Slimda Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 (endret) NYHETSVARSEL! Mette Marit er sykemeldt i 3 uker!!! *edit* Dette er toppsaken til Nettavisen for øyeblikket. Sukk... Endret 4. februar 2010 av Slimda Lenke til kommentar
Jens72 Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 "Fikk under to års fengsel for drapet på Therese" http://www.dagbladet.no/2010/02/05/nyheter.../drap/10260790/ Tragikomisk Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 Jon Stewart vs. Bill O'Reilly på The O'Reilly Factor. http://ccinsider.comedycentral.com/2010/02...e-and-unedited/ Lenke til kommentar
Raudridder Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 "Fikk under to års fengsel for drapet på Therese"http://www.dagbladet.no/2010/02/05/nyheter.../drap/10260790/ Tragikomisk Det er i overkant tragisk. Anstalten minner vel heller neppe om et fengsel som sådan. Lenke til kommentar
.... Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 (endret) Endret 3. januar 2012 av .... Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 Nå får dere slutte å gjenta hvor dårlig Dagbladet er blitt for ørtende gang og heller begynne å lese skikkelige aviser. Ærlig talt. Du har helt klart et poeng. Hvilket nok det flese av oss har tatt inn over oss og faktisk velger andre kanaler når vi ønsker å berike vår forståelse av verden. Derimot er det av allmenn interesse (kanskje særlig i en kategori for samfunn og politikk) at et av landets største nettsteder får landets overvåkningstjeneste til å fremstå som som en provokatør for ekstemistiske islamister uten at det har hold i virkeligheten. Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 Apropos bensin på bålet, gjett hvilken avis som hadde mohammed-grisebildet på forsiden i dag? Nå får dere slutte å gjenta hvor dårlig Dagbladet er blitt for ørtende gang og heller begynne å lese skikkelige aviser. Ærlig talt. Jeg synes det er litt lov til å være litt skuffet over at vi ikke har noen Le Monde eller New York Times her til lands. Men ja, det kan bli litt repetivt noen ganger, og Dagbladet-hakkingen kan være litt ensidig da nettutgaven av VG eller Aftenposten ikke er mye å skryte av de heller. Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 http://www.bt.no/meninger/kommentar/stroks...ok-1021555.html Spennende kommentar. Lenke til kommentar
.... Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 (endret) Endret 3. januar 2012 av .... Lenke til kommentar
b-real Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 Jon Stewart vs. Bill O'Reilly på The O'Reilly Factor. http://ccinsider.comedycentral.com/2010/02...e-and-unedited/ Så det intervjuet i går og jeg kan ikke si noe annet en WTH. Hold på å dø når de tok inn hun dama som satt å vurderte oppførselen hans etter intervjuet. Syke syke folk. Lenke til kommentar
toro6 Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 (endret) Etter å ha sett noe sånt kan det være fint å nøytralisere.. Med litt O'Reilly hos Letterman. Endret 6. februar 2010 av toro2 Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Du har helt klart et poeng. Hvilket nok det flese av oss har tatt inn over oss og faktisk velger andre kanaler når vi ønsker å berike vår forståelse av verden.Derimot er det av allmenn interesse (kanskje særlig i en kategori for samfunn og politikk) at et av landets største nettsteder får landets overvåkningstjeneste til å fremstå som som en provokatør for ekstemistiske islamister uten at det har hold i virkeligheten. Hvordan vet du dette? Jobber du der kanskje? ;) Lenke til kommentar
Vice Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Du har helt klart et poeng. Hvilket nok det flese av oss har tatt inn over oss og faktisk velger andre kanaler når vi ønsker å berike vår forståelse av verden.Derimot er det av allmenn interesse (kanskje særlig i en kategori for samfunn og politikk) at et av landets største nettsteder får landets overvåkningstjeneste til å fremstå som som en provokatør for ekstemistiske islamister uten at det har hold i virkeligheten. Hvordan vet du dette? Jobber du der kanskje? ;) Han har vel sett førstesideoppslaget til blekka som de fleste av oss andre? Trenger vel ikke jobbe noe spesielt sted for å ha fått med seg det?? Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 (endret) Han har vel sett førstesideoppslaget til blekka som de fleste av oss andre? Trenger vel ikke jobbe noe spesielt sted for å ha fått med seg det?? De fleste vil se på det som en ubetinget fordel å lese de innleggene man svarer på. Jeg vil foreslå at De prøver igjen. Endret 7. februar 2010 av de la Mancha Lenke til kommentar
Vice Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Han har vel sett førstesideoppslaget til blekka som de fleste av oss andre? Trenger vel ikke jobbe noe spesielt sted for å ha fått med seg det?? De fleste vil se på det som en ubetinget fordel å lese de innleggene man svarer på. Jeg vil foreslå at De prøver igjen. Nå er det jo slik at ironi ikke så ofte når frem på trykk, men tar gjerne den om det er tilfellet.... Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Nå er det jo slik at ironi ikke så ofte når frem på trykk, men tar gjerne den om det er tilfellet.... Ser du noe smilefjes? Jeg gjør ikke Man må gjerne få hevde at det ikke er hold i Dagbladets påstander, men så lenge man ikke har noen argumenter mot blir det hele nokså traurig lesning. Det er åpenbart at det er gunstig for POT å hause opp frykten i landet, da gir en deilig boost til budsjettet deres. Og kan man bebreide dem. Jeg er sikker på, at om de eneste muslimene jeg møtte, var dem jeg hentet ut fra hjemmet sitt, sammen med spikerbomber og våpen, så ville jeg sikkert vært noe skeptisk til Islam selv. Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Men nå er det en gang slik i den virkelige verden at selv om man har motiv, så betyr ikke det at man er skyldig. Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Man må gjerne få hevde at det ikke er hold i Dagbladets påstander, men så lenge man ikke har noen argumenter mot blir det hele nokså traurig lesning. Det er åpenbart at det er gunstig for POT å hause opp frykten i landet, da gir en deilig boost til budsjettet deres. Og kan man bebreide dem. Jeg er sikker på, at om de eneste muslimene jeg møtte, var dem jeg hentet ut fra hjemmet sitt, sammen med spikerbomber og våpen, så ville jeg sikkert vært noe skeptisk til Islam selv. Db.no vinkler saken slik at det tilsynelatende er pst sitt virke at det finnes noen linker på facebook gruppen deres. Hvem som helst kan gå inn på åpne grupper, uavhengig av hvilke sosiale medier, å linke til griser, muhammeder, 9-11 jøder, chemtrails, planet x, bombeskur for elite etc etc uten at det representerer hverken synet, holdninger eller atferd tilhørende den/de som har opprettet nett gruppen. At db.no da tilegner pst slike attributter så er det vanskelig å ikke mistenke dagbladet for å lage storm i et vannglass i hensiktet av flest mulige klikk. Det er trist at et av norges største nettsteder, som liker å fremheve seg selv som en seriøst samfunnsaktør, tyr til slike lettvinte løsninger. Forøvrig så driver jeg i renholdsbransjen! Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Db.no vinkler saken slik at det tilsynelatende er pst sitt virke at det finnes noen linker på facebook gruppen deres.Hvem som helst kan gå inn på åpne grupper, uavhengig av hvilke sosiale medier, å linke til griser, muhammeder, 9-11 jøder, chemtrails, planet x, bombeskur for elite etc etc uten at det representerer hverken synet, holdninger eller atferd tilhørende den/de som har opprettet nett gruppen. At db.no da tilegner pst slike attributter så er det vanskelig å ikke mistenke dagbladet for å lage storm i et vannglass i hensiktet av flest mulige klikk. Det er trist at et av norges største nettsteder, som liker å fremheve seg selv som en seriøst samfunnsaktør, tyr til slike lettvinte løsninger. Forøvrig så driver jeg i renholdsbransjen! Vel og bra dette, men er det ikke litt rart at de startet med sensur, først da Bhatti begynte å skrive der? Skal spare meg for billige Leon jokes Lenke til kommentar
b-real Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 I 2009 ble det i følge Autoretur vraket 98.189 biler i Norge.- Skrotingen gikk ned med 12 prosent fra 2008, sier Erik Andresen, som i tillegg til å være daglig leder i Autoretur, også er direktør i Bilimportørenes Landsforening. Gjennomsnittsalderen på norske personbiler øker stadig og er nå oppe i 10,4 år. Det er høyt i forhold til sammenlignbare land (se tabell nederst). Andresen mener fallet i skrotingen skyldes to faktorer. - Størrelsen på vrakpanten har stått stille i ti år, den kunne i det minste vært inflasjonsjustert, da ville den ligget på omkring 2000 kroner nå, sier Andresen og fremholder at også sommerens debatt om økt vrakpant må ta litt av skylda. - Folk har nok sittet litt på gjerdet i påvente av en oppjustering som ikke kom. Statistikk fra Opplysningsrådet for veitrafikken viser at vi i 2009 hadde 2.242.721 registrerte personbiler i Norge. Tallet økte fra 2008 med 45.051 biler. Gjennomsnittsalderen på norske personbiler økte samtidig fra 10,3 til 10,4 år. I 2007 var gjennomsnittsalderen 10,2 år. - Utfordringen er bilavgiftene. Folk burde ha råd til å bytte ut denne gamle bilparken, sier kommunikasjonsrådgiver i NAF Jan Ivar Engebretsen. Vente på elbiler? Debatten gikk ifjor også i Stortinget, der opposisjonen fremmet et forslag om å heve vrakpanten på biler. Miljøvernminister den gang, Erik Solheim, avviste forslaget: "Så la oss vurdere dette forslaget igjen om to–tre år, når miljøbilene, de elektriske bilene hvor du kan ha tre barn i baksetet og fullt bagasjerom med kofferter, er på markedet. Da kan tidspunktet være inne." - Dette er helt feil, det finnes lavutslippsbiler allerede nå, og det er meningsløst å kjøre rundt i de miljøbelastende bilene i påvente av dette, sier Erik Andresen. Sist vrakpanten ble hevet var i 1996, da doblet skrotingstallene seg og gjennomsnittsalderen på norske biler sank fra 10,4 til 9,9 år. Myndighetenes ansvar NAF sier 6-7 år er en akseptabel gjennomsnittsalder for den norske bilparken, i Europa forøvrig ligger gjennomsnittsalderen på omkring åtte år. Engebretsen mener at like viktig som miljøaspektet, er trafikksikkerheten. - Vi trenger hjelp fra myndighetene hvis vi skal få til det de mener vi skal gjøre, sier Engebretsen. Andresen sier Autoretur kan tilrettelegge for et effektivt innsamlingsnettverk, slik at det blir enkelt å levere de gamle bilene. - Men gulroten er det myndighetene som må stå for, sier Andresen. Hvor lenge skal vi vente med å øke vrakpanten egentlig? Virket jo bare imot sin hensikt å holde fast vrakpanten jo.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå