Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si

Anbefalte innlegg

Isolasjonen er problemet, da. Ikke PC-en eller spillet/-ene i seg selv.

Selvsagt. Det hadde vært akkurat det samme, om hekling eller korstingsbroderi var like fengende. Det blir ett fett om man trer i en tråd eller ser hoder eksplodere i blod med et trykk på ens Desert Eagle .44 Magnum.

Endret av AvieN
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+891234

Ville du følt deg diskriminert om du som mann ikke fikk jobbe som servitør på Hooters? Likestillingsombudet to the rescue!

Den amerikanske restaurantkjeden Hooters ønsker å etablere seg i Stavanger, men Likestillingsombudet mener virksomheten vil være i strid med norsk lov.

I likhet med andre restauranter serverer Hooters mat og drikke, men i motsetning til konkurrentene, består servitørene utelukkende unge kvinner iført tettsittende topper og korte shorts. Kjedens eget nettsted slår fast at servitørene skal virke seksuelt tiltrekkende.

– Hvis en arbeidsgiver lyser ut stillinger der bare kvinner kan søke og det ikke er noen saklig grunn til at bare ett kjønn kan ansettes, er dette brudd på likestillingsloven, sier Bjørg Unstad, leder for samfunnsavdelingen hos Likestillingsombudet, til Stavanger Aftenblad.

Det er riktignok lov å diskriminere i noen tilfeller ved bare å rette seg mot ett kjønn, men i denne saken vil dette etter all sannsynlighet ikke være en saklig grunn, mener hun.

Hun går enda lengre og kaller det forkastelig at arbeidsgivere kan stå bak en slik ansettelsespolitikk.

– Jeg kan ikke se noen grunn til at serveringssteder rettet mot allmennheten bare skal ha unge kvinner som serveringspersonell, sier Unstad.

Likestillingsombudet skeptisk til Hooters

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234
Mon tro om de også vil komme med krav om 50% mannsandel til strippeklubben i fiskerlandsbyen litt lengre nord?

http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Strippegje...paa-998391.html

Heh. Danser Lise Raanes vil ha seg frabedt "hjelp":

- De som protesterer for kvinner sin del mener det sikkert godt, men det er ingen av oss som er jomfruer i nød som trenger å reddes.

Men noen mennesker, og dessverre myndighetene, kan ikke la være å stikke nesa i saker de ikke har noe med.

Lenke til kommentar

Nok en kjendis er ute med støtte til den menneskefiendtlige ideologien fra "The Secret".

De fattige og syke kan altså skylde på seg selv for at de ikke er positive. Det er tydelig at priviligerte mennesker ikke er istand til å forstå at andre må jobbe og slite for å dekke primærbehov, mens de selv kan sitte i overfloden og filosofere.

Lenke til kommentar

Dinside: Norge kan få nye pengevalører

Debatten dukker opp atter en gang. Jeg håper som alle tidligere ganger at 1000-lappen forsvinner på grunn av at bankkort er bedre når man skal betale store beløp. Jeg håper også at 50-øringen forsvinner. Prisene behøver selvsagt ikke å endres akkurat som vi fortsatt kan se ting til 9,90 selv om 10-øringen har vært ute av sirkulasjon i 18 år. Avrunding er også et mindre problem nå enn før på grunn av at man oftere bruker bankkort som gir eksakte beløp selv om det er 123 kroner og 45 øre. Den nye 2-kroningen har jeg hverken noe for eller i mot ennå.

Lenke til kommentar
Det er faktisk mulig å "tenke" seg frisk.

Kanskje ikke fra kreft og lignende, men andre "lettere" sykdommer går. Placebo-effekten er jo et veldig godt eksempel på dette.

Å tenke seg frisk fra lettere psykiske problemer, ja. Men nå var det jo kreft hun snakket om. Og det er stort sett medikamenter som testes mot placebo-effekten. Er man kreftsyk så har positiv tenking vist seg håpløst ineffektivt sammenliknet med medisinsk behandling. Uansett, hun snakker om forebygging her. Det er generelt en god ide å være positiv, men dette stinker av den nedlatende kvasi-filosofien fra makkverket "The Secret".

Endret av mad_arab
Lenke til kommentar
Nok en kjendis er ute med støtte til den menneskefiendtlige ideologien fra "The Secret".

De fattige og syke kan altså skylde på seg selv for at de ikke er positive. Det er tydelig at priviligerte mennesker ikke er istand til å forstå at andre må jobbe og slite for å dekke primærbehov, mens de selv kan sitte i overfloden og filosofere.

Jeg vet ikke om jeg vil kalle budskapet til The Secret menneskefientlig, men at det er kvasivitenskapelig og passiviserende kan jeg gå med på. Problemet med budskapet er at å fortelle noen at de bare trenger å tenke på noe lenge nok og intenst nok for å oppnå sine mål er at det minsker insentivet til å faktisk handle, som er forutsetningen for at noe faktisk skjer. I tillegg til at det preker en tilnærmet ubegrenset tro på at positiv tankegang kan hjelpe med alle problemer. Positivitet er selvfølgelig gunstig, men det er ikke noen vidunderkur for enhver problemstilling du kan møte på i livet.

Det finnes mye bedre og mer konkret self-help-materiale der ute, men det er et problem at populariteten ikke korrelerer med de faktiske resultatene materialet faktisk kan gi dem som leser det, men hva som gir mest bombastiske løfter iforhold til i hvor mye bedre livet ditt vil bli hvis du leser boken.

Lenke til kommentar

Gårsdagens forsider i riksavisene illustrerer godt mitt inntrykk av deres nivåforskjell i seriøsitet. (Men selv Dagbladet kan ikke måle seg med nisjeaviser som Dagsavisen og Klassekampen)

Kjendis-skandale (og et snev av seksuelt fokus)

post-3851-1263298507.png

Initiativ til samfunnsdebatt om dysleksi

post-3851-1263298497_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Gårsdagens forsider i riksavisene illustrerer godt mitt inntrykk av deres nivåforskjell i seriøsitet. (Men selv Dagbladet kan ikke måle seg med nisjeaviser som Dagsavisen og Klassekampen)

Kjendis-skandale (og et snev av seksuelt fokus)

[*bilder]

Faktisk så finner jeg VG mer seriøs enn DB.

Mens VG fremstiller seg selv som det VG er så vil DB vise seg som noe DB ikke er.

Fra ditt eksempel, hvor Erna "homser" litt for homse saken og får en første side på det så er det en ærlig sak. Imens så kommer "seriøse" DB med en spekulativ forside om at Erna-hjernen kobler feil innimellom.

Guttungen som drepte jentungen i Trøndelag for en tid tilbake hadde er berettiget stor font om feilkobling. Ikke en av landets fremste politikkere!

Hvilket for meg er grunnen til at jeg ikke kjøper DB lenger, for så lenge det er same shit, different wraping så lander mine kroner hos dem som er ærlig på det.

Og ønsker jeg meg aviser som går i dybden så har det jo blitt nevnt mange gode alternativer her allerede!

:)

Lenke til kommentar
Faktisk så finner jeg VG mer seriøs enn DB.

Mens VG fremstiller seg selv som det VG er så vil DB vise seg som noe DB ikke er.

Uenig her. DB har noenganger gode og innsiktsfulle artikler (selv om de ikke kommer oftere enn ca. hvert skuddår), mens det jeg har lest av VG stort sett utelukkende er dårlig. Pluss at layout'en til VG, både på nett og papir, er så stygg.

Lenke til kommentar
Uenig her. DB har noenganger gode og innsiktsfulle artikler (selv om de ikke kommer oftere enn ca. hvert skuddår), mens det jeg har lest av VG stort sett utelukkende er dårlig. Pluss at layout'en til VG, både på nett og papir, er så stygg.

Jeg er langt fra uenig, men den gjennomgående kvaliteten til DB er langt fra å være den kulturelle bastion med dybdejournalistikk i samfunnsaktuelle problemstillinger som de engang var og som de fremdeles ønsker/later til å være.

Det skjer, men langt for sjeldent til tabloidismen skinner for hardt igjennom.

VG er ærlig på å være tabloide (Se & Hør i dagsformat) mens DB ikke er det. Og man skal ha for ærlighet! :cool:

Lenke til kommentar

Same shit, different wrapping.

Jeg har mer sansen for VG av samme grunn som en over nevnte. De legger ikke skjul på at de er en tabloid drittavis. Dagbladet prøver å utgi seg for noe annet, men er gjerne enda værre enn VG.

Vil en eventuell død for Dagbladet kanskje føre til at VG kan senke se-og-hør-mentaliteten da de ikke får samme konkurranse?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...