strømmen "sin". Da skylder de bare Oslofolket 42000kr pr. år....

Lenke til kommentar
Greit nok at subsidier er en uting, men da er det kanskje på tide at vi også snart får en gladsak hvor byene slipper å subsidiere distriktene på "alt annet"? Oslo mister vel noe sånt som 25milliarder hvert år til distriktene!

Enig i at subsidier er en uting, inkludert distriktssubsidier. Men jeg har ikke tro på tallet ditt likevel. Jeg tror nok Oslos "verdiskapning" er et sterkt misvisende tall i og med at svært mange selskaper har hovedkontor i Oslo og rapporterer sine økonomiske resultater for hele selskapet som om hele selskapet holdt til i Oslo, selv om hovedkontoret består av en liten brøkdel av selskapets ansatte, areal og kanskje ingen produksjon. Det er så vidt meg bekjent ingen selskaper som oppgir regnskaptstall per fylke eller kommune. Hadde de gjort det så ville det blitt et (vanvittig byråkrati og) helt annet resultat for Oslo/østlandet. Sannsynligvis hadde det vært enorme millardoverføringer fra Stavangerområdet til Osloområdet.

Det hadde i teorien gått an å dele opp Norge i uavhengige stater som skulle være selvfinansierende, men da hadde det nok blitt borgerkrig om grenser og ressurser. En slik hypotetisk deling av Norge mener jeg ville vært å gå i helt feil retning. Verdens land blir stadig mer globalisert. Handel og ressurser flyter mye lettere over landegrensene nå enn før. Noe som blant annet har redusert fattigdom og sult i verden enormt mye. Som Erik Solheim sa en gang: Vi lever i den første generasjonen i verdens historie som har en reell mulighet til å utrydde sult og fattigdom. (Uten at dere trenger å tolke det som jeg er en av hans fotsoldater)

Poenget mitt er at markedet bør balansere strømprisene selv så lenge det er snakk om sunn og god konkurranse. Transporten fra vest til øst er vist en flaskehals som gjør det naturlig å dele prisområdene. Transporten (tilgang) er det fordyrende leddet. I et fungerende marked bør det være enkelt å se om det er økonomisk lønnsomt å bygge nye kraftlinjer mellom østlandet og sør/vest-landet, eller om det er mer lønnsomt å kjøpe kraft fra andre steder eller produsere mer på østlandet.

Lenke til kommentar

Nå er det like før jeg ønsker en begrensning på antall poster og topics en enkelt bruker kan lage på èn dag. Forumet svømmer jo over av diskusjoner laget av DLF-erene. Mangfold er bra, men det begynner å bli litt vèl mye. Resten av emnene drukner jo : <

Nå! Noe politisk: Luftforsvaret burde kutte ekstremt ned på antall vernepliktige, og ersatte de grønne tjenestene med grenaderer / matroser. Mesteparten av tjenestene man finner her, er faen meg ikke holdbare. Punchingtjeneste. Vasking av tallerkner. Sitte på rassen og glo på Facebook pga. manglende arbeidsoppgaver. Holde folk i hånden. Hva i helvete har dette med militæret å gjøre? Bare for å gi folk et ekstra spark i ballene slenger de inn "feltdager" òg. HIPP HURRA. Fem dager i løpet av vernepliktstiden etter rekrutten får man gjøre noe som minner som soldatarbeid mens man maltrakterer en pappblink med en gammel, rusten AG3.

Selvsagt etterfulgt av en halv dag med pussing. Slik at enda en ulykkelig sjel kan penentrere papirmennesker mens de tenker på Full Metal Jacket og lurer på hvordan det egentlig hadde vært å plante en liten kule i bakhode på den skrikende sersjanten.

Lenke til kommentar
Nå er det like før jeg ønsker en begrensning på antall poster og topics en enkelt bruker kan lage på èn dag. Forumet svømmer jo over av diskusjoner laget av DLF-erene. Mangfold er bra, men det begynner å bli litt vèl mye. Resten av emnene drukner jo : <

Enig. De er så blottet for nyanser, og blottet for sosiale antenner, at de kan sammenliknes med de gode gamle AKP'erne. Fundamentalister som er så mer opptatt av teorien og "boka" at dette blir hellig for dem, og sosiale hensyn og empati er totalt fraværende. Jeg begynner å bli lei av spammingen deres.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...