Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

For fra spøk til alvor, er blitt veldig imponert av vår utenriksminister, syntes han håndterte denne saken veldig bra. SV bør være glad for dyktige brannslukkere hos AP 

5412703[/snapback]

 

Helt enig, hver gang han snakker på TV er han veldig rolig og du får et inntrykk av at dette er en kar som vet hva han snakker om. Var morsomt å se på debatten med han, hagen og bondevik, hvor stakkars Ghar Støre måtte si det samme om og om igjen, at Halvorsens holdninger ikke er regjeringes holdninger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men husk,det er media som blåser dette opp, er da andre og som har gjordt tabber i tidligere regeringer uten den voldsomme mediadekningen.

Årsaken er jo at denne sammensetningen er ny og det at SV er kommet med gjør jo at media leter etter alt mulig for å blåse det opp, deres store drøm er jo at denne regeringen skal falle, det er uintresangt at de fører en politikk til beste for landet, det er ike det som selger :hmm:

 

Var morsomt å se på debatten med han, hagen og bondevik, hvor stakkars Ghar Støre måtte si det samme om og om igjen, at Halvorsens holdninger ikke er regjeringes holdninger.

 

Og nettop dette blir for dumt av media å mase om,de vet jo like godt som enhver oppegående person at her er det tre partier med forskjellig politikk og at regeringen er et kompromiss mellom dem, dette er jo ikke nytt det har vi jo hatt i flere år nå med forskjellige regeringer .

 

Greit nok at Kristin ikke skulle uttalt seg om dette siden hun er i regeringen,men den saken har hun beklaget og jeg vil se den personen fra et hvilket som helst annet parti som er tøff nok til å uforbeholdent gå ut i media og beklage slik hun gjorde, slikt skal det karakter og styrke til å gjøre :thumbup:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Men husk,det er media som blåser dette opp, er da andre og som har gjordt tabber i tidligere regeringer uten den voldsomme mediadekningen.

 

Jeg nevner i fleng de jeg kommer på de siste par årene; Devold, Normann, Bondevik, Jagland, Høybråthen, V.S.Haugland, Tønne, Solberg.

 

Er nok flere, dette var et par sekunders "brainstorm". Media trykker det som selger,men enkelte serverer dette til dem på sølvfat. Men i utlandet er det minst like stor (om ikke større) fokus på at Norge har økt valfangstkvoten, innført kartongavgift og ikke minst at flere store selskaper er blitt svartelistet mtp investering med oljefondet.

 

Personlig har jeg inntrykk av at AP slipper lett unna etter Stoltenberg kom til roret, under Jagland sine ti år var det værre. Men det er min høyst individuelle mening. FRP er blitt mindre fokus på, årelang trening og opprenskning har nok medført at de er blitt flinkere til å håndtere media.

Og nettop dette blir for dumt av media å mase om,de vet jo like godt som enhver  oppegående person at her er det tre partier med forskjellig politikk og at regeringen er et kompromiss mellom dem, dette er jo ikke nytt det har vi jo hatt i flere år nå med forskjellige regeringer .

 

Men så vet også enhver oppadgående person at når man er statsråd så er det regjeringens syn man skal fremme og må skille denne rollen. Men det visste ikke Halvorsen, hun gjennomførte det ihvertfall ikke i praksis. Men hun vet det nok nå. Er hun en idiot så gjentar hun feilen, men jeg tviler på at det vil skje. Hun vil vokse på dette her, selv om det er tris med Erasmus Montanus logikken til enkelte som tyr til idioti sammenligning og stempler henne som antisemetist.

 

Greit nok at Kristin ikke skulle uttalt seg om dette siden hun er i regeringen,men den saken har hun beklaget og jeg vil se den personen fra et hvilket som helst annet parti som er tøff nok til å uforbeholdent gå ut i media og beklage slik hun gjorde, slikt skal det karakter og styrke til å gjøre  :thumbup:

 

Men så er også feilen hun begikk såpass grov. Det er barnelærdom at en som er i regjering skal fronte regjeringens syn og må for all del ikke blande kortene. Håper hun har lært, Norge trenger ikke en finansminister som roter det til for utenriksmininisteren eller setter Norges viktige rolle som forhandler i midtøsten i fare.

 

Personlig mener jeg hun burde gått av og gitt plassen til en mer kompetent. Men så er jeg såpass kynisk og kravstor på det feltet at jeg tidligere har ønsket bl.a. halve den forrige regjering sin avgang. Er bare drømmetenking :D

Men man må realistisk forvente rot når det ikke utelukkendes er kravet til kompetanse som avgjør hvem som får hvilken stilling. De beste lederene i Norge finner man nok ikke i politikken dessverre.

Lenke til kommentar
Men så vet også enhver oppadgående person at når man er statsråd så er det regjeringens syn man skal fremme og må skille denne rollen.

 

Tror nok hun visste det,men i kampens hete er det lett å glemme seg bort, og har du først sagt noe som selger så gir media fan i om du prøver å rette på det.

Var jo nylig en som fortalte et eksempel på det,han hadde snakket med en jornalist og hun tok opp samtalen på bånd,etter at hun var dratt kom han til å tenke på at noe han så kunne tolkes begge veier og den gale veien om det ble tatt ut av sammenhengen, så han rigte dama men svaret var "joda jeg skjønnte det,men jeg må bruke det for hva det er verd i avisen vår"

At Kristin gjorde en tabbe,ja det er greit. Men jeg ønsker som sagt å se den politikern som kan stille seg ved siden hennes når det gjelder å ha mot og ydmykhet til å beklage dette ikke bare til regeringen men direkte til det norske folk.

Tror det blir temmelig glissent i den rekka :)

Lenke til kommentar
Har noen en link til en Wikipedia-artikkel som tar for seg Midtøsten-konflikten? Jeg finner ikke noen, og det er jo meget merkverdig.

5416461[/snapback]

Jeg vil anbefale skriftlige, akademiske og anerkjente kilder, på nett finner du propagandistiske sider satt opp av begge sider for å skaffe tilhengere til deres syn, sjelden er det objektivt. Nett er ikke den beste ressursen til alle typer informasjon.

Lenke til kommentar

Debatten på Holmgang i kveld om AP/LO vs. Frp: Tror dere seerne gjennomskuet AP/LO?

 

 

 

På ene siden sier de at Frp har mange gode enkeltsaker, men for å avsløre Frp må man se på hele programmet og på helheten.

 

Måten AP/LO skal avsløre denne helheten på er å trekke ut enkeltsaker og presentere disse vinklet fra AP/LO sin side. :D

 

 

Lenke til kommentar
Debatten på Holmgang i kveld om AP/LO vs. Frp: Tror dere seerne gjennomskuet AP/LO?

 

 

 

På ene siden sier de at Frp har mange gode enkeltsaker, men for å avsløre Frp må man se på hele programmet og på helheten.

 

Måten AP/LO skal avsløre denne helheten på er å trekke ut enkeltsaker og presentere disse vinklet fra AP/LO sin side. :D

 

 

5424078[/snapback]

 

Nei de gjennomskuer ingen ting desverre og når jeg sier desverre mener jeg ang FRP, dette fordi det finnst ikke en eneste politiker i Norge som klarer å målbinde Karl Ivar, ingen er så til de grader flink til å manipulere folk som han.

Det finnst kun en måte å gjennomskue FRP på og det er at de får regeringsmakt ved neste valg og da helst alene, etter en slik periode vil jeg tippe de er nede på omtrent samme oppslutning som Venstre har i dag, husk FRP har aldrig måtet stå til annsvar for sine lovnader.

For alle oss som kan huske noen mnd tilbake så hadde vi et valg og før dette valget så anngrep daverende regerin og FRP arbeiderpartiet fordi de ville bruke 2 milliarder mere en daværende regering, dette ville bli krise for Norge og føre til både det ene og det andre.

Det blir da litt ironisk å tenke på at FRP har i sitt forslag en økning på over 20 milliarder altså det tidoble av det ap økte med.

Noen som ser at det blir en brist her.

Det som imidlertid er synd er at Karl Ivar trekker seg ut til neste år og det betyr at Siv overtar, neida bare rolig Siv er en dyktig politiker, men husk mange stemmer FRP nettop på grunn av Karl Ivar. Dermed vil FRP sin fremgang stagnere eller gå tilbake, og hvorfor er det synd?? Jo fordi jeg som sagt ønsker at de skal få regere alene en periode, da får vi se hvordan det går med norske arbeidsplasser når alle deres løfter skal innfris, når arbeidsmiljøavtalen skal fjernes , når tariffavtalene skal fjærnes osv. osv.

Lenke til kommentar
Debatten på Holmgang i kveld om AP/LO vs. Frp: Tror dere seerne gjennomskuet AP/LO?

 

 

 

På ene siden sier de at Frp har mange gode enkeltsaker, men for å avsløre Frp må man se på hele programmet og på helheten.

 

Måten AP/LO skal avsløre denne helheten på er å trekke ut enkeltsaker og presentere disse vinklet fra AP/LO sin side. :D

 

 

5424078[/snapback]

 

Nei de gjennomskuer ingen ting desverre og når jeg sier desverre mener jeg ang FRP, dette fordi det finnst ikke en eneste politiker i Norge som klarer å målbinde Karl Ivar, ingen er så til de grader flink til å manipulere folk som han.

5424215[/snapback]

Manipuleringen bedrives ikke av vedkommende som uttaler seg om sitt partiprogram, men av dem som forsøker å late som om Hagen lyver og manipulerer.

 

Eller sagt på en annen måte: Når man ikke har noen sak, så tar man person i stedet. Det er derfor man forsøker å ta Hagen i stedet, og fremstille han som en dyktig manipulator.

 

Hagen har dessuten en lett jobb. Han trenger bare referere hva Frp står for, og det er noe han kjenner ut og inn. Han trenger ikke sitte å komme med billig retorikk. Derfor kan han heller komme med klar tale.

 

et finnst kun en måte å gjennomskue FRP på og det er at de får regeringsmakt  ved neste valg og da helst alene,

5424215[/snapback]

Igjen et uttrykk for at man ikke makter å møte Hagen på sak!

 

Hvis man hadde en god SAK mot Hagen, så trengte man ikke bruke slike billige retoriske triks som du forsøker deg på her. Da kunne man diskutert saken, og vunnet på den.

 

For alle oss som kan huske noen mnd tilbake så hadde vi et valg og før dette valget så anngrep daverende regerin og FRP arbeiderpartiet fordi de ville bruke 2 milliarder mere en daværende regering, dette ville bli krise for Norge og føre til både det ene og det andre.

5424215[/snapback]

Selektiv hukkomelse mener du? :D

 

Det blir da litt ironisk å tenke på at FRP har i sitt forslag en økning på over 20 milliarder altså det tidoble av det ap økte med.

Noen som ser at det blir en brist her.

5424215[/snapback]

En ting som ikke brister av dette er Frp sitt program. For dette er igjen bare et forsøk på å ta partiet og skade Frps troverdighet, igjen en erstattning for at man ikke evner å ta Frp på sak.

 

Det som imidlertid er synd er at Karl Ivar trekker seg ut til neste år og det betyr at Siv overtar, neida bare rolig Siv er en dyktig politiker, men husk mange stemmer FRP nettop på grunn av Karl Ivar.

5424215[/snapback]

Vi får se på det. Undervurdering av Frp'ere er ikke noe nytt.

 

Off topic: Carl staves med K. Har lagt merke til at du gjør den feilen veldig ofte.

 

Dermed vil FRP sin fremgang stagnere eller gå tilbake, og hvorfor er det synd?? Jo fordi jeg som sagt ønsker at de skal få regere alene en periode, da får vi se hvordan det går med norske arbeidsplasser når alle deres løfter skal innfris, når arbeidsmiljøavtalen skal fjernes , når tariffavtalene skal fjærnes osv. osv.

5424215[/snapback]

Du må være litt mer kritisk til det du hører. ;)

Lenke til kommentar

Carl I. Hagen massakrerte Ap-skrullingen og LO-pampen! Det var helt uvirkelig å se på. Sosialistgutta var selvmotsigende og unnvikende. De klarte ikke å komme med noe konkret, og når de prøvde på det så snudde Hagen argumentene rundt og brukte dem til sin fordel.

 

Det verste er at LO-pampen og Ap-skrullingen ble konfrontert med sitt hat mot velgerne flere ganger, og de klarte ikke å ro seg unna selvmotsigelsen i at de ikke undervurderer velgerne - at de mener at velgerne vet hva de stemmer på samtidig som de trenger å lære om Frp for de vet ikke egentlig hva partiet står for likevel.

 

Tror de velgerne er idioter?!

 

Hagen eide sendingen i går. Det var bare helt rått å se på.

 

Jeg begynner å lure på om Ap-skrullingen og LO-pampen har fått betaling av Frp for å fremstå som komplette idioter, for gårsdagens debatt plasserte Hagen der han elsker å være - i rampelyset, der han kan fyre løs om politikken sin. Er dette Frps strategi? Å bli angrepet av motstanderne for så å PWN'e dem totalt?

Lenke til kommentar

Hagen vant debatten så det suste. Han slaktet sosialistpampene.

 

Jeg synes du skal være forsiktig med å uttale deg om hva som ville vært en katastrofe for landet eller ikke, for du vet tydeligvis ingenting om hverken Høyre eller Frp bortsett fra det sosialistkameratene dine har hjernevasket deg til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...