Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si

Anbefalte innlegg

Tja, det kommer nok an på flytype, jeg men jeg tror i alle fall de amerikanske flytypene klarer det i marsjfart. Russerne har vel tradisjonelt bygget fly som ikke kommer seg fra murmansk til USA så ingen skal hoppe av, men jeg er usikker.

Hehe, er det sant? Det må vel være en myte :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har jagerfly lang nok rekkevidde til å fly over atlanteren eller stillehavet?

Er ikke det litt irrelevant for spørsmålet? Problemstillingen er en death match mellom presidenter, ikke kappløp over verdenshavene.

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar

Hadde det vært president mot president tror jeg at Medveded hadde tatt Obama. Når det gjelder Putin kan jeg ikke helt se hvem som kunne tatt han. Stoltenberg hadde endt på jumboplass i fluevekt, mens Siv Jensen kanskje ville ha hevet seg i mellomvektklassen. Erna ville nok ha måtte stilt i heavyweight, men spørsmålet er om hun greier å bite fra seg internasjonalt, når hun åpenbart sliter i Norge.

Forøvrig, så lenge det er så lite aktivitet i såpeboksen som det er om dagen så mener jeg vi bør tillate oss litt light-headed synsing.

Lenke til kommentar

Mer å skrive om. Og en mer alvorlig ting å skrive om ikke minst. Tror ikke folk kjøper flere aviser pga. finanskrisen.

Men det er mange interessante trender å finne der. I gode tider spiser folk mindre ute. Da brukes det penger på større investeringer som oppussing ol. Er det dårlige tider øker salget av alkohol, sjokolade og annet snop.

Lenke til kommentar
Tja, det kommer nok an på flytype, jeg men jeg tror i alle fall de amerikanske flytypene klarer det i marsjfart. Russerne har vel tradisjonelt bygget fly som ikke kommer seg fra murmansk til USA så ingen skal hoppe av, men jeg er usikker.

Hehe, er det sant? Det må vel være en myte :D

Det påstås. De aller fleste sovjetiske designene hadde i alle fall ganske dårlig rekkevidde (TU-95 er et unntak, men det er tross alt et strategisk atombombefly), og det er ikke vanskelig å forestille seg.

Men noen garanti har man aldri. Det skal de ha though, de kunne det å tegne utrolig vakre fly, TU-95 er et godt eksempel som bekrefter den regelen.

Lenke til kommentar

Er ikke det litt irrelevant for spørsmålet? Problemstillingen er en death match mellom presidenter, ikke kappløp over verdenshavene.

Om jagerfly rekker over Atlanterhavet eller Stillehavet er ikke irrelevant for om de har jagerflyeskorte på disse strekningene. ;)

Lenke til kommentar

Om jagerfly rekker over Atlanterhavet eller Stillehavet er ikke irrelevant for om de har jagerflyeskorte på disse strekningene. ;)

En avsporing fra en avsporing. Du verden. ;)

Lenke til kommentar
Hehe ja, mens vi snakker om avsporinger.

Nei, hvem som står bak er vanskelig å si. Det kan være georgere, tsjetsjenere, nasjonalister, organisert kriminelle, høyreekstreme, venstreekstreme osv osv. Alle disse har vel også tidligere utført aksjoner i Russland?

Er det definisjonen på et multikulturelt land? :p

Lenke til kommentar
Må forøvrig legge til at jeg er gått fra å være imot NRK-lisens, til å være for. Jeg hadde gledelig betalt 200 kr mnd kun for å få tilgang til NRK Nett-TV. Ligger så vanvittig mye gull der!

Jeg er ikke mot å betale for NRK, men mener det burde tas over skatteseddelen istedenfor som egen avgift.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...