monzilla Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Dette er miljøterrorister som prøver å innta en offerrolle. Problemet med slike folk er at man ikke kan gi de noe som helst. Hvis man prøver å gi de en smule, så biter de i hele hånden. Det skjønner selvsagt ikke slike fanatikere som dette. Nei, takke meg til miljøfolk som Kurt Oddekalv, som kaller en spade for en spade. Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Sa noen skadefryd? Nei her må de lete lenge etter sympati, kikket så vidt på dokumentarserien på Discovery om Watson & Co. og det er pur faenskap de driver med... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Uten pressestøtte, må Dagsavisen gjøre radikale endringer eller dø. Fjerner man pressestøtten så kan vi redde flere liv i både trafikken og sykehusene ved å bruke pengene der i stedet for å bidra til økt avkastning for Avis-eierne. Er det noen som har noen gode estimater på hvor mange liv man "ofrer" ved å bruke 1,3 milliarder på pressestøtte i stedet for sykehus og veier? (Saftig spissformulert, men dere ser vel poenget?) Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Jens bruker samme retorikken fanatisk. En milliard til dèt og dèt bety en milliard mindre til helse, eldre og skole. Med andre ord, minst like populistisk som FRP. Bare legg merke til det, denne retorikken bruker Jens til absolutt alt. Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Forøvrig, http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Lover-aksj...ubb-997159.html Skal bli en fin kveld på byen i helgen. Og ja, jeg bruker proposjonalitetsprinsippet mot Kvinnegruppen Ottar. Utøver de vold mot meg, så er det meg en sann glede å forsvare meg. Spesielt mot fanatikere som dette. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 (endret) Er det noen som har noen gode estimater på hvor mange liv man "ofrer" ved å bruke 1,3 milliarder på pressestøtte i stedet for sykehus og veier? Tja, mange måter å måle dette på. Hvor ser du det som naturlig å bruke pengene? Jeg ville brukt de der man kan redde flest mulig liv billigst mulig, og baserer et lite tankeeksperiment på det. Jeffrey Sachs har anslått at det koster $3mrd årlig å bli kvitt malaria, jfr NY Times. Et meget konservativt estimat på antall døde av malaria hvert år er 1 million mennesker (lave enden av estimate på Wikipedia). Hvis vi videre forutsetter linearitet – altså at det å betale 10% av $3mrd vil løse 10% av problemet – vil 1.3 milliarder kroner kunne dekke 7.6% av behovet for å fjerne malaria. Nå er det ikke nødvendigvis slik at dette er lineært, men siden dette uansett er et tankeeksperiment er ikke slike operasjonelle problemer det en bør ta særlig hardt på. 7.6% av 1 million er 76000. Altså koster den norske pressestøtten 76000 afrikanske liv årlig. Et hakk videre: Norges Journalistlag har rundt 9500 medlemmer, og sier selv dette dekker så godt som alle norske journalister. Nå er det mange mediebedrifter som ikke får pressestøtte, så la oss anslå at totalt antall ansatte i bedrifter som får pressestøtte er 9500 (også ikke-journalister har jo glede av subsidiene). Da koster det 8 afrikanske liv årlig å sørge for at en ansatt i en norsk mediebedrift får beholde jobben sin det neste året. Endret 6. januar 2010 av Euklid Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 .. forutsatt at alle norske aviser går konkurs hvis pressestøtten fjernes. monzilla: Jeg er klar over det. Det er derfor jeg skrev at det var kraftig spissformulert. Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Bra, da tolket jeg det riktig. Det værste er bare at ingen gjennomskuer karen (Jens). Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Jens bruker samme retorikken fanatisk. En milliard til dèt og dèt bety en milliard mindre til helse, eldre og skole. Med andre ord, minst like populistisk som FRP. Bare legg merke til det, denne retorikken bruker Jens til absolutt alt. På den delen av politikken som er et nullsumspill er da disse utsagnene ganske uproblematiske? Det er selvfølgelig en debatt om hva som er et nullsumspill, i hvilken grad skattelette bidrar til økonomisk vekst og så videre. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Neon som kan forklare meg denne? http://www.aftenposten.no/reise/article3452418.ece Norwegian har feil på flyprisen - fremfor å ringe dem først, så ringer pappen aftenposten? Hvorfor skal en alltid ringe media før en ringer bedriften som er omtalt (virker det som?) Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Kanskje han får en liten premie for en publisert sak? http://www.nettavisen.no/nyheter/article2794492.ece Svineinfluensa en pengefest for de interesserte? Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 http://www.vg.no/nyheter/uten-annonser/art...hp?artid=593120 "bla, bla, bla". Så helt på slutten kommer det som er hele årsaken: "Tiltalte har Aspergers syndrom, som blant kan gjøre at han har manglende empati for andre." Snakk om å vri ting. Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 http://www.vg.no/nyheter/uten-annonser/art...hp?artid=593120 "bla, bla, bla". Så helt på slutten kommer det som er hele årsaken: "Tiltalte har Aspergers syndrom, som blant kan gjøre at han har manglende empati for andre." Snakk om å vri ting. Denne saken irriterer meg. Aspberger er en veldig uklar diagnose, og en av mange varianter av en enda mer uklar diagnose, nemlig autisme. Det er så enorme gradsforskjeller at man dermed veldig lett kan "hente inn" folk i kategorien i ettertid. F.eks. sosiale problemer, nervøsitet, sosial angst, sosial fobi osv. Ingen av disse tingene trenger å bety at man har en sykdom eller er unormal, men diagnosekåtheten kjenner ingen grenser for tiden. Og når det gjelder pc-spillet, det er jo åpenbart at problemet til denne gutten er hans eget hode, og ikke pc-spillet. Det hindrer såklart ikke tabloid-overskrifter om pc-spill... og dette har vi vært igjennom noen ganger tidligere så her er det bare å sukke dypt og prøve å la være å irritere seg over hjernedødheten i landets redaksjoner. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 (endret) Kanskje han får en liten premie for en publisert sak? http://www.nettavisen.no/nyheter/article2794492.ece Svineinfluensa en pengefest for de interesserte? Jøss, en redelig politiker. Og fra Krf? Jaja, tomler opp! Endret 7. januar 2010 av AvieN Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 (endret) Og når det gjelder pc-spillet, det er jo åpenbart at problemet til denne gutten er hans eget hode, og ikke pc-spillet. Det hindrer såklart ikke tabloid-overskrifter om pc-spill... og dette har vi vært igjennom noen ganger tidligere så her er det bare å sukke dypt og prøve å la være å irritere seg over hjernedødheten i landets redaksjoner. Vel, det samme argumentet brukes mot gun control i USA. Jeg synes det er naivt å tro at ungdom som spiller ekstremt mye pc spill, ikke blir påvirket av det. Dersom vi innbiller oss dette, tror jeg vi kan få en solid baksmell om noen år. For mye pc spilling er ikke bra for psyken. Endret 7. januar 2010 av AvieN Lenke til kommentar
Cyberfrog Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Si hva du vil, det er ikke mulig å spille så nye PC-spill at det plutselig ser ut som en god idé å ta livet av nabojenta. Da er det noe som ikke er helt som det skal være fra før. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Og når det gjelder pc-spillet, det er jo åpenbart at problemet til denne gutten er hans eget hode, og ikke pc-spillet. Det hindrer såklart ikke tabloid-overskrifter om pc-spill... og dette har vi vært igjennom noen ganger tidligere så her er det bare å sukke dypt og prøve å la være å irritere seg over hjernedødheten i landets redaksjoner. Vel, det samme argumentet brukes mot gun control i USA. Jeg synes det er naivt å tro at ungdom som spiller ekstremt mye pc spill, ikke blir påvirket av det. Dersom vi innbiller oss dette, tror jeg vi kan få en solid baksmell om noen år. For mye pc spilling er ikke bra for psyken. Predisposisjoner _må_ til. Ja, store mengder PC-spilling, eller voldelige filmer eller whatever, kan gjøre en person til en fare dersom visse psykiske predisposisjoner også er til stede, men jeg nekter å tro at et medie kan vippe en person fra fredelig til voldelig uten at noen andre faktorer er i spill. Å skylde på spill/medier er en enkel måte å frarøve ansvar fra de andre faktorene på. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 ...Jeg har ikke noe å si. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 (endret) Predisposisjoner _må_ til. Ja, store mengder PC-spilling, eller voldelige filmer eller whatever, kan gjøre en person til en fare dersom visse psykiske predisposisjoner også er til stede, men jeg nekter å tro at et medie kan vippe en person fra fredelig til voldelig uten at noen andre faktorer er i spill. Å skylde på spill/medier er en enkel måte å frarøve ansvar fra de andre faktorene på. Min påstand er ikke annet enn at overdreven bruk av pc-spill, skaper dårlig psykisk helse. Dette gjelder uansett om man er "predisposisjonert". Når man så igjen har fått 10.000 mennesker som murer seg inne på gutterommet, fordi de foretrekker pcen som selskap, så er det en tragedie i seg selv. En tragedie som kan føre andre med seg. Endret 8. januar 2010 av AvieN Lenke til kommentar
Cyberfrog Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Isolasjonen er problemet, da. Ikke PC-en eller spillet/-ene i seg selv. Forøvrig var det slikt prat "gamlingene" kom med for 20 år siden, kanskje tidligere også. Uten at det er noe argument. Hvorfor så interessert i å sykeliggjøre PC-spillere? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå