Simon Aldra Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 Dersom Saudi-Arabia slutter å behandle kvinner som kveg, innfører demokrati, slutter å finansiere bin Laden, slutter å være langt værre enn Iran og avskaffer sitt religiøse politi kan de gjerne få et par tusen dollar i måneden for min del. Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 Så, så, Simon, det er jo tross alt kulturen deres! Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 Det ironiske er at det virker som om Saudi-Arabia fikler med ideen om å lage seg atomvåpen, og at de i ALLE saker er værre enn Iran (demokrati, kvinners rettigheter, religiøs ekstremisme). Men det er jo praktisk å ha et par flybaser der, så det er ikke like viktig, eh? Man kan prate mye om Iran, men iransk politi ville ikke finne på å sende småjenter tilbake inn i en brennende skole fordi de ikke var 'korrekt kledd'.. Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 Det er dessverre ikke noe ironi i det, det er brutalt og det er virkelig. Som dere som har diskutert med meg her inne en stund sikkert har forstått, så er jeg meget pro-vestlig. Men Saudi-Arabia er en av de tingene som virkelig irriterer meg. Mener den nære alliansen med det landet undergraver kampen for demokrati i hele verden. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 He's a bastard, but he's our bastard. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Det er mulig å bli motivert av USAs ekspresident George Walker Bush for bare fem dollar: http://www.nrk.no/nyheter/utenriks/1.6830950 Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Hadde jeg geografisk sett vært nært nok hadde jeg nok betalt for det. Hadde vært interessant. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Helt enig selvom jeg tviler på at jeg hadde blitt motivert. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 For latterlige 5 dollar for dette hadde jeg absolutt litt med på dette. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Spent på om noen kommer til å kaste sko slik de gjorde under Bushs første foredrag etter at han gikk av som president. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Det ville være svært dumt gjort, rent bortsett fra at det er respektløst har han fortsatt livvakter fra Secret Service. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Ville vært morsomt uansett. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Dersom vi skal tro på Oliver Stones "W" brukte Dubya snus i sine yngre år, kunne vært interessant å introdusere ham for Skruf. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 http://www.dagbladet.no/2009/10/24/nyheter.../miljo/8709630/ Nei jøss, nye og større veier gir ikke utslippsreduksjon. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 Ville vært morsomt uansett. Hehe, vi får se om en eller annen gærning synes det er verdt å bli grisbanket for "saken sin" da. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 1/3 av statsbudsjettet ute av kontroll. Stortingets kontrollorgan mener styringen og kontrollen med hvordan vi bruker 300 milliarder kroner på ulike velferdsordninger står til stryk. Forholdene er så dårlige at Riksrevisjonen ikke kan gå god for at velferdsregnskapet ikke inneholder betydelige feil. (...) - Vi ser alvorlig på situasjonen, tatt i betraktning at etatens regnskap utgjør en tredjedel av statsbudsjettet, sier Kosmo. Apropos skattesystemets legitimitet. Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 (endret) http://www.dagbladet.no/2009/10/24/nyheter.../miljo/8709630/ Nei jøss, nye og større veier gir ikke utslippsreduksjon. Har de da tatt hensyn til at mange norske veier er så dårlige at man kjører svært ineffektivt, girer ned, bremser og akselerer igjen? Det gir ihvertfall store CO2-utslipp. Og en må heller ikke glemme de menneskelige og økonomiske omkostningene av dårlige veier. Dårlige veier er svært utsatt for møteulykker og utførkjøringer, noe som fører til dødsfall og skader, noe som igjen har store konsekvenser for de etterlatte og koster samfunnet store penger (i form av sykehusutgifter, uføretrygd og tapt arbeidskraft). Er det høye hastigheter som er problemet, sett heller ned hastigheten på de bedre veiene, istedenfor å la være å bygge ut de veiene som er så dårlige at det går på helsa løs. Her leder såvidt Norge, da vi har lavere fartsgrenser enn på tilsvarende veier i andre europeiske land. Klimautslipp var jo også et av argumentene da man besluttet å la være å øke til 110 fartsgrense på motorveier. Men det kan være at rapporten for eksempel kan tas til inntekt for å bygge tofelters vei med midtdeler* istedenfor firefelters motorvei, noe som jeg forsåvidt er enig i for de fleste norske veier (bortsett fra noen sterkt trafikkerte strekninger). Merk at dette er en helt subjektiv uttalelse uten å ha lest selve rapporten. Hadde jeg lest rapporten kunne jeg kanskje uttalt meg litt mer presist om den. Men så spørs det om jeg noensinne gidder å bla meg gjennom den da. * Det har vært en del debatt her i Norge om dette i det siste, så jeg får legge til: Tofelters vei med midtdeler fungerer helt fint, hvis veien er bred nok (og man også bygger forbikjøringsfelt der det er mye trafikk). Dette har man gode erfaringer med i Sverige. For cirka ti år siden var det mye debatt om midtdelere på tofelters veier borte i nabolandet, men mesteparten av denne debatten har stilnet av nå da man ser at slike veier fungerer. Det samme tror jeg vil skje i Norge, hvis vi bare får kommet bort fra denne greia med å legge midtdelere på veier som er for smale (noe som viste seg å være fullstendig katastrofalt på E18 i Sørlandet). Endret 24. oktober 2009 av A-Jay Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 Ville vært morsomt uansett. Hehe, vi får se om en eller annen gærning synes det er verdt å bli grisbanket for "saken sin" da. Tror det hadde blitt mer enn en. Var det ikke 200 da han var i Canada!? Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 (endret) Tid for en annerledes historie «Det som var en nasjonal dugnad det gikk an å være stolt av, har for lengst blitt et narsissistisk narrespill», skriver professor Terje Tvedt. Et velfortjent spark i siden på tv-aksjonen! Endret 26. oktober 2009 av AvieN Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Finansierer Saudi-Arabia terrorisme, slik som Iran? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå