Slimda Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 Ei 13 år gammel saudiarabisk jente er dømt til 90 piskeslag for å ha tatt med seg en mobiltelefon på skolen. En domstol i byen Jubail øst i Saudi-Arabia har avgjort at jenta skal få piskeslagene mens skolekameratene ser på. Hun er samtidig dømt til to måneders fengsel, skriver den saudiarabiske avisa Al-Watan ifølge britiske Daily Mail. Ser ikke noen kilde, men det er helt forkastelig. Og 90 piskeslag, det er vel det samme som dødsstraff. http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=591161 Lenke til kommentar
.... Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 (endret) Endret 8. februar 2012 av .... Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 spør dog bare om et forslag for å hjelpe meg på vei. Spør i denne kategorien: Skole og leksehjelp Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 http://www.ba.no/nyheter/article4820376.ece Demonstrasjoner fra ekstremister mot en strippeklubb i Bergen. Mine kilder forteller meg at det blir mot-demonstrasjon. Jeg skal besøke denne strippeklubben kun fordi at det kommer til å irritere en eller annen radikal feministekstremist. Og selvsagt gni det inn på vei dørene. Anbefaler alle til å gjør det samme. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 Skulle tatt turen innom om jeg bodde i Bergen, men stå på for et fritt land uten Ottar. Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 Liker Dreams sin tilnærming til demonstrasjonen - de skal få kaffe for det er jo kaldt ute! Det som er veldig synd i debatten omkring Dreams og lignende establesment er motargumentene mot Ottar&Co bortimot utelukkende går på utseende til aksjonistene. Frister nesten å stå på siden av Ane Aadland, til tross for hennes kjipe meninger, pga. enda mer stupide motargumenter. Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 Vel, det er jo en kuriositet at det hovedsaklig er, hva skal man si, kvinner som ikke akkurat er noe drøm for øye som protesterer kraftig mot at kvinner viser seg frem. Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 Det er korrekt, Rampage. Og hvorfor står ikke Ottar på Strandkaien (horestrøket i Bergen) og deler ut kaffi, og prøver å hjelpe de som faktisk har blitt utsatt for trafficking og overgrep? Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 Det som er veldig synd i debatten omkring Dreams og lignende establesment er motargumentene mot Ottar&Co bortimot utelukkende går på utseende til aksjonistene. Satt veldig (veldig veldig) på spissen så kan man si at det blir som å si at gjeldsofte skal klage på at andre har formue. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 Og hvorfor står ikke Ottar på Strandkaien (horestrøket i Bergen) og deler ut kaffi, og prøver å hjelpe de som faktisk har blitt utsatt for trafficking og overgrep? Fordi de er en gjeng med skrullinger? Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 Vel, det er jo en kuriositet at det hovedsaklig er, hva skal man si, kvinner som ikke akkurat er noe drøm for øye som protesterer kraftig mot at kvinner viser seg frem. Kuriositet i beste fall, men når utseende blir brukt som grunn til at FMSAKs tilhengere tar feil så blir det dessverre fordummende. At Ottar tar feil bør enkelt argumenteres i mot enn at Ane Aadland er stygg. Tilsvarende, er Ane Aadland grisedeilig har hun da også rett? Bare la meg presisere at min initielle kommentar ikke er rettet mot forumet eller noen av dens medlemmer som jeg kjenner til. Mer en kommentar på at Ottar tross alt blir møtt med enda større dumskap/primitivitet på andre medier som FB, nettaviser etc. enn de selv presterer å komme med. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 (endret) http://www.ba.no/nyheter/article4820376.ece Demonstrasjoner fra ekstremister mot en strippeklubb i Bergen. Mine kilder forteller meg at det blir mot-demonstrasjon. Jeg skal besøke denne strippeklubben kun fordi at det kommer til å irritere en eller annen radikal feministekstremist. Og selvsagt gni det inn på vei dørene. Anbefaler alle til å gjør det samme. Personlig blåser jeg i hele saken, har vært på strippeklubb i utlandet, uten å ta varig skade av det. Men har lyst til å si at da har du jammen lite å gjøre, om du virkelig gjør det kun for å provosere edit: No offense. Kanskje jeg er litt misunnelig på akkurat det, da jeg har litt for mye akkurat nå. Endret 22. januar 2010 av AvieN Lenke til kommentar
Kalinken Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 Liker Dreams sin tilnærming til demonstrasjonen - de skal få kaffe for det er jo kaldt ute! Det som er veldig synd i debatten omkring Dreams og lignende establesment er motargumentene mot Ottar&Co bortimot utelukkende går på utseende til aksjonistene. Frister nesten å stå på siden av Ane Aadland, til tross for hennes kjipe meninger, pga. enda mer stupide motargumenter. Problemet med å skulle imøtegå Ottars påstander med rasjonell argumentasjon er jo at Ottar ikke kommer med noe rasjonelt i utgangspunktet. De kommer med helt subjektive påstander om at strippeklubber er kvinneundertrykkende, uten å argumentere for hvorfor det er sånn. De starter debatten på et latterlig lavt nivå, derfor er det selvsagt ikke rart at folk fortsetter den på samme nivå. Og hadde jeg bodd i Bergen hadde jeg sikkert demonstrert mot Ottar. De er en av de mest reaksjonære og kvinneundertrykkende organisasjonene jeg kjenner til. De mener at voksne kvinner ikke er i stand til å bestemme over egen seksualitet eller egen kropp, så de er etter min mening omtrent på linje med konservative muslimer som mener at kvinner som ikke går med burka er horer, riktignok på et litt annet nivå. Det er folk som dem som er skyld i at så mye seksualitet fortsatt er skambelagt og tabu. Hadde folk bare akseptert at folk har forskjellig seksualitet, ønsker og behov, uten å dømme dem for at de har andre enn dem selv, hadde vi fått et mye friere og bedre samfunn. Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 None offence taken Går forsåvidt ikke på strippeklubb for strippeklubbensskyld, mer fordi at jeg nekter at ekstremister og fanatikere skal få lov til å trå sine syn nedover hodene på folk flest. Lenke til kommentar
.... Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 (endret) Endret 8. februar 2012 av .... Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 Problemet med å skulle imøtegå Ottars påstander med rasjonell argumentasjon er jo at Ottar ikke kommer med noe rasjonelt i utgangspunktet. De kommer med helt subjektive påstander om at strippeklubber er kvinneundertrykkende, uten å argumentere for hvorfor det er sånn. De starter debatten på et latterlig lavt nivå, derfor er det selvsagt ikke rart at folk fortsetter den på samme nivå. Jeg finner argumentet -Stripping er kvinneundertrykkende, til tross for at det står alene, av en høyere karakter enn argumentet -Du tar feil fordi du er stygg. Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 (endret) Tror ikke det er noen som har argumentert med at "du tar feil fordi du er stygg", det er vel mer i retningen "eneste grunnen til at du synes det er kvinneundertrykkende er fordi du er stygg og aldri vil bli sett på samme måten". Endret 22. januar 2010 av Rampage Lenke til kommentar
Kalinken Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 Problemet med å skulle imøtegå Ottars påstander med rasjonell argumentasjon er jo at Ottar ikke kommer med noe rasjonelt i utgangspunktet. De kommer med helt subjektive påstander om at strippeklubber er kvinneundertrykkende, uten å argumentere for hvorfor det er sånn. De starter debatten på et latterlig lavt nivå, derfor er det selvsagt ikke rart at folk fortsetter den på samme nivå. Jeg finner argumentet -Stripping er kvinneundertrykkende, til tross for at det står alene, av en høyere karakter enn argumentet -Du tar feil fordi du er stygg. Som Rampage er inne på er motargumentet et hakk mer raffinert enn det du fremstiller, men jeg er enig at det også er lavmål. Det jeg ikke er enig i er derimot påstanden din om at "strippeklubb er kvinneundertrykkende"-argumentet er noe bedre. Begge to er subjektive, ubegrunnede påstander av tvilsom karakter, og å skulle finne hvilken som er minst subjektiv, ubegrunnet og tvilsom blir bare flisespikking. Ingen av dem holder som argumentasjon i en offentlig debatt i et ettersigende opplyst land. Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 Et knippe kommentarer på Anti-Ottar gruppen på facebook. - Ottar= hau med utrolig stygge lesbiske kvinner som ikke klarer og få mann! -Jeg skulle klart å ta Ottar alvorlig hadde det vert en strøken dame fra ottar som sto og skreik NEI TIL SALG AV KVINNEKROPPEN !!! Men når bur uglen av et såkalt kvinne menneske står der og skriker på retferdighet og annet klarer jeg ikke å se annet enn misunnelse.. Barber dere under armene, på bena og i trynet og plukk... brynet og oppfør dere som kvinner Ottar SÅ SKAL JEG TA DERE ALVORLIG !!!!!!!!!!!! - Et ord om kvinneforeningen ottar... ka vett di om damer? når di e så jævla mandinge sjøl at me ikkje kan se bag eller fram på di? -eneste grunnen til at disse ottar damene vil stenge strippe klubben er av at de ikke tåler at damer som er 1000 ganger deiligere enn de selv har kropp til og opptre foran folk... hør her ottar! bare for at dere er noen sure kvinnfolk som ikke har et fint liv betyr ikke det at det gir dere rett til og føkke opp for oss ...som faktisk har det! få dere ett ligg av og til... det er det jeg kan skrive ut på resept til dere! For ordens skyld dette er et utdrag, og ikke alle kommentarene i denne gruppen var av slik karakter. Likefullt var det ikke langt mellom dem. Videre så har også debattene på ulike nettaviser, eksempelvis BT.no hvor innleggende blir godkjent før publisering, vært fulle av ytringer om utseende. Det hjelper ikke saken til tilhengere av stripping å argumentere på første avdeling barneskole nivå. Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 Det er da ikke motargumenter, det meste er bare karakteristikk som forklarer i noen grad hvorfor Ottar mener som de mener og hvorfor folka ikke kan ta de seriøst. Jeg vil tro at selve debatten rundt stripping generelt er hakket mer intellektuell enn det der. Men som sagt, Ottar selv legger jo standarden ganske lavt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå